DIK VERDIENDE OVERWINNING DE ZWERVER EN DAARDOOR PERIODE KAMPIOEN.

Groote Lindt

Mannen, 1, 3e klasse C

5 mei 2018 15:00

D.A.P.H. van Helden

Na de krappe overwinning tegen IFC waren veel supporters er niet gerust op dat de wedstrijd tegen Groote Lindt uit Zwijndrecht goed zou aflopen. Maar tijdens de wedstrijd liep het vertrouwen op dat De Zwerver in een goede flow zit.

Zonder de op vakantie zijn de Gauthier Luwawa en de broers Mike en Robin Lodder begon De Zwerver sterk aan de wedstrijd. Via goed combinatie voetbal wed Groote Lindt onder druk gezet. En dat resulteerde al snel in een doelpunt.

In de 4e minuut pakte Wesley Kassels de bal op het middenveld op en gaf een geweldige steek pas op Guido Luiten. Tussen 2 verdedigers in zag hij de doelman van Groote Lindt uitlopen om de bal te onderscheppen maar wist uitstekend de bal met een boogbal tegen het net te laten ploffen. Op nieuw een vroege voorsprong voor De Zwerver met een geweldig doelpunt.

Toch bleef het voor De Zwerver verdediging oppassen. In de 7e minuut was het haast gelijk toen Sonny Schouten keeper Bas Bijkerk tot een uiterste krachtspanning dwong.

De Zwerver behield het beste van het spel. De wat statisch ogende Groote Lindt ploeg kon de aanvallen van De Zwerver dankzij goed keeperswerk van Raymond Klootwijk lange tijd onschadelijk maken. Een hard schot van Wesley Kassels in de 20e minuut spatte uiteen op de vuisten van de keeper en een schot van Niels Verloop vanuit een corner werd door een Groote Lindt verdediger geblokt. Een grote kans kwam er in de 30e minuut toen aanvoerder Tom van der Linden een geweldige mogelijkheid kreeg maar het duurde net te lang voordat hij de bal onder controle had. Nadat Bas Bijkerk een schot van Marc Gorges onschadelijk had gemaakt was het in de 32e minuut opnieuw raak voor De Zwerver. Redouan El Akchadoui kreeg de bal na een vloeiende combinatie op de 16 meter in zijn bezit en gaf een uitstekende steekpas op Lucas Adelino die de bal in de uiterste hoek langs keeper Raymond Klootwijk schoot. 2-0 voor de Zwerver. De Zwerver supporters kregen waar voor hun geld!

Er waren meer mogelijkheden voor doelpunten  maar de actieve Guido Luiten werd door een van de beste spelers van het veld verdediger Nicky de Zeeuw uitstekend in bedwang gehouden.

Nadat opnieuw een combinatie tussen Wesley Kassels en Guido Luiten door de verdediging van Groote Lindt onschadelijk was gemaakt blies de goed leidende jonge scheidsrechter van Helden voor de rust. De spelers waren daar op deze warme zaterdagmiddag wel aan toe.

Na de rust was er hetzelfde beeld. Een rustig spelend De Zwerver dat de aanval zocht en een Groote Lindt dat niet in staat was het de Zwerver verdediging heel erg lastig te maken. Vooral door het geconcentreerd verdedigen van de beide backs Robert Kuijpers en Simon van der Rhee en Niels Verloop en Bennie Reuvers.

Door te gehaast schieten duurde het even voordat de 3-0 op het scorebord verscheen. Het was in de 14e minuut dat Jort van Meerkerk een uitstekende steekpass gaf op Guido Luiten. Opnieuw tussen 2 verdedigers in schoof deze de bal onder keeper Raymond Klootwijk door. 3-0 De wedstrijd was gespeeld.

Mede door het warme weer en een aantal wissels was het laatste half uur wat minder. Groote Lindt probeerde via lange ballen hun aanval aan het werk te zetten maar tot echte grote kansen kwam dat niet. Zelfs een vrije trap net buiten de 16 meter (na een overtreding van keeper Bas Bijkerk) werd door Bas Jansen hoog overgeschoten.

In de25e minuut verliet Guido Luiten het veld voor Abderazak Es-Soualhi en even later kwam Mark Hendriks in het veld voor Lucas Adelino.

Nadat Jort van Meerkerk nog een hard schot gestopt zag worden blies scheidsrechter van Helden na 90 minuten af. Door de resultaten van deze middag is De Zwerver periode kampioen geworden en is er in ieder geval een toetje na de competitie. Maar de ambities gaan verder en de komende week wordt belangrijk met wedstrijden tegen Schelluinen (donderdag)  en Vuren (zaterdag).

Opstelling :

Basbijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Simon van der Rhee, Lucas Adelino (Mark, Hendriks), Tom van der Linden, Redouan El Akchadoui, Wesley Kassels, Guido Luiten (Appie Es

Soualhi), Jort van Meerkerk..