DE ZWERVER NEEMT DE VOLGENDE HORDE.

IFC 1

Mannen, 1, 3e klasse C

28 april 2018 15:00

H.J.M. Berendsen

Na de benauwde overwinning op Ameide trad De Zwerver nu aan in een wedstrijd tegen IFC uit Hendrik Ido Ambacht. Deze ploeg zit in de onderste regionen van de 3e klas en zal alle zeilen bij moeten zetten om de nacompetitie te ontlopen. Daardoor kon De Zwerver een team tegenkomen dat vooral probeerde de verdediging gesloten te houden en om via een counter de punten mee naar Ambacht te nemen.

Die verwachting kwam ook uit. De Zwerver had moeite om de verdediging van IFC open te breken. Mede door het te langzame spel. Zodra iemand de bal had zat een verdediger van IFC hem op de hielen.

Nadat in de 10e minuut De Zwerver keeper Bas Bijkerk een hard schot moest verwerken was het eerste moment van opwinding pas in de 21e minuut. Een vrije trap op ca.25 meter van het doel werd door Jort van Meerkerk genomen. Zijn harde schot teisterde de kruising boven het hoofd van IFC keeper Erwin Boll. IFC ontsnapte aan een achterstand. In de 37e minuut was het opnieuw na een vloeiende aanval via Guido Luiten dat de bal voor de voeten van Jort van Meerkerk belandde. Zijn schot trof opnieuw de paal van het IFC doel.  Af en toe kwam IFC via lange ballen naar voren uit de verdediging en de Zwerver achterhoede moest alert zijn bij sommige gevaarlijke uitvallen.

Vlak voor rust kwam de laatste mogelijkheid voor De Zwerver om de score te openen. Een vrije trap door Redouan El Akchadoui genomen belandde bij Jort van Meerkerk die zijn schot net naast de verkeerde kant van de paal zag gaan. Scheidsrechter Berendsen,die rustig de wedstrijd onder controle had, blies na 45 minuten voor de rust met een 0-0 stand op het scorebord.

Na de rust in ongewijzigde opstelling begon De Zwerver sterk aan de wedstr5ijd. Via rustig opgebouwde aanvallen zocht men het doel van IFC. In de 4e minuut was het eindelijk raak. Een steekpas op Jort van Meerkerk kon door een verdediger van IFC maar net worden onderschept maar de bal kwam voor de voeten van Redouan El Akchadoui die wel raad wist met de vrijheid die hij kreeg. Zijn schot verdween langs keeper Erwin Boll in het doel. 1-0 voor De Zwerver en de supporters gingen er voor zitten (staan) om te wachten op de volgende kans. Niets was minder waar want binnen de minuut lag de bal aan de andere kant in het doel. Onnodig verlies van de bal in de voorhoede werd via een vlijmscherpe counter door IFC  benut. 1-1 en was een domper voor De Zwerver. Maar De Zwerver liet zich niet van de wijs brengen en behield het rustige spel door via de opbouw het doel van IFC te vinden. In de 11e minuut was het bijna raak. Een vrije trap van Robin Lodder werd door spits Guido Luiten (die een moeilijke middag had tegen laatste man aanvoerder Yannick van der Sman) tegen de paal gekopt.

IFC bleef via de counter op een kans loeren en had bijna succes in de 16e minuut. Gelukkig kon Bas Bijkerk de bal had zijn doel houden.

Via de veel opkomende Robin Lodder kwamen er toch kansen voor Guido Luiten. In de 20e minuut ging zijn schot net over het doel en 5 minuten later werd hij afgefloten voor buitenspel.

Trainer Edward Knook wilde alles op alles zetten om de winst naar zich toe te trekken. In de 25e minuut bracht Hij Wesley Kassels als extra aanvaller in het veld voor Tom van der Linden en Simon van der Rhee werd afgelost door Niels Verloop. De Zwerver behield het beste van het spel en Wesley Kassels zag een omhaal net naast het doel gaan.

In de 38e minuut kreeg De Zwerver loon naar werken. Jort van Meerkerk werd in het strafschopgebied ten val gebracht en scheidsrechter Berendsen kon niets anders dan de bal op de stip te leggen. Robert Kuijpers wist daar wel raad mee en zijn harde schot verdween in het doel. 2-1 voor De Zwerver. Gelijk daarna verving trainer Knook Gauthier Luwawa voor Abderazak Es-Soualhi.

De Zwerver verdediging bleef rustig en kon de aanvallen van IFC afslaan. Na 90 minuten was het opnieuw een gelukkig De Zwerver team dat van het veld stapte. Nog 4 thuiswedstrijden en 1 uitwedstrijd (tegen De Alblas) staan nog op het programma. Maar het team heeft alles in eigen hand voor een goede klassering. Komende zaterdag is er de wedstrijd tegen Groote Lindt op De Schans.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Simon van der Rhee (Niels Verloop) Bennie Reuvers, Robin Lodder, Lucas Adelino, Tom van der Linden (Wesley Kassels), Redouan El Akchadoui, Jort van Meerkerk, Gauthier Luwawa, Guido Luiten.