DE ZWERVER WINT MOEIZAAM EERSTE BEKERWEDSTRIJD.

Groot-Ammers 1

Mannen, 1, Groep 2 29

2 september 2017 14:30

Felix, C.P.

Nadat de Zwerver op dinsdag 29 augustus een uitstekende wedstrijd had gespeeld tegen  DCV uit Krimpen aan de IJssel moest het zaterdag aantreden voor de eerste officiële wedstrijd. Een bekerwedstrijd tegen Groot Ammers.  Naast Groot Ammers zitten Emma en ASWH 2 nog in dezelfde poule.

Het werd een moeizame wedstrijd tegen het stug verdedigende Groot Ammers. De Zwerver had moeite om een opening te vinden in de solide verdediging. Ook had trainer Edward Knook te maken met een aantal invallers en daardoor zaten er 2 A en 1 B junior op de bank.

Een eerste tegenslag kwam al na enkele minuten toen Mark Hendriks geblesseerd het veld moest verlaten en werd vervangen door Redouan El Akchadoui.

De wedstrijd speelde zich vooral af op het middenveld waar de Zwerver niet echt grip op het spel kon krijgen. Het duurde in de eerste helft tot de 25e minuut toen het eerste gevaar voor het doel van de Zwerver ontstond. Een vrije trap net buiten het strafschopgebied werd door  Ruud Ouweneel op de lat boven keeper Ban Bijkerk geschoten. Daarna nam de Zwerver langzaam het heft in handen. Het was in de 40e minuut dat dat Redouan El Akchadoui zijn schot via de goede keeper van Groot Ammers op de lat uit een zag spatten. Vlak daarna was het dezelfde speler die de paal trof.

De Zwerver had in de eerste helft wel een overwicht maar kon verder niet echt gevaarlijk worden.

Toen scheidsrechter Felix voor de rust blies stond er nog een 0-0 stand op het scorebord.

Na de rust een zelfde beeld. De Zwerver dat wel wilde maar op het droge veld moeilijk de combinatie kon vinden en Groot Ammers dat vanuit een stugge verdediging  met lange ballen zijn voorhoede probeerde te bereiken.

Er kwamen wel meer kansen voor de Zwerver. In de 18e minuut was het Lucas Adelino die uit een afgeslagen corner de bal direkt op zijn schoen name maar zijn harde schot gestopt zag worden door keeper Marcel den Otter.

Toen in de 30e minuut scheidsrechter Felix een strafschop gaf aan de Zwerver omdat Robin Lodder in het strafschopgebied ten val werd gebracht rekende ieder op een doorbraak. Echter aanvoerder Tom van de Linden moest zijn meerdere erkennen in keeper Marcel den Otter (de beste man van het veld) en  zag zijn  schot gestopt worden. De supporters  maakten zich  toen op voor een gelijkspel. Maar het venijn zat in het laatste gedeelte van de wedstrijd. Eerst was het Groot Ammers dat twee keer dicht bij een doelpunt was maar daarna kwam de Zwerver terecht op een voorsprong. Het was spits Guido Luiten die tweemaal door Abderazak Es-Soualhi in stelling werd gebracht en beide malen doel trof. Zo wist de Zwerver toch nog een moeizame overwinning uit het vuur te slepen  in het bekerduel. Komende zaterdag treft men Emma en over 2 weken Aswh 2.

Opstelling :

Bas Nijkerk, Robert Kuypers, Mark hendriks (Redouan El Akchadoui), Tom van de Linden, Raymond Kamerling,  Robin Lodder, Lucas Adelino, Jort van Meerkerk, Wesley Kassels, Guido Luiten, Abderazak Es-Soualhi,