DE ZWERVER BINDT OOK DE ALBLAS AAN DE ZEGEKAR

Mannen, 1, 3e klasse C

17 februari 2018 15:00

D.A.P.H. van Helden

In een furieus begin van de tweede helft zette De Zwerver de wedstrijd tegen De Alblas razendsnel op zijn kop. De al na 8 minuten opgelopen 0-1 achterstand werd binnen 5 minuten omgezet in een 2-1 voorsprong en zo werd de basis gelegd voor de op basis van de tweede helft  verdiende zege. Onder een strakke blauwe hemel en een heerlijk zonnetje mocht het ruimschoots opgekomen publiek genieten van de inhaalderby tegen de winnaar van de 1e periode De Alblas. Dat genieten betrof voorlopig alleen het weer want toen de kruitdampen van de eerste helft waren opgetrokken had de uitstekend fluitende scheidsrechter van Helden uit Princenbeek niet minder dan 22 keer voor een overtreding moeten fluiten en daarbij 5 gele kaarten getrokken. Van goede voetbal was dan ook geen sprake en De Zwerver liet zich in het prestigieuze voetbalgevecht fysiek aftroeven door een feller De Alblas dat met lange ballen over de vleugels en een trapvaste verdediging niets weggaf. De bezoekers  scoorden dan ook al snel de luid bejubelde 0-1 toen de geslepen Zuidgeest een direct duel met vdRhee in zijn voordeel besliste en de bal langs de uitgelopen Bijkerk in het doel schoof. De Zwerver kende weliswaar meer balbezit maar kon daar behalve een kopbal van Luiten in de 35e minuut niets mee uitrichten. De frustatie liep daardoor steeds meer op en langzamerhand praatte de thuisclub  zichzelf uit de wedstrijd, Het afwachtende De Alblas dat na een ongelukkige charge van Luwawa de sterke rechtsachter Heijkoop halverwege moest vervangen door Huizenga, counterde er inmiddels lustig op los waardoor De Zwerver regelmatig aan de noodrem moest trekken. Daarbij bleken vooral de vrije trappen van een gevaarlijk gehalte.  Tot tweemaal toe moest doelman Bijkerk met een katachtige reactie zijn team voor een grotere achterstand behoeden en vlak voor de thee zag hij tot zijn opluchting Gelderblom net over koppen. In de kleedkamer van De Zwerver werd vervolgens orde op zaken gesteld door een boze trainer Knook, die behalve een praatverbod ook een andere instelling van zijn team eiste. En dat werd op de enig juiste wijze door de roodzwarten opgepakt. Na een prima aanval schoof de razendsnel opgekomen Luwawa de bal in de 47e minuut uit een moeilijke hoek onder de boomlange doelman Otte door  1-1. Nadat diezelfde Luwawa zijn eigen doelman nog op de lijn had moeten assisteren was het in de 50e minuut opnieuw raak toen doelman Otte een effectvolle corner van El Akchaoui door zijn grijpgrage handen in het doel zag draaien 2-1. De Schans barstte uit haar voegen. Bijna werd het binnen het kwartier ook nog 3-1 maar een nieuwe effectvolle corner van El Akchaoui eindige op de kruising. In de volgende aanval leek die derde treffer toch te komen maar Luiten zag zijn volgens vele loepzuivere treffer wegens buitenspel van zijn aangever vdBok worden afgekeurd. De Alblas probeerde met haar beproefde spelwijze op gelijke hoogte te komen maar weer was Bijkerk paraat bij een vrije trap en uit de ontstane corner werd door invaller vdGiessen rakelings over gekopt. Met nog ruim een kwartier op de klok gooide De Zwerver de wedstrijd in het slot. Uit weer een corner van El Akchaoui kopte Luiten hoog opspringend keihard net onder de lat binnen 3-1. De Zwerver werd hierop met de twee verse krachten van Meerkerk en Abderazak voor Luwawa en vdBok overmoedig door ondanks de veilig ogende voorsprong met veel mankracht in de aanval te gaan. Dat werd door Otte afgestraft toen hij de scherp opgestelde Zuidgeest met een verre uittrap de gelegenheid bood met een fraaie lob over de uitgelopen Bijkerk zijn tweede goal te scoren 3-2. Zo werden het nog spannende minuten voor de thuisclub maar uiteindelijk kon de de ongeslagen thuisstatus worden gehandhaafd en konden 3 kostbare punten als bekroning van de ijzeren wilskracht in de tweede helft worden bijgeschreven. De Zwerver is hierdoor inmiddels opgeklommen naar de 4e positie. A,.s. zaterdag staat aan de Schenkelsdijk de topper tegen de gedeelde lijstaanvoerder EBOH op het programma en ook daar zal een goed resultaat weer noodzakelijk zijn om in de race te blijven. Opstelling : Bijkerk- Kuijpers,vdRhee,Reuvers,Robin Lodder-El Akchaoui, Adelino, vdLinden- Luwawa (vMeerkerk), Luiten, vdBok (Abderazak)