VOETBALGEVECHT EINDIGT ONBESLIST.

Mannen, 1, 3e klasse C

21 oktober 2017 15:00

S.W.A.J. van Westing

De Zwerver gaat op dezelfde weg voort als het seizoen hiervoor. Vele gelijke spelen. Waren het er vorig seizoen 11 nu staat de teller als weer op 4 na pas 5 wedstrijden. Maar de wedstrijd tegen Alblasserdam werd zeker geen saaie middag voor de vele toeschouwers. Van het begin tot het einde werd het een spannend voetbalgevecht. Zeker geen  goed voetbal van beide kanten maar beide teams gingen voor de overwinning. Scheidsrechter van Westing had zijn handen vol om het duel in goede banen te leiden. Dat leverde beide teams aardig wat gele kaarten op.

Het begin van de wedstrijd was voor De Zwerver. Er werd gelijk druk gezet op de tegenstander en er kwamen kansen. In de 2e minuut was het een voorzet van Gauthier Luwawa die net door de verdediging van Alblasserdam tot corner kon worden gewerkt. Nadat in de 7e minuut Alblasserdam een grote kans kreeg (Exposito Dioaz schoot hard over) kwam de openingstreffer op naam van De Zwerver. Een doorzettende Gauthier Luwawa, een uitstekende voorzet van Robin Lodder en Redouan El Akchadoui kon de bal vrij in het doel schieten. 1-0 voor De Zwerver.

De Zwerver bleef druk zetten en vlak na het doelpunt was het Wesley Kassels die vlak voor het doel werd afgestopt ten kostte van een corner.

Alblasserdam ging op de aanval spelen en De Zwerver moest terug. Maar de verdediging van De Zwerver met een uitblinkende Niels Verloop had er goed het oog in en gaf weinig weg.

Nadat in de 3oe minuut Wesley Kassels hard in het zijnet had geschoten kwam toch de gelijkmaker. Een onnodig weggegeven vrije trap werd door Leroy Naaktgeboren hard langs de mistastende keeper Bas Bijkerk geschoten.

Beide ploegen gingen daarna rusten met deze gelijke stand.

Na de rust een zelfde beeld. Alblasserdam dat met lange ballen naar voren probeerde De Zwerver onder druk te zetten terwijl De Zwerver probeerde een gaatje te vinden in de verdediging van Alblasserdam. Maar het gemis van Guido Luiten (zware enkel blessure) deed zich gelden. Toch kwam De Zwerver snel in  de 2e helft opnieuw op een voorsprong. Een vrije trap van Robin Lodder werd uitstekend ingekopt door Abdel Es-Souahli. Opnieuw een voorsprong voor De Zwerver en dat werd gevierd door de ploeg van trainer Edward Knook.

Alblasserdam was geschrokken en probeerde de bakens te verzetten. De Zwerver kon niet echt de bal in de ploeg houden en dat kwam in de 15e minuut tot uiting bij de gelijkmaker van Alblasserdam. De volledig vrijstaande Inam Qulijev had geen moeite de bal uit een voorzet langs keeper Bas Bijkerk te werken.

Na deze gelijkmaker rook Alblasserdam de volle winst. De fanatieke coach van Alblasserdam schreeuwde zijn ploeg naar voren. Maar De Zwerver hield goed stand. Aanvoerder Niels Verloop met aan zijn zijde Bennie Reuvers hielden stand. Trainer Edward Knook bracht Jelle Smidt in het veld voor Gauthier Luwawa en met zijn felheid hield hij de Alblasserdam verdediging bezig.

Nadat Alblasserdam nog een buitenspel doelpunt afgekeurd zag worden en zich gefrustreerd toonde kwamen er voor beide ploegen geen echte grote kansen meer.

Nadat ook Mike Lodder (terug na een blessure) in het veld kwam voor Abdel Es-Soualhi en Simon van der Rhee voor de leeg gespeelde Raymon Hol was het wachten op het eind signaal van scheidsrechter van Westing. Toen dat kwam was De Zwerver het meest opgelucht en Alblasserdam verliet teleurgesteld het veld.

Opstelling

Bas Bijkerk, Raymond Hol (Simon van de Rhee), Niels Verloop, Bennie Reuvers, Raymond Kamerling, Robin Lodder, Redouan El Akchadoui, Lucas Adelino, Abdel Es-Soualhi (Mike Lodder), Wesley Kassels, Gauthier Luwawa (Jelle Smidt)