KARAKTERVOL DE ZWERVER PAKT DE VOLLE WINST.

Vuren 1

Mannen, 1, 3e klasse C

12 mei 2018 15:00

A.L. van Honk

Na de domper op hemelvaartdag met het verlies tegen Schelluinen moest De Zwerver zich weer opladen om na 2 dagen de wedstrijd te spelen tegen Vuren. De wedstrijd tegen Schelluinen had zowel fysiek als geestelijk best het nodige gevergd  en het was afwachten hoe de ploeg hersteld zou zijn.

Zonder de geschorste Simon van der Rhee en de geblesseerde Jort van Meerkerk begon De Zwerver vanaf het begin weer fanatiek aan de wedstrijd. In de 1e minuut dwong het gelijk een corner en bleef daarna de wedstrijd controleren. In de 10e minuut was het Redouan El Akchadoui die een schot geblokt zag worden waarna een paar minuten later dezelfde speler op een pass van Guido Luiten over schoot. Zo bleef De Zwerver de ploeg die aanviel terwijl Vuren het van een counter moest hebben. Maar deze counters waren best gevaarlijk tussen de 18e en 25e minuut moest keeper Bas Bijkerk van De Zwerver handelend optreden op schoten van L:uuk van der Vlies, Kaj Brijder en de altijd bewegelijke en gevaarlijke Khalid Bendami.

Na 28 minuten nam De Zwerver het heft weer in handen en Wesley Kassels zag zijn schot uit een pass van de regelmatig opkomende Robert Kuijpers geblokt worden. Vlak daarna was een schot van Lucas Adelino dat werd geblokt en zo bleef de 0-0 stand op het scorebord. Diverse supporters vreesden al voor een herhaling van de uitwedstrijd toen De Zwerver 85 minuten in de aanval was maar toch met 1-0 verloor.

Gelukkig was er in de 40e minuut een goed moment. Redouan El Akchadoui ontving de bal op de 16 meter en zag Robbin van der Bok vrij staan. Tegen diens harde lage schot had keeper Tim Ritmeester geen verweer en alle Zwerver mensen haalden opgelucht adem. In de laatste 5 minuten van de eerste helft kon de grote en goeie keeper van Vuren schoten van Robert Kuijpers en Guido Luiten onschadelijk maken zodat de ruststand met een 1-0 voorsprong aanbrak.

Toch waren De Zwerver supporters er niet gerust op. Ook in de wedstrijd tegen Schelluinen was er een uitstekende eerste helft terwijl dat in de tweede helft volledig ontbrak (geheimen van de sport).

Maar gelukkig kwam De Zwerver goed uit de kleedkamer. In de 3e minuut was het al weer raak. Redouan El Akchadoui gaf een steekpas op Guido Luiten. Diens voorzet werd keurig door aanvoerder Tom van der Linden afgewerkt. 2-0 voor De Zwerver. En de Zwerver ging door. Nadat in de 8e minuut Robbin van der Bok een volledig vrije kans mistte was het in de 13e minuut opnieuw raak. Een corner ging over de handen van keeper Tim Ritmeester heen en Guido Luiten kon de 3-0 inkoppen. De toeschouwers gingen er goed voor staan want verwachten meer doelpunten. En dat kwam ook uit. Nadat een hard schot van Guido Luiten corner was gestompt door de keeper was het in de 22e minuut opnieuw raak. Een vrije trap op 25 meter afstand werd door Robert Kuijpers hard ingeschoten. Keeper Tim Ritmeester kon de bal niet onder controle krijgen waarna Lucas Adelino er als de kippen bij was om de 4-0 aan te laten tekenen.

De wedstrijd was gespeeld. In de 28e minuut wist Vuren nog wel een keer te scoren toen scheidsrechter van Honk een vlagsignaal voor buitenspel negeerde en Bas Bijkerk kansloos was op het lage schot in de hoek.

In het laatste kwartier van de wedstrijd bleef De Zwerver nog wel zoeken naar een hogere uitslag maar de krachten vloeiden langzaam weg. Robbin van der Bok werd nog vervangen door Appie Es-Soualhi en Wesley Kassels door Mark Hendriks.

Een goede prestatie van De Zwerver dat de vorm moet zien te behouden voor de (eventuele) na-competitie want lijstaanvoerder EBOH maakte geen fout en wist ook te winnen.

Opstelling :
Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Bennie Reuvers, Robin Lodder, Lucas Adelino, Tom van der Linden, Redouan El Akchadoui, Wesley Kassels (Mark Hendriks), Guido Luiten  Robbin van der Bok (Appoie Es-Soualhi)