GOEDE PRESTATIE VAN DE ZWERVER.

EBOH 1

Mannen, 1, 3e klasse C

14 oktober 2017 15:00

H.A. de Fijter

Voor trainer Knook was het zaterdag weer puzzelen door 7 afwezige spelers. En dan moest er nog aangetreden worden tegen het sterke EBOH uit Dordrecht waar De Zwerver het vorig seizoen geen goede herinneringen aan heeft.

Het begin van de wedstrijd begon ook desastreus voor de Zwerver. EBOH startte als een raket vanaf de aftrap. Direct in de eerste minuut moest keeper Bas Bijkerk al een bal uit de hoek redden maar het was uitstel van executie. In de 5e minuut was het een vloeiende aanval van EBOH die de verdediging in eerste instantie kon keren (van de lijn gehaald) maar de afgeslagen bal kwam bij Leroy Verkerk terecht en diens uithaal was keeper Bas Bijkerk te machtig. 0-1 voor EBOH en deze ploeg ging door met aanvallen. De (vele) supporters van De Zwerver vreesden een grote nederlaag.

Maar na 10 minuten kreeg De Zwerver meer grip op de wedstrijd. Nadat Abdel Es—Soualhi op de lat had gekopt was het in de 12e minuut raak. Opnieuw een uitstekende corner en de vrijstaande Abdel kon vrijstaand inkoppen. De wedstrijd ontpopte zich als een boeiend schouwspel. Een technisch vaardig EBOH met snelle spitsen en een De Zwerver dat karakter toonde en voor elke bal vocht. Met een achterhoede die bestond uit Raymond Kamerling, Niels Verloop, Simon van de Rhee en Raymond Hol kreeg EBOH weinig kansen meer. Ook de uitstekend spelende Gauthier Luwawa was voor en achter te vinden en was een plaag voor de spelers van EBOH.

In de 30e minuut was er de mooiste aanval van De Zwerver. Een vloeiende combinatie van Abdel met Guido Luiten die de bal voor het doel, bracht. De mee op gekomen Niels Verloop schoot hard in en keeper Pim Versluis was kansloos.  De Zwerver aanhang wist niet wat er gebeurde na de angstige minuten in het begin van de wedstrijd. En bijna was de voorsprong nog verder uitgebreid. Na een vrije trap door Robin Lodder kon Guido Luiten net de bal niet bereiken, vrijstaand voor het doel.

Toen scheidsrechter de Fijter (die uitstekend de wedstrijd onder controle had) voor de rust floot ging De Zwerver met een voorsprong rusten.

Na de rust zette het boeiende schouwspel zich voort. Twee aanvallende ploegen met goed voetbal.

In de 50e minuut was het een onverwachte voorzet van Henk te Slaa van EBOH die voor het doel van De Zwerver belande en onvoldoende werd weggewerkt. Keeper Bas BIjkerk gleed uit en de bal rolde in het doel. Een tegenvaller.

Maar De Zwerver rechtte de rug en bleef de aanval zoeken terwijl de verdediging de gelederen achter gesloten hield. Er was opnieuw in de 57e minuut een vrije trap voor nodig om De Zwerver op voorsprong te zetten. Een goede vrije trap belandde op het hoofd van Wesley Kassels die de bal door kopte naar Abdel Es Soualhi en die kopte zijn tweede doelpunt binnen. 3-2 voor De Zwerver.

Daarna ging EBOG onder aansporingen van zijn fanatieke coach Ries Fok vol op de aanval spelen. Maar in eerste instantie bleef de Zwerver op de been. Keeper Bas Bijkerk moest nog wel een knappe redding uitvoeren in de 65e minuut maar EBOH kreeg in die fase niet veel kansen.

Tot de 80e minuut. Door onnodig balverlies in een veelbelovende aanval van De Zwerver kreeg EBOH de kans een snelle uitval uit te voeren. De opgedrongen Zwerver defensie werd verrast en de spits van EBOH maakte geen fout en scoorde de 3-3.

De laatste 10 minuten van de wedstrijd waren  voor EBOH. De vermoeidheid sloeg toe en De Zwerver kon niet tot gevaarlijke aanvallen komen. Met man en macht werd het gelijkspel verdedigd. Toen scheidsrechter de Fijter voor het laatste fluitsignaal blies haalden al De Zwerver mensen opgelucht adem. Men was blij met het gelijke spel.

Opstelling

Bas Bijkerk, Raymond Hol, Simon van de Rhee, Niels Verloop, Raymond Kamerling, Gauthier Luwawa, Bennie Reuvers, Robin Lodder, Guido Luiten, Wesley Kassels, Abdel Es Soualhi.

De komende wedstrijd is de kraker tegen Alblasserdam.