EERSTE THUISNEDERLAAG VAN DE ZWERVER.

Schelluinen

Mannen, 1, 3e klasse C

10 mei 2018 14:30

H.A. de Fijter

De Zwerver had in alle vorige thuiswedstrijden nog niet verloren, slechts aan aantal wedstrijden waren gelijk gepeeld. Dus waren de verwachtingen hoog gespannen in de belangrijke inhaalwedstrijd tegen Schelluinen. De periodetitel in de 2e periode was al binnen dus ging het om de strijd voor de bovenste plaats. Maar helaas moest men aan het eind van de wedstrijd vaststellen dat het ongeslagen record was verbroken.

Op een zonovergoten hemelvaartdag met veel publiek ging de wedstrijd onder leiding van de goede scheidsrechter de Fijter van start met een fanatiek De Zwerver. In de 1e minuut was het bijna al raak. Een strakke voorzet van Robert Kuijpers werd door spits Guido Luiten over de uitgelopen keeper Jordy de Groot gekopt. Maar de bal verdween aan de verkeerde kant van de paal.

Het was het begin van een sterk aanvallend en goed spelend De Zwerver.  Na 10 minuten moest helaas Jort van Meerkerk geblesseerd van het veld en dat was een tegenvaller voor de thuisploeg. Maar met invaller Robbin van der Bok bleef het aanvallende spel. Zowel Guido Luiten als Wesley Kassels kregen in het eerste half uur een aantal kansen maar de bal wilde er niet in. Schoten en kopballen gingen net over of langs de paal en ook stond keeper de Groot een aantal malen in de weg.

Een enkele keer kwam Schelluinen er uit en De Zwerver verdediging moest alert blijven om deze onschadelijk te maken. In laatste instantie stond keeper Bas Bijkerk een Schelluinen goal in de eerste helft in de weg.

In de 31e minuut was Guido Luiten doorgebroken maar de uitgelopen keeper Jordy de Groot stopte de aanvaller buiten het strafschopgebied met een flinke overtreding. Met een gele kaart kwam deze er genadig van af. De vrijetrap leverde enig gevaar maar geen doelpunt op.

Nadat Laurens Lingen voor Schelluinen in de 40e minuut net voorlangs het doel van De Zwerver had geschoten blies scheidsrechter de Fijter voor de rust. De Zwerver had een uitstekende 1e helft achter de rug met goed voetbal en veel kansen maar het enige minpunt was het maken van een doelpunt.

De verwachting was dat dat in de 2e helft dan maar moest gebeuren. Maar wat was de wedstrijd na de rust compleet anders dan voor de rust.

De Zwerver kwam niet meer toe aan de rustige opbouw vanuit achteren en Schelluinen kwam steeds beter in hun spel. Keeper Bas Bijkerk kreeg het drukker en de achterhoede stond onder druk van de behendige spelers van Schelluinen. In de 25e en 32e minuut werd de verdediging uitgespeeld en Diego Kemp kon in beide gevallen doeltreffend afronden. Een 2-0- achterstand kwam op het scorebord te staan en dat gezien het spelbeeld in de 2e helft niet onterecht.

In de 38e minuut kon Guido Luiten met een kopbal in de uiterste hoek na een voorzet van Bennie Reuvers nog voor de 1-2 stand zorgen. Er was nog hoop op een laat gelijkspel maar de Schelluinen verdediging met een goed spelende Stefan Walhain bleef rustig en nam geen risico’s. Vlak voor tijd zorgde Laurens Lingen voor de eindstand van 1-3 en na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter was er veel gejuich bij de aanwezige EBOH supporters dat nu de beste papieren heeft op het kampioenschap. Met nog 3 wedstrijden voor de boeg blijft het echter een uiterst spannende competitie.

Opstelling.

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Simon van der Rhee, Lucas Adelino, Tom van der Linden, Redouan El Akchadoui, Wesley Kassels, Guido Luiten (, Jort van Meerkerk, (Robbin van der Bok)