DE ZWERVER WINT DOOR WILSKRACHT.

De Zwerver speelde zaterdag de wedstrijd tegen Wilhelmina ’26 uit Wijk en Aalburg. Deze ploeg staat onder leiding van onze oud trainer Johan van der Werff. Na de nederlaag tegen het sterke Almkerk was het nodig om nu één of meer punten toe te voegen. Maar datzelfde was van toepassing voor de tegenstander.

Het werd een boeiende wedstrijd met 2 ploegen die op de aanval speelden. Trainer Jan Verveer had Robbin van der Bok in de voorhoede geposteerd om meer aanvalskracht te krijgen.

In het begin van de wedstrijd moeste n de beide keepers aan de bak. Eerst werd Jordi van Lingen op de proef gesteld en vlak daarna de keeper van Wilhelmina die een schot van Robbin van der Bok moest stoppen. De Zwerver werd langzaam sterker maar in de 20e minuut was het toch Wilhelmina dat op voorspong kwam. Een corner werd strak naar de vrijstaande Kenneth Hoeke gespeeld die met een droge knal in de uiterste hoek doelman Jordi van Lingen kansloos liet. 1-0 voor Wilhelmina. De Zwerver liet zich echter niet uit het veld slaan en bleef de bovenliggende ploeg. Er kwamen kansen voor opnieuw Robbin van der Bok en Jort van Meerkerk maar de verdediging van Wilhelmina bleef overeind. Wilhelmina bleef loeren op een uitval en in de 35e minuut kwam die. Een goede steekbal die over de verdediging van de Zwerver ging kwam terecht bij Kelvin van Es. Die bleef rustig en liet opnieuw keeper Jordi van Lingen kansloos. 2-0 voor Wilhelmina. Tegen de verhouding in maar de stand stond wel op het scorebord.

De Zwerver bleef hard werken voor een beter resultaat. Vlak voor rust moest Gerald van Drongelen zich laten vervangen door Raymond Hol wegens een blessure. Toen iedereen dacht dat de ploegen met deze stand naar de kleedkamer gingen voor de rust gaf de uitstekende scheidsrechter Nagtegaal uit Hendrik Ido Ambacht nog een vrije trap aan de Zwerver op ca. 25 meter van het doel. Jort van Meerkerk zette zich achter de bal en schoot hem schitterend in het doel. Doelman Mitchell Kerkwijk was kansloos. Gelijk na de aftrap blies de scheidsrechter voor de rust. Dat dit doelpunt belangrijk was bleek na de rust. De Zwerver bleef de bovenliggende ploeg en zocht het doel van Wilhelmina. Trainer Jan Verveer bracht Wesley Kassels in de ploeg voor de moegestreden Niels Verloop en daardoor meer aanvalskracht. De in de voorhoede sleurende Shagmard Mari kopte net onder een voorzet langs en ook Robbin van de Bok trof geen doel met zijn schoten. De Zwerver moest ook oppassen want in de 20e minuut kreeg Wilhelmina bij een uitval een grote kans maar doelman Jordi Lingen bleef attent en voorkwam een grotere achterstand.

In de 23e minuut was het de Zwerver die op de verdiende 2-2 kwam. Een scrimmage voor het doel kwam bij Robbin van der Bok terecht en met een prachtige bal in de bovenhoek trof hij doel. Een dribbel van Wesley Kassels langs 4 Wilhelmina verdedigers resulteerde vlak daarna in een corner en een nieuwe kans voor de Zwerver. De veel opkomende Björn van Ingen bracht de aanvallers in stelling terwijl Tom van de linden , voor de achterhoede spelend, het middenveld opstuwde.

In de 28e minuut was het een verre pas vanuit de achterhoede die bij de vrijstaande Shagmard Mari. Deze ging richting het doel van Wilhelmina en legde op tijd af naar Robbin van der Bok. Deze aarzelde geen moment en schoot langs de doelman van Wilhelmina en de bal verdween in het doel. De Zwerver op voorsprong. Wilhelmina probeerde nog aan te vallen maar alleen een vrije trap van Kenneth Hoek ging vlak naast de paal van het Zwerver doel.

Na 4 minuten in blessuretijd blies scheidsrechter Nagtegaal af tot opluchting van de Zwerver aanhang. De ploeg stapte met een 3-2 overwinning van het veld. Vooral behaald door wilskracht en teamgeest. Robbin van der Bok was zeker de man van de wedstrijd bij de Zwerver met zijn 2 doelpunten en aanvallende impulsen.

Opstelling : Jordi van Lingen, Raymond Visser, Gerald van Drongelen (Raymond Hol), Matthijs Vermaat, Björn van Ingen, Niels Verloop (Wesley Kassels), Tom van der Linden, Robert Kuypers, Jort van Meerkerk, Shagmard Mari (Dave Burggraeve), Robbin van der Bok.

De Zwerver VR1 - ST Almkerk/Altena VR2

🚩 De Zwerver VR1 - ST Almkerk/ Altena VR2 Dinsdagavond 20.00 uur vond de (inhaal) wedstrijd plaats tussen De Zwerver en Almkerk. De Zwerver begon slapjes aan de wedstrijd en in de achtste minuut viel het eerste doelpunt voor Almkerk. De dames van De Zwerver werden wakker en in de 9de minuut scoorde Melanie de gelijkmaker. De meiden deden weer waar ze voor gekomen waren en lieten zien wat ze op d... meer »

• 7 mei 20:00
20-04-2024