BIJZONDERE LAATSTE 5 MINUTEN VAN EEN WEDSTRIJD.

DFC

Mannen, 1, 3e klasse C

4 november 2017 14:45

K. Düzdüsen

Zaterdag trad De Zwerver aan tegen DFC uit Dordrecht en  moest het opnieuw stellen zonder een groot aantal basisspelers. Ook de geschorste Redouan El Akchadoui kon trainer Edward Knook niet opstellen.

Onder leiding van scheidsrechter Düzdüsen duurde het tot de 20-e minuut voordat er voor een doel het eerste gevaar ontstond. Tot die tijd was het voornamelijk een strijd op het middenveld. Mede door het zware veld en de neervallende regen waren  veel foute passes en balbehandelingen daar debet aan. In de 20e minuut was het aanvaller Bright Omorogbe die vanuit de draai net langs de paal van het Zwerver doel schoot. Deze aanvaller was een constante plaag voor de achterhoede van de Zwerver. Raymond Kamerling had zijn handen vol om deze aanvaller in toom te houden.

Vlak daarna was het Wesley Kassels die met een hard schot keeper Daniel Jansen van DFC op de proef stelde. Maar gedurende de laatste 20 minuten van de eerste helft was het voornamelijk DFC dat de bovenliggende partij was. De Zwerver kwam niet onder de druk uit en DFC kreeg een aantal goede kansen op een voorsprong. Eerst was het Robin Rameasar die de bal van dichtbij over schoot en ook Mike van de Pol kreeg een open kans maar keeper Bas Bijkerk kon tot vlak voor rust zijn doel schoonhouden. Maar in de 44e minuut ging het mis. Een harde lage voorzet kon door de verdediging van de Zwerver niet goed weggewerkt worden en het was Mike van de Pol die de bal toen voor het intikken had. 1-0 voor DFC en vlak daarna blies de scheidsrechter voor rust. Een verdiende stand op dat moment.

Na de rust was er een ander beeld. Een fel De Zwerver dat vanaf het begin druk zette op de verdediging van DFC. In de eerste minuten een aantal corners waarbij Wesley Kassels een grote kans kreeg maar zijn schot over het doel zag gaan.

De beste man van het veld,laatste man van De Zwerver Niels Verloop, hield de achterhoede gesloten en zette de voorhoede aan het werk. Jelle Smidt kreeg een kans maar zijn schot was te zacht.

DFC bleef loeren op een counter en kreeg in de 13e minuut een vrije trap. Keeper Bas Bijkerk kon redding brengen.

In de 20e minuut bracht trainer Knook Ab del Es-Soualhi in het veld voor Mike Lodder om meer kracht in de aanval te krijgen. Daardoor ging De Zwerver meer aanvallen om te trachten een gelijke stand op het scorebord te krijgen. Maar scheidsrechter Düzdüsen verloor de greep op de wedstrijd en probeerde dat via ( onnodige) gele kaarten te herstellen. Abdel was daar het slachtoffer van. Na een kleine botsing ontving hij zijn 2e gele kaart en kon met rood vertrekken. Dit tot woede van De Zwerver spelers. Maar De Zwerver kreeg daar wel energie uit. Met goed voetbal ging men het doel van DFC opzoeken en er kwamen kansen. Nadat Robin Lodder met een hard schot keeper Daniël Jansen  op zijn weg vond was het in de 42e minuut van de 2e helft dat de bal uit een voorzet bij de volledig vrijstaande Wesley Kassels kwam die tot vreugde van de toeschouwers de 1-1 binnenschoot.

DFC was toen even de klust kwijt en De Zwerver voelde (ondanks dat het met 10 man speelde) dat er meer in zat. Vlak na de gelijkmaker was het opnieuw raak. De keeper van DFC kon 2 harde schoten nog keren maar was kansloos op de inzet van Robin Lodder en de Schans ontplofte. Want dat had niemand gedacht. Helaas voor De Zwerver liet de scheidsrechter heel lang doorspelen en ver in de blessure tijd was keeper Bas Bijkerk kansloos op een hard schot in de uiterste hoek. Binnen 5 minuten hadden de toeschouwers 3 doelpunten gezien en toen de scheidsrechter voor het einde blies gingen de beide ploegen enigszins teleurgesteld van het veld. DFC omdat ze met een overtal de winst uit handen  hadden gegeven en De Zwerver dat tot de laatste minuut een kans had op een overwinning maar die zagen vervliegen.

Opstelling

Bas Bijkerk, Raymond Kamerling, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Mike Lodder (Abdel Ed-Soualhi), Robert Kuijpers, Lucas Adelino, Robin Lodder, Gauthier Luwawa, Jelle Smidt (Robbin van der Bok), Wesley Kassels,