De zwerver op de goede weg

EBOH 1

Mannen, 1, 3e klasse C

24 februari 2018 14:30

K. Düzdüsen

Na 4 overwinningen speelde De Zwerver zaterdag tegen een van de koplopers, EBOH uit Dordrecht. In de afdeling gingen 4 wedstrijden i.v.m. de strenge vorst niet door maar het kunstgrasveld bij EBOH was goed bespeelbaar.

In het elftal van De Zwerver begonnen Niels Verloop en Jort van Meerkerk na hun langdurige blessures in de basis. Helaas haakte Gauthier Luwawa, in de vorige wedstrijd de beste man, in de warming up af door een zweepslag.

EBOH is een technische ploeg die onder leiding van trainer Ries Fok (een EBOH icoon) een beter seizoen doormaakt dan in het vorige. Alleen het scheppen van  kansen en dan het afmaken is een probleem. En dat bleek ook in de wedstrijd tegen De Zwerver.

Vanaf de aftrap was het EBOH dat het spel maakte. Via goed combinatievoetbal werd de aanval gezocht. De Zwerver probeerde wel onder de druk uit te komen maar veel passes kwamen niet aan en daardoor bleef De Zwerver verdediging onder druk staan.

In de 8e minuut was het een afstandsschot van Wesley Ebbers dat over het doel van Bas Bijkerk ging.

In de 20e minuut leed balverlies op het middenveld tot een gevaarlijke situatie maar keeper Bas Bijkerk kon zijn doel schoon houden.

De Zwerver probeerde zijn spits Guido Luiten te bereiken maar die kreeg onvoldoende steun van zijn mede aanvallers. Dat kwam mede door de opkomende backs van EBOH die zorgden dat de aanvallers moesten mee verdedigen. Vooral de gevaarlijke, snelle rechtsback Jordany Martinus wist met zijn snelle rushes gevaar te stichten in De Zwerver achterhoede.

Het duurde tot de 36e minuut voordat De Zwerver gevaarlijk kon worden. Het toen was het ook gelijk raak. Een uitstekende vrije trap van Robin Lodder draaide in het strafschopgebied van EBOH. Niels Verloop wist de bal door te tikken naar aanvoerder Tom van de Linden die met die  kans wel raad wist. 1-0 voor De Zwerver.

In de 44e minuut was het de voor Gauthier Luwawa ingevallen Appie Es-Soualhi die net kon worden afgestopt door de verdediging van EBOH. Aan de andere kant moest keeper Bas Bijkerk handelend optreden om EBOH van scoren af te houden.

Na 45 minuten blies de rustig leidende scheidsrechter Düzdüsen voor de rust en konden de verkleumde toeschouwers zich gaan warmen in de kantine.

Verwachtte men een ander spelbeeld in de 2e helft dan kwam men bedrogen uit. Opnieuw was het EBOH dat het spel dicteerde en De Zwerver dat niet verder kwam dan een  aantal speldenprikken.

In de 5e minuut was het een open kans voor EBOH vanaanvoerder Jeffrey Monster maar keeper Bas Bijkerk kon redden.

Vlak daarna was het aan de andere kant dat een steekpas van Guido Luiten die bijna bij de vrij staande Jort van Meerkerk kwam maar de EBOH verdediging voorkwam deze kans.

In de 12e minuut moest Lucas Adelino geblesseerd het veld verlaten en werd vervangen door Raymond Kamerling. Daardoor ging Robert Kuijpers naar het middenveld. En dat bleek een gouden greep. EBOH bleef aanvallen en ging steeds meer de lange bal hanteren en probeerden met afstandsschoten een doelpunt te maken maar de meeste ballen gingen ver naast of over.

In de 28e minuut was het opnieuw raak voor De Zwerver. Op rechts speelde Appie Es-Soualhi zijn man uit en gaf de bal mee aan Robert Kuijpers. Die wist de vrijstaande Guido L:uoiten te bereiken en die wist wel raad met deze kans. 2-0 voor De Zwerver. De wedstrijd was gespeeld. De uiterst gedisciplineerd spelende Zwerver verdediging onder leiding van een uitstekende Bennie Reuvers hield de EBOH aanval van scoren af. Het was jammer dat er een aantal onnodige gele kaarten vielen voor praten en bal wegtrappen. Maar door de 2-0 overwinning staat De Zwerver op een 3e plaats met volop kansen voor een leuke 2e helft van de competitie.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Robin Lodder, Lucas Adelino, (Raymond Kamerling) Tom van der Linden, Jort van Meerkerk, Redouan El Akchadoui, Guido Luiten, Appie Es-Soualhi (Robbin van der Bok)