NIEUWE OVERWINNING DE ZWERVER DOOR HARD WERKEN.

Asperen 1

Mannen, 1, 3e klasse C

9 december 2017 15:00

A.J.M. Fitters

Tegenstander Asperen had alles op alles gezet om de wedstrijd afgelopen zaterdag door te laten gaan. Men had de week ervoor verrassend gewonnen bij Groote Lindt en was daarom gebrand om de goede vorm door te zetten in de wedstrijd tegen de Zwerver. Men man en macht had men het kunstgrasveld ontdaan van een pak sneeuw en terwijl veel andere wedstrijden in de competitie werden afgelast ging de wedstrijd tegen de Zwerver door.

Ook in deze wedstrijd had de Zwerver te maken met een tegenstander die met een lange bal naar voren probeerde gevaar te stichten in de achterhoede van de Zwerver terwijl De Zwerver via combinatievoetbal de aanval zocht. Met de weer gedreven spelende Niels Verloop naast de solide Bennie Reuvers in het hart van de verdediging kreeg Asperen weinig kansen in het begin van de wedstrijd.  Het was De Zwerver dat de toon zetten en in na wat schermutselingen was het in de 15e minuut al raak voor De Zwerver. Robbin van der Bok was zijn bewaker op links te snel af en kon een goede voorzet geven die bij Redouan El Akchadoui terecht kwam. Deze zette op rechts Gautier L:uwawa aan het werk en zijn harde schot in de uiterste hoek was te machtig voor de goede keeper van Asperen Dennis Rooyakkers. Een vroege voorspong van De Zwerver.

Asperen probeerde geschrokken de bakens te verzetten en de verdediging van De Zwerver moest attent blijven bij de aanvallen van Asperen. Voorzetten van Jeffrey van de Helden en Marcel van Hemert konden op tijd worden weggewerkt.

Het was in de 35e minuut dat er aan beide kanten gevaar ontstond. Eerst was het de gevaarlijke Engelsman in de gelederen van Asperen Tom  Maddison die in vrije positie hoog over schoot en aan de andere kant was het direct daarna aanvoerder Tom van de Linden die van buiten het strafschopgebied een hard schot tegen de binnenkant van de paal het veld weer in zag gaan.

Nadat in de 40e minuut Tom Maddison weer een kans kreeg om de stand gelijk te trekken was het in de laatste minuut voor rust dat een goed doorzettende Redouan El Akchadoui zijn punter in het zijnet zag gaan.

Na 45 minuten blies scheidsrechter Fitters voor de rust en konden de toeschouwers zich gaan warmen in het prachtige complex van voetbalvereniging Asperen.

De tweede helft gaf een ander beeld. Asperen dat met alle macht ging aanvallen en ook kansen kreeg. In de 47e minuut was het de weer uitstekend op dreef zijnde keeper Bas Bijkerk die een vrije schop van Dick Schaaij uit de hoek haalde en vlak daarna was het opnieuw een kans voor Asperen die Bas goed verwerkte.

Langzaam ontworstelde De Zwerver zich aan de druk en in de 59e minuut was het een vrije trap van Robbin van der Bok die  bij de 2e paal door Tom van de Linden net niet kon worden omgezet in een doelpunt.

In de 70e minuut was het een ongelukkig moment voor Wesley Kassels. Hij passeerde een aantal verdedigers die ten kostte van een vrije trap hem probeerde te stoppen. Maar scheidsrechter Fitters floot niet en dat reageerde Wesley op een verkeerde manier af op zijn tegenstander. Met rood moest hij vertrekken. Daarna kreeg de Zwerver het moeilijk. Gelukkig stak keeper Bas Bijkerk in een goede vorm en gaven ook de backs Robert Kuypers en Simon van der Rhee hun tegenstanders weinig ruimte. Trainer Edward Knook wisselde de leeg gespeelde Robbin van der Bok voor Brian Becude en even later bracht hij Mike Lodder in het veld voor Redouan El Akchadoui. Met deze verse krachten hield De Zwerver met 10 man stand. Nadat een omhaal van Tom Maddison over het doel van Bas Bijkerk ging kwam in de 87e minuut de beslissing. Bij een uitval van De Zwerver kwam de bal bij Brian Becude terecht die alleen op keeper Dennis Rooyakkers afging en geen fout maakte. De stand 2-0 voor De Zwerver verscheen op het scorebord en in de laatste minuten kwam daar geen verandering meer in. Na 5 minuten in blessure tijd blies scheidsrechter Fitters af en kon De Zwerver opnieuw met een overwinning het veld af stappen.

Opstelling :

Bas Bijkerk, Robert Kuypers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Simon van der Rhee, Lucas Adelino, Redouan El Akchadoui (Mike Lodder), Tom van de Linden, Gauthier Luwawa, Wesley Kassels, Robbin van der Bok (Brian Becude)