Zuur verlies JO 19 tegen Rijsoord

De Zwerver JO19-1

Onder 19 zaterdag, JO19-1, 2e klasse A23

1 april 2017 14:30

Eindelijk was het zover de ploeg bovenaan Rijsoord en de ploeg die theoretisch op de 2e plaats staat de Zwerver gingen vandaag uitmaken wie uiteindelijk ging uitmaken wie Kampioen ging worden in de 2e klasse.

Vol vertrouwen begon de Zwerver aan de wedstrijd en het was al heel duidelijk dat de Zwerver niet met lege handen uit Rijsoord wilde vertrekken. Vanaf de aftrap dicteerde de Zwerver de wedstrijd. Achterin werd super geconcentreerd verdedigd zodat de Zwerver kon blijven aanvallen, er werd zeer goed gecombineerd en in die fase kon Rijsoord alleen maar afwachten en gokken op de counter.

Na ca. 15min kwam al de beloning voor het goede veldspel van de Zwerver, Bjorn s verraste de keeper met een mooie boogbal en de Zwerver kwam verdiend op voorsprong. Rijsoord wist niet wat hun overkwam en zo nu en dan probeerde zij via de counter de Zwerver te verassen maar de verdediging onder leiding van Gert bleef goed overeind. Zwerver bleef kansen houden en de 3 spitsen van de Zwerver, Jorie, Bradley en Bjorn bleven te keeper van Rijsoord testen met diverse acties op de goal en het wachten was op de 0-2. Rijsoord mocht blij zijn dat het 0-1 bleef.

In de rust duidelijk gemaakt dat Rijsoord alleen maar kan scoren door fouten van ons dus voor de 2ehelft gingen dezelfde 11 naar buiten om ten eerste Rijsoord niet te laten scoren en ten tweede te proberen de 0-2 te maken. De 2e helft was net bezig of de Zwerver had alweer de lat geraakt en het spelbeeld veranderde de 2e helft want de Zwerver kreeg nog meer kansen voor de  0-2 en 0-3 maar de keeper van Rijsoord wilde niet meewerken en had zeker ook een dosis geluk, ballen werden nog net van de lijn gehaald of op de paal, onze spitsen gingen nog meer de druk verhogen of de goal van Rijsoord en het combinatiespel van onze middenvelders zetten regelmatig onze spitsen vaak vrij voor de goal, alleen dat laatste beetje geluk ontbrak. Rijsoord ramde de ballen maar naar voren in de hoop dat zij onze achterhoede konden verassen wat zo nu en dan ook gebeurde maar Luuk, die gelukkig weer terug was van een lange blessure rammelde alle ballen uit de goal en hield ons in deze fase nog steeds in de wedstrijd. Moe gestreden werd Menno gewisseld voor Nick die na 10 weken blessure leed, goed inviel en aanvallend regelmatig opdook in de zestien meter van de tegenstander.

In de voetbalwet is het vaak zo als je zelf niet scoort dan valt de bal erin aan de ander kant en dat gebeurde ook zo en ze kregen hulp van de jonge KNVB scheidsrechter want een speler van Rijsoord maakte hands, zelfs in de kantine konden ze dat zien, maar de scheidsrechter(KNVB) liet gewoon doorgaan waardoor onze achterhoede werd verrast en voordat we het wisten lag de bal achter Luuk in het netje. Zeuren bij de KNVB scheidsrechter had geen zin want hij stuurde je zo het veld uit. Zwerver was nog meer gebrand om de 2-1 te maken en de verdediging van Rijsoord werd helemaal aan flarden gespeeld en Zwerver bleef de verdediging onder druk zetten maar het was om moedeloos van te worden die bal ging er niet meer in en uit de steeds meer gevaarlijk  uitvallen van Rijsoord moest onze hardwerkende verdediging de 2-1 toestaan en kort hierna was de wedstrijd afgelopen.

Heel frusterend was het ook dat na het laatste fluitsignaal van de jonge KNVB scheidsrechter, die een goede wedstrijd floot maar alleen op belangrijke momenten er finaal naast zat, Rijsoord spelers elkaar om de armen vielen en opgelucht waren omdat ze wisten dat ze meer kregen dat zij in werkelijkheid verdienden. Wat kan voetbal toch oneerlijk zijn en als er 1 ploeg verdiende om te winnen was het de Zwerver en niet alleen door hun grote inzet maar ook door het verzorgde combinatie voetbal.

Na de wedstrijd werd er nog wat nagepraat en ondanks de onterechte nederlaag hebben wij laten zien tegen Rijsoord te beschikken over een kampioensploeg.

Opstelling:

Luuk, Rik,Gert, Florian, Menno(Nick)

Steven R, Steven B, Stef

Bradley(Dennis), Jorie, Bjorn