DE ZWERVER ZET GOEDE REEKS VAN OVERWINNINGEN VOORT.

Schelluinen

23 februari 2019 15:00

L. van Heiningen

De winterstop heeft het Zwerver team goed gedaan. Ook zaterdag werd de wedstrijd tegen Schelluinen gewonnen. Had men in de uitwedstrijd nog een punt “gestolen” van Schelluinen, nu bleven de punten op de Schans.

Onder een heerlijk zonnetje werd er om 15.00 uur afgetrapt onder leiding van scheidsrechter van Heiningen. Het begin was voor De Zwerver. Via goed combinatie voetbal op een zwaar veld werd het doel van keeper Daniel Gebreamiak gezocht. Via Redouan El Akchaoui en Guido Luiten uit de draai net over was het een goed begin. Daarna kwam er meer evenwicht in de wedstrijd en Schelluinen werd iets sterker. Vooral via lange ballen vanuit de verdediging werd de aanval gezocht en in de 20eminuut was het een kopbal van de gevaarlijke aanvoerder van Schelluinen Niels den Haan die net naast het doel van Bas Bijkerk ging. Zo golfde het spel wel heen en weer en kwamen er kleine kansen aan beide kanten.

In de achterhoede van De Zwerver stond Simon van der Rhee in plaats van Tom van der Linden. Die was naar het middenveld verhuisd in de plaats van de afwezige Lucas Adelino. Simon speelde een puike partij en, vooral na zijn gele kaart, een foutloze wedstrijd. Ook de andere verdedigers Niels Verloop, Mark Hendriks en Robert Kuijpers gaven hun tegenstanders weinig ruimte om echt gevaarlijk te worden.

Nadat Bas Bijkerk een gevaarlijke inzet nog tot corner verwerkte was het aan de andere kant een goede combinatie over veel schijven waarbij als laatste Redouan de bal net langs de verkeerde kant van de paal schoot. Mede door het moeilijk bespeelbare veld waren er veel onderbrekingen en moest scheidsrechter van Heiningen af en toe ingrijpen maar hij had de wedstrijd goed onder controle.

Na een hard afstandsschot van Tom van der Linden (net over) floot de scheidsrechter na 45 minuten voor de rust met een 0-0 stand op het scorebord.

Na de rust begon De Zwerver net als aan het begin van de wedstrijd. Aanvallend en proberend een doelpunt te forceren. Er kwamen corners en in de 58eminuut werd het harde werken beloond met een doelpunt. Een uitstekend scherp genomen  corner van Redouan El Akchaoui werd  net voor (of achter!!) de lijn vandaan gehaald maar Mark Hendriks maakte aan alle onzekerheid een  einde door de bal hard tegen de touwen te schieten. 1-0 voor De Zwerver. In de 61eminuut ontving Wesley de Groot van Schelluinen zijn domme 2ekaart en kon vertrekken. Trainer Edward Knook wisselde vlak daarna Gauthier Luwawa voor Frank Hendriks. Het spelbeeld bleef hetzelfde. Een aanvallend De Zwerver via de combinatie en een Schelluinen dat de lange bal bleef hanteren. Het was in de 68eminuut dat De Zwerver op een 2-0 voorsprong kwam. Opnieuw werd een corner, nu door Robin Lodder, uitstekend genomen en de boven alle verdedigers hoog opspringende Guido Luiten kopte de bal hard in het doel van Schelluinen.  De wedstrijd was gespeeld hoewel Schelluinen probeerde met 10 man nog de aansluitingstreffer te maken  maar keeper Bas Bijkerk kreeg het niet echt moeilijk.

Jorie Bieren kwam in het veld voor Robin Lodder. Er bleven kansen komen voor de Zwerver. Een schot van Redouan El Akchaoui ging in de 79eminuut net langs de paal. Er kwamen meer kansen voor Guido Luiten en Jort van Meerkerk maar de uitstekende keeper Daniel Gebreamiak hield zijn doel schoon. Het duurde tot de 90eminuut toen een lange uittrap over de opgerukte verdediging van Schelluinen ging en Frank Hendriks met een prachtige voetbeweging de bal over de ver voor zijn doel staande keeper van Schelluinen schoot. 3-0 voor De Zwerver. Vlak daarna blies de uitstekend fluitende scheidsrechter van Heiningen voor het einde. Mede door andere uitslagen blijft De Zwerver kans houden op een periodetitel. Komende zaterdag is het rust.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Simon van der Rhee, Mark Hendriks, Redouan El Aklchaoui, Tom van der Linden,  Jort van Meerkerk, Robin Lodder (Frank Hendriks), Gauthier Luwawa (Jorie Bieren), Guido Luiten.