MAKKELIJKE OVERWINNING DE ZWERVER IN BEKERDUEL.

SC Emma (zon)

Mannen, 1, Groep 2 29

9 september 2017 17:00

R. Simon

MAKKELIJKE OVERWINNING DE ZWERVER IN BEKERDUEL.

Zaterdag trad de Zwerver aan in het 2e bekerduel tegen zondagclub Emma uit Dordrecht. Nadat het de gehele dag had geregend was het tijdens de wedstrijd heerlijk zonnig op een uitstekend bespeelbaar veld.

In het vorige duel in de beker had de Zwerver gewonnen van Groot Ammers terwijl Emma tegen de andere deelnemer in de poule ASWH 2 met 8-1 had verloren.

Trainer Edward Knook moest wat aanpassingen doen in zijn team doordat Mark Hendriks in het duel met Groot Ammers zijn enkel heeft gebroken en ook Appie Es-Soualhi was licht geblesseerd. Ook spits Wesley Kassels was afwezig waardoor Guido Luiten in de pits begon.

De Zwerver begon direct goed aan de wedstrijd door in een goed tempo de aanval te zoeken. In de 2e minuut was het dan ook al raak. Guido Luiten die voorzette en Redouan El  Akchadoui die goed inschoot. De Zwerver bleef de aanval zoeken terwijl Emma onder de druk probeerde uit te komen met  lange ballen naar de aanval. Dat had in de 12e minuut succes omdat de opgeschoven Zwerver verdediging de spits van Emma over het hoofd zag en deze beheert scoorde.

Vlak daarna kwam de Zwerver weer op voorsprong. 1 minuut later was het een steekpass van Redouan op Guido Luiten die de stand 1-2 op het scorebord deed verschijnen.

In de 22eminuut was het opnieuw Redouan die voor de 1-3 stand tekende en in de 27e minuut was het een uitstekende vrije trap van Jort van Meerkerk die onhoudbaar voor de keeper van Emma in het doel verdween.

De Zwerver bleef aanvallen met een enkele uitval van Emma maat voor de rust werd er niet meer gescoord.

Na de rust een zelfde beeld. Een aanvallend de Zwerver en een krampachtig verdedigend Emma.

Nadat Tom van de Linden in de 62e minuut een strafschop gestopt zag door de keeper van Emma na het neerleggen van Robert Kuipers in het strafschopgebied was het 2 minuten later wel raak. Robin Lodder ging uitstekend door en schoot de 1-5 binnen. In de 69e minuut werd het mooiste doelpunt gescoord. Van ca. 25 meter zag de keeper van Emma een kanonskogel uit een vrije trap door Robert Kuipers achter zich in het net verdwijnen.

Nadat Robert Kuypers in de 70e minuut opnieuw scoorde en Robin Lodder in de 87e minuut kwam de eindstand 1-8 op het scorebord te staan.

A.s. zaterdag zal de beslissing vallen in de thuiswedstrijd tegen ASWH 2. De winnaar zal doorgaan in de beker en het beloofd een spannende wedstrijd te worden.

Opstelling

Bas Nijkerk, Robert Kuypers, Simons van de Rhee,  Tom van de Linden, Raymond Kamerling,  Robin Lodder, Lucas Adelino, Gauthier Luwawa  Jort van Meerkerk, Redouan El Akchadoui , Guido Luiten,

Ingevallen : Abderazak Es-Soualhi, Raymond Hol en Maurice Paardekoper.