DIK VERDIENDE OVERWINNING DE ZWERVER.

ASWH 2

Mannen, 1, Groep 2 29

16 september 2017 14:30

A.J.M. Fitters

In de laatste wedstrijd in de poule fase voor de beker moest er worden aangetreden tegen ASWH 2 uit H.I. Ambacht. Zowel ASWH als de Zwerver hadden de beide andere wedstrijden gewonnen maar ASWH had 2 doelpunten meer zodat er voor de Zwerver maar één uitslag goed was om door te bekeren en dat was winnen en dat tegen een sterke tegenstander.

In deze wedstrijd had trainer Edward Knook voor het eerst de langdurig geblesseerde Niels Verloop weer opgesteld. Dat ging ten koste van aanvoerder Tom van de Linden.

Vanaf de aftrap had de Zwerver het beste van het spel. Via combinatie voetbal vanuit de achterhoede werden de voorwaartsen opgezocht en het middenveld had de tegenstander aardig in de tang. Echte grote kansen waren er niet voor beide teams alleen had een afstandsschot van Wesley Kassels een beter lot verdiend maar werd door de keeper van ASWH uit de bovenhoek tot corner verwerkt.

In de 24e minuut werd ASWH voor het eerst gevaarlijk. De goed spelende linksbuiten gaf een voorzet waar keeper Bas Nijkerk maar half bij kon. Daarna werd de bal onvoldoende weggewerkt en de spits van ASWH kon makkelijk inschieten. 0-1 voor en dat ASWH tegen de verhouding in.

De Zwerver bleef de betere ploeg na het doelpunt maar de soms (te) hard verdedigende tegenstander gaf geen kansen voor de rust meer weg.

Na de rust hetzelfde beeld. Het begin was rommelig en met veel balverlies maar langzaam kreeg de Zwerver weer het betere van het spel. Al moest de verdediging attent blijven op de uitvallen van ASWH. De ervaren scheidsrechter Fitters had de wedstrijd goed onder controle (slechts 1 gele kaart voor ASWH). Een goede voorzet van aanvoerder Robert Kuijpers, maar de kopbal van Guido Luiten werd gestopt door de keeper van ASWH. Daarna was het een lange tijd dat de Zwerver wel dreigend was maar er geen uitgespeelde kansen kwamen.

Toch bleef men er in geloven. Trainer Knook bracht een aantal wissel in het team en in de laatste 10 minuten van de wedstrijd kwam het verdiende loon voor de Zwerver.

In de 38e minuut was het een vrije trap van Robin Lodder die door Wesley Kassels binnen werd gekopt. Het publiek ging ook achter het team staan en de Zwerver geloofde er in dat een overwinning mogelijk was. Vlak na de 1-1 was het opnieuw een goede aanval die door een speler van ASWH in eigen doel werd gewerkt.

ASWH gooide alles op de aanval om toch een gelijkspel te behalen en met lange ballen probeerde men de Zwerver onder druk te zetten maar de opnieuw uitstekend spelende Robert Kuijpers had de ASWH aanval goed onder controle en als laatste was er de betrouwbare keeper Bas Nijkerk in het doel.

Een paar minuten voor tijd viel de definitieve beslissing. De opgedrongen verdediging van ASWH werd verrast door een snelle uitval van de Zwerver. De voorzet kwam bij Wesley Kassels die onhoudbaar voor de keeper van ASWH hard inschoot. 3-1 voor de Zwerver en de wedstrijd was gespeeld. Toen scheidsrechter Fitters voor het einde blies droop een teleurgesteld ASWH van het veld. Vaak had deze ploeg in de afgelopen jaren de finale van de districkbeker gehaald terwijl een blij de Zwerver na ruim 10 weer eens de volgende ronde in de beker behaalde.

Opstelling.

Bas Nijkerk, Robert Kuypers, Simons van de Rhee (Redouan El Akchadoui),  Niels Verloop (Bennie Reuvers), Robin van de Bok,  Robin Lodder, Lucas Adelino, Gauthier Luwawa, , Guido Luiten, Wesley Kassels, Abderazak Es-Soualhi (Jelle Smidt)