OPNIEUW GELIJKSPEL VOOR DE ZWERVER.

Leerdam Sport'55 1

Mannen, 1, 3e klasse C

30 september 2017 15:00

Na het gelijke spel in de eerste competitie wedstijd tegen Schelluinen werd het zaterdag j.l. opnieuw een gelijkspel. Dit keer een wedstrijd zonder doelpunten tegen Leerdam Sport. Als de constatering eind van de wedstrijd was dat ook de beide keepers weinig tot niets te doen hadden gehad dan zou de conclusie kunnen zijn dat het een saaie wedstrijd was maar dat was zeker niet het geval.

Trainer Edward Knook moest weer puzzelen in de opstelling door de afwezigheid van een aantal geblesseerden (Lucas Adelino, Tom van de Linden, Robbin van der Bok en Mark Hendriks).

Er ontspon zich een wedstrijd die beide ploegen wilde winnen en ook aanvallend waren ingesteld. De beste kansen waren er voor de Zwerver gedurende de gehele wedstijd maar het vizier van de aanvallers stond niet echt op scherp.

In de 10e minuut was het een voorzet van Wesley Kassels die net door Jort van Meerkerk niet kon worden bereikt. Tien minuten later opnieuw een kans. Op het middenveld pikte Guido Luiten de bal uitstekend op en gaf op tijd de bal aan Wesley Kassels. Die schoot te gehaast de bal naast het doel.

Intussen bleef ook Leerdam de aanval zoeken. Aanvoerder Robert Kuijpers had zijn handen vol aan de gevaarlijk en technisch bedreven aanvoerder van Leerdam Sport Marko Luksen. Daardoor kon Robert ook minder de aanval zoeken dan gewenst.

Nadat Wesley in de 40e minuut een schot naast zag gaan was het in de 43e minuut een vrije trap van Robert Kuijpers die onverwacht voor de voeten van Redouan El Akchadoui belande. Daardoor wachtte hij net iets te lang en kon de verdediging van Leerdam Sport ingrijpen. Nadat een vrije trap van Jort van Meerkerk via de keeper van Leerdam Sport Jeffrey van Buchem tot corner was gewerkt blies de rustige scheidsrechter van Akooy voor de rust.

Na de rust ontspon zich een zelfde beeld. Een aanvallend de Zwerver en een Leerdam Sport dat probeerde aan te vallen maar die door de verdedigers van de Zwerver goed in bedwang werden gehouden. Vanaf de aftrap kwam er opnieuw een grote kans via een combinatie van Guido Luiten en Wesley Kassels maar ook die resulteerde niet in een doelpunt. Vlak na rust werd een licht geblesseerde Bennie Reuvers vervangen door Simon van de Rhee.

Het wachten was op een grote kans voor een van de ploegen maar dat duurde tot de 35e minuut van de tweede helft. Een flitsende aanval via Wesley Kassels die de bal op tijd afgaf aan de vrijstaande Jort van Meerkerk. Die zag echter zijn schot over de lat gaan tot teleurstelling van de Zwerver aanhang.

Leerdam Sport was tevreden met een gelijkspel en probeerde de bal in de ploeg te houden terwijl tot het laatst de Zwerver probeerde de aanval te zoeken om de overwinning uit het vuur te slepen.

Maar nadat in de 41e minuut een corner van Mike Lodder net naast was gekopt moest ook de Zwerver berusten in een gelijkspel.

Een boeiende wedstrijd eindigde in 0-0 tussen twee ploegen die beiden probeerden via combinatie voetbal te aanval te zoeken.

Opstelling : Bas Nijkerk, Bennie Reuvers (Simon van de Rhee), Robert Kuijpers, Niels Verloop, Robin Lodder, Jort van Meerkerk, Redouan El Akchadoui, Es-Soualhi Abderazak, Guido Luiten, Wesley Kassels, Gauthier Luwawa