GOED SPELEN EN TOCH VERLIEZEN

Mannen, 1, 3e klasse C

25 november 2017 14:30

H. den Hertog

Het zit de Zwerver dit seizoen niet mee. Naast de vele blessures worden er ook goede wedstrijden gespeeld die toch verloren gaan. Zo ook zaterdag in de wedstrijd tegen Vuren.

Vanaf het begin van de wedstrijd was het De Zwerver dat het spel maakte. Helaas was het al in het begin van de wedstrijd dat Abdel Es-Soualhi na een harde (onbestrafte) overtreding geblesseerd raakte en na 25 minuten moest wisselen voor Wesley Kassels. De Zwerver had toen al een aantal mogelijkheden gehad om de score te openen. Via een gedreven Lukas Adelino en Redouan El Akchadoui  op het middenveld werd de aanval gezocht.  Maar het noodlot sloeg toe. Op het spekgladde veld gleed Niels Verloop ongelukkig uit en daardoor kon de aanval van Vuren vrij doorlopen op keeper Bas Bijkerk. De bal werd keurig op zij gelegd en Damian Vogel kon ongestoord  de 1-0 aan laten tekenen. Dit bleek achteraf de beslissing in de wedstrijd te zijn.

In de 18e minuut was het een schot van Gauthier Luwawa dat net aan de verkeerde kant van de paal ging. Vlak na de wissel van Abdel was het een uitstekende aanval van de Zwerver en Luwawa kon doorlopen naar het doel van Vuren. Binnen het strafschopgebied werd hij onreglementair neergelegd. In eerste instantie wees de scheidsrechter naar de stip maar herzag zijn beslissing en legde de bal  buiten het strafschopgebied. Het was niet de eerste keer dat de scheidsrechter (die de wedstrijd op afstand volgde) de Zwerver benadeelde.

De Zwerver bleef ondanks deze tegenslag de aanval zoeken. Een steekpas van Robin Lodder werd door Wesley Kassels over het doel van Vuren geschoten. Vlak voor rust was het een vrije trap van Robin Lodder die op de paal belandde. De van de paal terugkomende bal werd door Simon van de Rhee over geschoten.

Met een 1-0 ruststand voor Vuren gingen beide ploeg rusten.

Maar ook na rust was er hetzelfde beeld. Een goed spelend de Zwerver dat via combinatie voetbal de aanval zocht en een verdedigend Vuren dat via lange ballen trachtte het spel te verleggen.

Wat de Zwerver ook probeerde de bal ging niet in het doel van Vuren. Bij ieder schot stond of de doelman op de goede plek of er zat een been van een Vuren verdediger tussen.

Af en toe kwamen de Vuren aanvallers in de buurt van keeper Bas Bijkerk maar die had weinig moeite om zijn doel na rust schoon te houden.

Nadat in de 63e minuut opnieuw Gauthier Luwawa in het strafschop onderuit werd gehaald (en opnieuw de scheidsrechter door liet spelen) sloop de onrust toe in het spel van De Zwerver. Men trachtte via de lange bal de Vuren verdediging uit elkaar te spelen maar de fysiek sterke verdediging gaf geen krimp.  Nadat in de 79e minuut Tom van de Linden zijn schot van de lijn zag gehaald was het na 90 minuten dat De Zwerver met een volkomen onverdiende nederlaag van het veld stapte.

Maar met de inzet en het vertoonde spel moet het in de komende wedstrijden lukken om met 3 punten van het veld te stappen.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Robert Kuypers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Simon van de Rhee (Robbin van der Bok),

Robin Lodder, Lukas Adelino, Tom van de Linden, Redouan El Akchadoui, Abdel Es-Soualhi (Wesley Kaassels), Gauthier Luwawa,