DE ZWERVER SPEELT ZICH VEILIG IN LAATSTE WEDSTRIJD.

SC Everstein 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

6 mei 2017 14:30

Berendsen, H.J.M.

Na het uitstekende gelijkspel  vorige week tegen de koploper  Drechtstreek moest de Zwerver in de laatste wedstrijd van het seizoen zich definitief veilig spelen.  Dit moest gebeuren tegen SC Everstein dat alles op alles zou zetten om te winnen zodat ze boven de Zwerver zouden kunnen eindigen.  Voorafgaande aan de wedstrijd werd Robert Kuypers gehuldigd voor het spelen van 400 wedstrijden in het 1e en tevens Daniel Borsje (noodgedwongen gestopt als keeper) voor het spelen van 100 wedstrijden voor de Zwerver.

De Zwerver begon de wedstrijd agressief door de tegenstander vast te zetten. Er kwamen kansen voor Tom van de Linden (buitenspel) en nogmaals Tom die een afstandsschot net over de lat zag gaan.

SC Everstein was alleen gebaat bij een overwinning en ontworstelde zich aan de druk van de Zwerver. Mike Lodder had een hele kluif aan de gevaarlijkste man van Everstein Guillermo Ooft.

In de 17e minuut was het bijna raak voor Everstein toen een vrije trap door Nader Mechichi op het hooft van Mark den Hertog werd gelegd. Zijn kopbal ging via de paal naast. Nadat Robbin van der Bok met een solo door de verdediging van Everstein  slalomde en op het laatste moment kon worden gestopt was het Everstein dat de kansen kreeg om de score te openen. Gevaarlijke voorzetten van Guillermo Ooft konden soms ten koste  van een corner door de verdediging  onschadelijk worden gemaakt. En ook keeper Karsten de Graaf stak opnieuw in een goede vorm.

Tegen de verhouding kwam de Zwerver in de 39e minuut op voorsprong.  In eerste instantie zag Robert Kuypers een hard afstandsschot corner getikt  worden door keeper Tim van Zal maar vlak daarna was het opnieuw Robert Kuypers die van 20 meter de bal gelijk op zijn schoen nam en zijn harde, onhoudbare schot verdween langs de paal  in het doel van Everstein. Een geweldig doelpunt.

Everstein was van zijn stuk gebracht en een paarminuten later lag de 2-0 in het doel. Een prachtige aanval werd door de opgekomen Mark Hendriks afgerond.

Na 45 minuten blies scheidsrechter Berendsen voor de rust en konden de mannen van coach EdwardKnook met een gelukkige 2-0 voorsprong gaan rusten.

Het begin van de 2e helft begon spectaculair.  Eerst was het Guillermo Ooft die alleen op het doel van de Zwerver af ging maar Karsten de Graaf plukte de bal van de schoen. Vlak daarna was het een vrije trap van Robbin van der Bok die op de lat uit een spatte. De Zwerver bleef  goed combineren terwijl Everstein zijn voorhoede via lange ballen aan  het werk zette.

In de 16e minuut was het Everstein dat toesloeg. Weifelend optreden in de verdediging gaf de aanvallers van Everstein drie open kansen. De eerste 2 schoten kon keeper Karsten de Graaf nog keren maar op het laatste schot van Walter Snoek was hij kansloos. De aansluitingstreffer was een feit en de spanning sloop weer in de wedstrijd. Zowel bij de spelers als bij de supporters.  Op het middenveld was het vooral Robert Kuypers en Gauthioer Luwawa die de opbouw van Everstein probeerde te verhinderen. Maar ook waren ze soms gevaarlijk  voor het doel van Eversrtein.  Trainer Edward Knook bracht Wesley Kassels in het veld voor Michel Slagboom om in de aanval wat meer kopkracht te hebben. Dat bleef niet zonder succes. In de 35e minuut was het  Wesley die zijn tikje langs keeper Tim van Zal tergend langzaam in het doel zag rollen. Dit tot grote opluchting van alle Zwerver mensen. Daarna was de wedstrijd gespeeld. Everstein probeerde nog wel maar het geloof op een beter resultaat was weg. Gefrustreerd reageerde men zich af op de tegenstander. Dat leverde een rode kaart en een strafschop op. In de laatste minuut was het de ingevallen Raymond Visser die de strafschop mocht nemen en voor de 4-1 eindtand tekende. Een bijzonder doelpunt want het was voor Raymond zijn laatste wedstrijd in het 1e van de Zwerver. Dit na 16 jaren in het 1e gespeeld te hebben.

De Zwerver verliet opgelucht het veld en kan zich gaan voorbereiden op het nieuwe seizoen. Everstein zal moeten proberen via de nacompetitie in de 3e klas te blijven.

Opstelling : Kastenh de Graaf. Mark Hendriks, Niels Verloop, Mike Lodder (Mark van Kerkhoven), Tom van de Linden, Redouan El Akchaoui, Gauthier Luwawa, Robert Kuypers, Michel Slagboom (Wesley Kassels), Robbin van der Bok (Raymon Visser)