DE ZWERVER SPEELT ONGELUKKIGE WEDSTRIJD.

EBOH 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

22 april 2017 15:00

Felix, C.P.

De Zwerver speelde zaterdag een belangrijke wedstrijd tegen EBOH uit Dordrecht.

Voorafgaande aan de wedstrijd werd er een indrukwekkende minuut stilte in acht genomen. Dit in verband met het overlijden Wout de Graaf.  Vele jaren lid en trouwe supporter van de Zwerver . Tevens vader van keeper Karsten de Graaf.

In het begin van de wedstrijd, zo bleek aan het einde,  tekende zich al af dat het een wat ongelukkige wedstrijd zou worden.  In de 8e minuut werd een te korte terugspeelbal op keeper Daniel Borsje een prooi van de aanvallers van EBOH en incasseerde de Zwerver een vroege achterstand door spits Remy Holster. De Zwerver bleef na die tegenslag rustig voetballen in de wetenschap dat er nog genoeg tijd was om een betere stand op het scorebord te zetten.

Maar de gevaarlijke tegenaanvallen van EBOH hielden de verdediging van de Zwerver bezig.

In de 20e minuut was het een geweldige redding van keeper Daniel Borsje die een grotere achterstand voorkwam.  De Zwerver ging toch verder aandringen op het doel van keeper Pim Versluis. In de 30e minuut was het bijna raak. Een corner  werd door Mark Kerkhoven op de paal gekopt. Maar vlak daarna was het wel raak. Een vrije trap van Redouan El Akchaoui werd keurig met het hoofd afgerond door aanvoerder Tom van de Linden.

Toen door de jonge scheidsrechter Felix voor de rust werd gefloten stond er een 1-1 ruststand op het scorebord en dat gaf goed het beeld van de wedstrijd weer.  Een goed combinerend de Zwerver en een tegenstander die gevaarlijk counterde.

Na de rust begon de wedstrijd met een zelfde beeld. De Zwerver werd sterker en in de 10e minuut werden er 3 corners achter elkaar door de EBOH verdediging weggegeven om het gevaar te keren.

Toch bleven de uitvallen van EBOH gevaarlijk. In de 25e minuut was het vrije kans  voor Antonio Manzanares die over de lat werd geschoten van het Zwerver doel.

Trainer Edward  Knook probeerde via een wissel meer stookkracht in de Zwerver aanval te brengen. Middenvelder Mark Kerkhoven ging naar de kant en de teruggekeerde Wesley Kassels maakte zijn opwachting in de spits van de Zwerver.  Vlak daarna werd een corner door Wesley net naast gekopt.

Daarna kwam er opnieuw een ongelukkige periode voor de Zwerver verdediging. In de 33e minuut werd een bal in het strafschopgebied door de verdediging slecht weggewerkt en daar maakte Leroy Verkerk dankbaar gebruik van.  2-1 voor EBOH dat vlak daarna de voorsprong verder uitbreidde. Remy Holster maakte opnieuw gebruik van een misser in de Zwerver verdediging en een 1-3 stond op het scorebord.

Een score die niet de juiste verhouding in het veld weergaf. Trainer Knook probeerde via een paar wissels tot een beter resultaat te komen maar er sloop iets onrustigs in het spel van de Zwerver. Middenvelder Gauthier Luwawa werd goed aan banden gelegd door de verdediging van EBOH en ook de aanvallers kregen weinig kansen meer om tot een beter resultaat te komen.

Na 90 minuten verliet een teleurgesteld de Zwerver het veld met een 3-1 nederlaag.

Gelukkig led ook de concurrentie voor de onderste plaatsen een nederlaag zodat de Zwerver nog aan de veilige kant van de streep staat maar de laatste 2 wedstrijden in de reguliere competitie worden 2 finales voor de Zwerver.

Opstelling : Daniel Borsje, Mike Lodder, Simon van de Rhee (Robert Kuijpers), Niels Verloop, Mark Hendriks, Gauthier Luwawa, Tom van de Linden, Mark Kerkhoven (Wesley Kassels), Jelle Smidt (Robin van der Bok), Bennie Reuvers, Redouan El  Akchaoui