EINDELIJK LOON NAAR WERKEN.

Ameide

Mannen, 1, 3e klasse C

2 december 2017 14:30

N. Boel

Zaterdag kreeg de Zwerver eindelijk waar het recht op had na een aantal verloren wedstrijden. Aan het einde van de wedstrijd stond de stand 1-0 op het scorebord maar dat ging niet zonder slag of stoot.

Vanaf het begin van de wedstrijd was het De Zwerver dat het doel van Ameide opzocht. Trainer Edward Knook had deze zaterdag gekozen voor 2 jonge buitenspelers. Op rechts Max de Jong en op links Robbin van der Bok. En beide drukte hun stempel op de wedstrijd. In de 2e minuut was het Max de Jong al die een kans kreeg om de wedstrijd open te breken. Hij zag zijn harde schot net naast gaan.  Vijf minuten later was het aan de andere kant Robbin van der Bok die zijn bewaker passeerde maar zijn voorzet werd net gemist door de andere aanvallers. Toch zat een doelpunt in de lucht en de 17e minuut was het zover. Een strakke bal van Robert Kuijpers naar Robbin van der Bok die de bal keurig voorzette. Wesley Kassels zette zijn hoofd er tegen aan en zag zijn kopbal in het doel van Ameide verdwijnen. 1-0 voor de Zwerver en dat zorgde voor enige opluchting op de Schans.

Ameide probeerde er wel uit te komen maar de lange ballen naar voren werden keurig door de achterhoede onder leiding van Niels Verloop en Bennie Reuvers onschadelijk gemaakt. Ook de beide backs Simon van de Rhee en Robert Kuijpers hielden hun tegenstanders in bedwang zodat keeper Bas Bijkerk een rustige eerste helft had. In de 36e minuut had Max de Jong de 2-0 op zijn voetbalschoen. Een voorzet van Robbin van der Bok werd door Wesley Kassels doorgekopt maar Max zag zijn harde schot gestopt door keeper Fabian den Hartog.

Nadat in de 40e minuut aanvoerder Tom van de Linden zijn schot net over zag gaan was het de jonge scheidsrechter Boei die voor de rust floot. In de eerste helft had de Zwerver de wedstrijd op slot kunnen doen maar zag een groot aantal kansen niet verzilverd.

In de tweede helft was het Ameide die het beste uit de kleedkamer kwam. Met fysiek sterk spel zette het de Zwerver onder druk en kwam de Zwerver niet meer toe aan het aanvalsspel van de eerste helft. De behendige spelers Cristian Bakker en Rowan van Middelkoop stichten gevaar in de verdediging van De Zwerver. Het was Cristian Bakker die zijn harde schot door de weer goed op dreef zijnde Bas Bijkerk gestopt zag worden.

Maar Ameide zocht alleen de aanval door de lange bal te spelen en had daarmee weinig succes. Het werd daardoor in de tweede helft wel een rommelige wedstrijd. Veel balverlies en hoe langer het duurde werd het ook ongezelliger in het veld. Het fysiek harde spel van Ameide bracht de nodige irritatie en scheidsrechter Boei moest diverse keren de gele kaart trekken om de wedstrijd onder controle te houden.

De Zwerver kreeg af en toe ook weer kansen op de uitbouw van de voorsprong. Kansen waren er voor spits Wesley Kassels en ook Max de Jong had net geen succes bij een doelpoging.

In de 30e minuut was het keeper Fabian den Hartog die een bal net uit de hoek tikte en uit de daaropvolgende corner had de scheidsrechter de bal op de stip kunnen leggen maar zag niets in de val van een Zwerver speler. Doordat het lang 1-0 bleef sloop er ook de angst in de ploeg dat een aanval van Ameide succes zou hebben maar de verdediging bleef rustig. In de 40e minuut was het opnieuw de Zwerver dat een penalty zou moeten krijgen. Gauthier Luwawa, in het veld gekomen voor de moe gestreden Max de Jong,  werd in het strafschopgebied onderuit gehaald. Maar de scheidsrechter gaf  een vrije trap buiten het strafschopgebied voor een eerdere overtreding. De vrije trap werd door Robin Lodder net over het doel geschoten. Nadat Robbin van der Bok een goede kans had gemist in de 42e minuut waren de Zwerver spelers en de aanhang blij toen de scheidsrechter afblies voor het einde van de wedstrijd. Eindelijk weer een overwinning en hopen dat het de ploeg meer zelfvertrouwen geeft voor de komende wedstrijden.

Opstelling : Ban Bijkerk, Robert Kuypers, Niel Verloop, Bennie Reuvers, Simon van de Rhee, Robin Lodder, Tom van de Linden. Lukas Adelino, Max de Jong (Gauthier Luwawa), Wesley Kassels, Robbin van der Bok.