WINST ONDANKS MISSEN VAN KANSEN

3e klasse C

18 mei 2019 14:30

K. (Kadir) Düzdüsen

In de laatste uitwedstrijd voor De Zwerver waren er twee uitdagingen voor het team van Edward Knook. Winnen en doelpunten maken. Winnen om de druk op koploper Arkel te houden en doelpunten om het negatieve verschil met Arkel te verkleinen. Aan de eerste uitdaging werd voldaan, winst tegen IFC uit Hendrik Ido Ambacht. Maar o.a. door het missen van veel kansen werd het verschil met de koploper alleen maar groter.

Met Mathijs Vermaat na lange tijd weer in de basis begon De Zwerver goed aan de wedstrijd. Er werd gelijk druk gezet en dat resulteerde in de 7e minuut al in een doelpunt. Een voorzet van Mike Lodder werd door Lucas Adelino doorgekopt naar de vrijstaande Jort van Meerkerk die beheerst doelman Mike Verbaas passeerde. Dat gaf moed aan de vele Zwerver supporters dat ook aan de tweede doelstelling (doelpunten maken)  zou worden voldaan. Maar na het goede begin liet men de teugels wat vieren en kwam IFC beter in het spel. Een schot voorlangs het doel van Bas Bijkerk door Erik van Schanke en een kans voor  Jip Kegge (net naast) gaven een waarschuwing aan De Zwerver. Maar in de 17e minuut was het toch raak. De bal kwam voor de voeten van Erik van Schanke die de bal onhoudbaar voor de keeper van De Zwerver in het kruis schoot. Een tegenvaller en de ploeg moest zich herstellen van deze domper. Via voorzetten van de vaak opkomende backs Robert Kuipers en Mike Lodder pakte De Zwerver de draad weer op maar Guido Luiten en Jort van Meerkerk konden de bal onvoldoende onder controle krijgen om gevaarlijk te worden. Tot de 28e minuut golfde het spel heen en weer. Maar in de 28e minuut gaf scheidsrechter Düzdüsen een rode kaart aan de speler van IFC Rik Leijsen die de doorgebroken Guido Luiten ten val bracht. De vrije trap net buiten het strafschopgebied werd door Redouan El Akchaoui net naast geschoten.

Het beeld van de wedstrijd veranderde. Was het eerste half uur aantrekkelijk, na de rode kaart ging IFC het spel vertragen. De Zwerver had daar een onvoldoende antwoord op.

Nadat een doelpunt van Gauthier Luwawa wegens hands (kreeg een duw in de rug) was afgekeurd en Jort van Meerkerk zijn afstandsschot door de keeper van IFC zag worden gestopt brak de rust aan met een 1-1 stand op het scorebord.

Na de rust kwam Mark Hendriks in het veld voor de geblesseerde Niels Verloop en Glenn Weijts voor Gauthier Luwawa.

De Zwerver begon goed aan de tweede helft. In de 49e minuut was het Redouan El Akchaoui die een steekpas gaf en tot verrassing van velen rolde de bal in de uiterste hoek van de goal achter de verbouwereerde doelman Verbaas. Nadat vlak daarna een voorzet van Glenn Weijts net achter Guido Luiten kwam was het in de 66e minuut wel weer raak. Opnieuw een goede voorzet van Glenn Weijts werd nu door Guido Luiten uitstekend afgemaakt. 1-3 voor De Zwerver en de mogelijkheid om meer doelpunten te maken ontstond. IFC dacht niet meer aan aanvallen en was alleen maar bezig met verdedigen en het vertragen van het spel. En De Zwerver ging mee in dat spel. Onvoldoende snelheid in het spel gaf tegenstander IFC de kans om de verdediging gesloten te houden. Trainer Edward Knook bracht Jorie Bieren in het veld voor Redouan El Akchaoui  en er kwamen in het laatste gedeelte van de wedstrijd nog voldoende mogelijkheden om de voorsprong uit te breiden. Spits Guido Luiten trof met zijn kopbal de lat en ook Jorie Bieren en Jort van Meerkerk zagen hun kansen niet omgezet worden in een doelpunt.

Scheidsrechter DÚzdüsen trok nauwelijks tijd bij ondanks het tijd rekken van IFC en floot na 92 minuten af. De Zwerver had opnieuw gewonnen maar stapte toch niet tevreden van het veld. Men had de vele kansen onvoldoende benut om koploper Arkel onder druk te zetten. A.s. zaterdag de laatste wedstrijd in de competitie tegen De Alblas en daarna wacht de nacompetitie.

Opstelling ; Bas Bijkerk, Mathijs Vermaat, Niels Verloop (Mark Hendriks), Robert Kuipers, Mike Lodder, Lucas Adelino Redouan El Akchaoui (Jorie Bieren), Tom van der Linden, Jort van Meerkerk, Guido Luiten, Gauthier Luwawa (Glenn Weijts)