DE ZWERVER WINT OPNIEUW.

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

18 maart 2017 15:00

Kuijpers, J.J.C.

De Zwerver trad zaterdag aan tegen Ameide. Een ploeg die 5e stond op de ranglijst dus een gevaarlijke tegenstander. Trainer Knook moest aan het begin al gelijk zijn opstelling aanpassen door een blessure in de warming up van Michel Slagboom. Daardoor moest Niels Verloop, die ziek was geweest, gelijk in de basis beginnen.

Trainer Knook begon met Bennie Reuvers als laatste man. Die speelde gelijk één van zijn beste wedstrijden. Met Simon van de Rhee vormde hij het hart van de verdediging. Ook Mark Kerkhoven was weer beschikbaar op de linksachter plaats.

Het werd een wedstrijd op een zwaar veld en gedurende de wedstrijd werd het door  de regen nog zwaarder.

Het begin van de wedstrijd speelde zich af op het middenveld met af en toe een gevaarlijke aanval aan beide kanten. Ameide bediende zich veelal van de lange bal terwijl de Zwerver probeerde via combinatievoetbal de voorwaartsen aan het werk te zetten.

In de 10e minuut was het de verdediging van Ameide die Gauthier Luwawa onreglementair stopte maar scheidsrechter liet, zoals de hele middag, veel door spelen.  Ameide werd steeds sterker. In de 25e minuut was het keeper Daniel Borsje die met zijn voeten redding moest brengen. Vlak daarop kreeg Ameide een aantal corners. In de 30e minuut werd een corner fataal voor de Zwerver. De corner werd afgeslagen maar de gevaarlijke Christian Bakker  schoot de bal in en tussen de benen van vele spelers die het uitzicht aan de keeper van de Zwerver ontnamen rolde de bal in het doel. 1-0 voor Ameide.  De Zwerver liet het hoofd niet hangen van deze tegenslag en toog met veel energie ten aanval. John van Krimpen gaf in de 32e minuut een steekpas op Robbin van der Bok maar die vond keeper Fabian den Hartog op zijn weg. Toch kreeg de Zwerver zijn verdiende doelpunt. In de 35e minuut was het de onvermoeibare Gauthier Luwawa die de bal veroverde en de bal naar Robert Kuypers schoof. Diens harde schot werd nog aangeraakt maar verdween onhoudbaar voor keeper Fabian den Hartog in het doel.

Scheidsrechter Kuypers uit Breda floot voor de rust en beide ploegen gingen met de gelijke stand naar de kleedkamers.

In de rust werd keeper Daniel Borsje vervangen door Jorrin van Kleef. Daniel was bij een harde botsing te geblesseerd geraakt om verder te voetballen.

Beide ploegen speelden ook in de 2e helft met veel passie en energie. Beide wilden de punten veroveren en daardoor ontstond er voor de toeschouwers een tot het einde spannend duel.

Het begin van de 2e helft was voor de Zwerver. In de 2e minuut was het een steekpas van John van Krimpen maar de goed spelende Robbin van der Bok kon er net niet bij. Vlak daarna was het opnieuw een doorkopbal van John die door Robbin van der Bok op zijn slof werd genomen maar de bal spatte uiteen op de paal.

In de 18e minuut wisselde trainer Knook Redouan El Akchadoui (na een gele kaart) uit voorzorg voor Dogukan Budak. De Zwerver had het beste van het spel maar de zware omstandigheden eiste hun tol. Trainer Westerhout van Ameide gebruikte zijn laatste wissels en ook trainer Knook wilde Shagmar Mari inbrengen maar wachtte af of Niels Verloop de wedstrijd kon afmaken. In de 30e minuut bracht hij Shagmar Mari in voor de moe gestreden John van Krimpen. Met zijn snelheid stichtte hij gelijk gevaar in de verdediging van Ameide. Keeper Fabian den Hartog kon hem net van een doelpunt afhouden.

Terwijl de meeste toeschouwers zich bij een gelijkspel hadden neergelegd besliste de fanatieke Zwerver ploeg anders. Shagmar Mari frommelde in het strafschopgebied van Ameide de bal naar opnieuw Robbert Kuypers die hard uithaalde. De Schans ontplofte toen de 2-1 stand op het scorebord verscheen.  Het werd nog een paar minuten spannend maar de Ameide aanval kon keeper Jorrin van Kleef (die goed inviel) niet verontrusten. Toen scheidsrechter Kuyper afblies was er een dolgelukkige Zwerver ploeg (met de toeschouwers) die de overwinning vierde.

Opstelling.

Daniel Borsje (Jorrin van Kleef), Mark van Kerkhoven, Bennie Reuvers, Simon van de Rhee, Mark Hendriks, Redouan El Akchadoui (Dogukan Budak), Niels Verloop, Robert Kuypers, Robbin van der Bok, John van Krimpen (Shagmar Mari), Gauthier Luwawa.