OPNIEUW GELIJKSPEL VOOR DE ZWERVER.

VVAC 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

4 februari 2017 15:00

Twiss, G.A.J.

Het blijft dit seizoen  voor De Zwerver een seizoen van de gelijke spelen. Afgelopen zaterdag in de wedstrijd tegens VVAC werd het opnieuw een doelpuntloos gelijkspel. Voor beide ploegen telde alleen maar de winst om  zicht te houden op de middenmoot van de 3e klas.

Het was de eerste competitie wedstrijd na een lange winterstop. Er werden wel een aantal oefenwedstrijden gespeeld met een weer bijna volledig zonder blessures spelende brigade van Jan Verveer.

Na een lange blessure periode kon de trainer weer een beroep doen op Niels Verloop en Michel Slagboom. terwijl John van Krimpen na een lange tijd weer langzaam in vorm begint te raken.

Beide ploegen begonnen onrustig aan de wedstrijd. De angst om te verliezen speelde een grote rol. Daardoor vele onnodige foute passes. VVAC had in het eerste gedeelte van de wedstrijd de beste kansen. Maar Rob Oosterhout en Nick Lakerveld konden vrije kansen niet omzetten in een doelpunt. Ook keeper Jorrin van Kleef redde een paar keer goed op gevaarlijke inzetten.

De Zwerver, met in het centrum van de verdediging Robert Kuypers en Niels Verloop, kwamen onder de druk uit en aan de andere kant kwamen er ook kansen voor Michel Slagboom en Redouan El Akchadoui.  Maar gevaarlijke schoten verdwenen aan de verkeerde klant van de paal.

Ook een hard schot van Bennie Reuvers werd door de keeper van VVAC over de lat getikt.

Scheidsrechter Twiss, die uitstekend de wedstrijd aanvoelde en onder controle had blies voor een 0-0 ruststand.

Was VVAC voor de rust gevaarlijker, in de tweede helft was het de Zwerver  dat het beste van het spel had. Er werd iets rustiger gevoetbald en met meer overleg. Toch bleven er aan beide kanten kansen komen om de wedstrijd open te breken.

Tom van de Linden kreeg  een kans na een kopbal van Niels Verloop maar ook zijn schot verdween naast het doel van keeper Mathijs de Hoop.

De opnieuw op het middenveld sleurende Gauthier Luwawa ontregelde de aanval van VVAC terwijl aanvoerder Tom van de Linden  probeerde de organisatie gesloten te houden.

Nadat invaller Shagmar Mari vlak voor tijd haast de winnende treffer voor de Zwerver maakte blies scheidsrechter Twiss af en was er opnieuw een gelkijkspel voor de Zwerver. Het 9e dit seizoen.

Opstelling : Jorrin van Kleef, Mark Kerkhoven,  Niels Verloop, Robert Kuypers, Mark Hendriks,

Tom van de Linden, Bennie Reuvers, Gauthier Luwawa, Redouan El Akchadoui, John van Krimpen , Michel Slagboom .