DE ZWERVER VERLIEST VERDIEND VAN DE ALBLAS.

De Alblas 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

8 april 2017 15:00

Jong, J.A. de

Op een zonovergoten sportpark Souburgh moest de Zwerver aantreden tegen de Alblas. Een soort “angstgegner” want in het verleden gingen veel wedstrijden tegen de Alblas verloren. En ook deze middag bleek dat het geval te zijn voor de ploeg van trainer Edward Knook.

Na een serie uitstekende wedstrijden probeerde de Zwerver er tegen de Alblas daar een vervolg aan te geven. Trainer Knook moest aanvoerder Tom van de Linden missen want die was geschorst door zijn gele kaart in de wedstrijd tegen IFC.

De Zwerver begon in de 1e minuut goed aan de wedstrijd en forceerden direkt een corner. Daarna golfde het spel voornamelijk op het middenveld heen en weer. Er kwamen voor de beide doelen wat kleine kansen (Laurens Barnhorn schot over de lat en vrije trap Robbin van der Bok op vuisten van de doelman)

Nadat in de 25e minuut John van Krimpen ineens hard uithaalde en de bal over de lat scheerde viel er toch onverwachts een doelpunt aan de andere kant. Een corner werd afgeslagen door de Zwerver verdediging. De bal kwam terecht bij Thomas Huizenga die de bal gelijk op zijn wreef nam en keeper Karsten de Graaf het nakijken gaf. 1-0 voor de Alblas.

Er gebeurde in de 1e helft niet veel meer. De Alblas probeerde via lange ballen de voorwaartsen aan het werk te zetten terwijl de Zwerver probeerde dit via combinatie voetbal te doen. Maar door slordige passes kwam er geen rust in het spel.

Beide ploegen gingen rusten met een 1-0 voorsprong voor der Alblas.

De tweede helft was net begonnen en sommige toeschouwers zochten hun plekje nog op langs de lijn toen scheidsrechter de Jong plotseling  een rode kaart in zijn  hand had. Deze was voor Richard van de Berg die Simon van de Rhee onreglementair had benaderd.

En zoals zo vaak bleek dat, in het verloop van de wedstrijd, ondanks de overtal niet tot rust bij de Zwerver te leiden. De eindpass naar de voorwaartsen was slecht en men moest oppassen voor de snelle uitvallen van de Alblas.

Trainer Knook bracht Michel Slagboom in het veld voor de grieperige Mark Hendriks en even later Jelle Smidt voor Robbin van der Bok. Met een versterkt middenveld kreeg de Zwerver wel wat meer balbezit maar echt gevaarlijk kon met niet worden.

Gauthier Luwawa beleefde een moeilijke middag doordat hij tegen aanvoerder Remco van der Burgh speelde en deze was één van de beste mensen op het veld. Hij vocht diverse duels uit en in de 71e minuut verdween zijn harde schot net over het doel van keeper Rende de Ruiter.  Vlak daarna kreeg de Alblas 2 open kansen maar keeper Karsten de Graag stond op zijn post.

De Zwerver bleef onrustig spelen. Dit in tegenstelling tot vorige wedstrijden.  Nadat John van Krimpen in de 85 e minuut zijn harde schot zag uit één spatten op de laten en Redouan El Akchaoui zijn vrije trap over de lat zag gaan kwam er een einde aan een rommelige wedstrijd. Trainer Knook moest zijn eerste nederlaag incasseren. Komende zaterdag wordt de belangrijke wedstrijd tegen HSSC ‘n61 gespeeld. De Zwerver zal er alles aan moeten doen om die wedstrijd te winnen om niet verder weg te zakken naar de onderste plaatsen.

Opstelling : Karsten de Graaf, Mark Hendriks (Michel Slagboom), Simon van de Rhee, Bennie Reuvers (Mark Kerkhoven), Mike Lodder,Rredouan El Akchaoui, Niels Verloop, Robert Kuijpers, Gauthier Luwawa, Robbin van der Bok (Jelle Smidt) , John van Krimpen.