Nieuwe rol voor Fiene Groenendijk, na herhaald beslussureleed, bij De Zwerver

25 maart 2024 19:00

Nieuwe rol voor Fiene Groenendijk, na herhaald beslussureleed, bij De Zwerver

Afgelopen zaterdag, 23 maart, speelde Fiene Groenendijk, een 17-jarige speelster haar laatste voetbalwedstrijd voor De Zwerver. Na een blessure aan haar voorste kruisband vier jaar geleden, een lange revalidatieperiode en een recente terugkeer op het veld, scheurde Fiene enkele weken geleden opnieuw haar voorste kruisband. Dit heeft haar doen besluiten definitief te stoppen met voetballen en haar focus te verleggen naar een nieuwe rol als trainster bij De Zwerver.

'Fiene is in 2017 bij ons JO11-1 team begonnen en heeft al snel met een aantal teamgenoten de overstap gemaakt naar JO15-1, linksback. Met de groeiende interesse van meiden bij De Zwerver werd het mogelijk om een MO13-1 team te vormen, waar Fiene haar rol veranderde naar centrale middenvelder. Met dit team behaalde ze veel overwinningen en heeft ze ook een kampioenschap gevierd'.

Na afloop werd namens leiding en speelsters van MO17-1 haar shirt nr. 6 voorzien van handtekeningen uitgereikt.

Het bestuur dankt Fiene voor haar toewijding en inzet als speelster en wenst haar veel succes in haar nieuwe rol als trainster bij de vereniging en in alle andere rollen die Fiene binnen de jeugdafdeling, met veel plezier, momenteel al vervuld. Het bestuur hoopt van harte dat Fiene nog lang betrokken blijft bij onze club en kijkt uit naar haar bijdrage aan de ontwikkeling van onze jeugdspelers.

Afgelopen zaterdag heeft Jeroen Korteweg, namens het bestuur van De Zwerver een door de huisfotograaf van De Zwerver (Miranda Ducaat) gemaakte collage uitgereikt aan Fiene, met foto's van haar door de jaren heen bij onze club, als blijk van waardering en haar doorzettingsvermogen.