GELIJKSPEL IN SPANNEND DUEL

SVW 1

20 oktober 2018 15:00

K. Konings

Tegenstander SVW had een paar emotionele weken achter de rug in verband met het overlijden van twee relatief jonge leden. Daardoor was de wedstrijd van vorige week ook afgelast.

Zaterdag trad De Zwerver aan tegen SVW maar zonder de geblesseerde aanvoerder Tom van der Linden. Gelukkig was de lang geblesseerde Lucas Adelino weer voldoende hersteld om op de bank plaats te nemen.

Gelijk na het fluitsignaal van de uitstekend fluitende scheidsrechter Konings was het De Zwerver dat druk zette op de tegenstander. In de 3e minuut was het Guido Luiten die een bal aan de verdediging ontfutselde maar zijn schot nog net uit het doel gekopt zag worden door een verdediger van SVW. Uit de corner was het Mathijs Vermaat die zijn schot net naast zag gaan.

In de 6e minuut was het een strakke voorzet van Dani Munoz die door Guido Luiten net niet kon worden omgezet in een doelpunt. Een minuut later was het een afstandsschot van Dani Munoz dat de lat raakte.

Zo was het De Zwerver dat in het begin afstand had moeten nemen van SVW maar de tegenstander ontworstelde zich aan de druk en werd ook gevaarlijker. Linksachter Mark Hendriks had het moeilijk tegen de gevaarlijke en snelle Ahmed Kelifa maar werd goed ondersteund door laatste man Niels Verloop. SVW werd gevaarlijker en bij schoten van aanvaller Hicham Farhou en Ahmed Kelifa moest keeper Bas Bijkerk handelend optreden.

In de 22e minuut was het wel raak. Een corner werd door Fitim Meha ingekopt en  de bal rolde langs het been van Robin Lodder en de paal in het doel. 1-0 voor SVW

Daarna ontspon zich een levendige wedstrijd met twee goed voetballende ploegen die voor de winst in deze wedstrijd gingen. Er kwamen kansen voor beide doelen. Tegenstander SVW nam wel steeds meer het middenveld over en daar werd bij De Zwerver de geblesseerde Tom van der Linden gemist. Nadat Glenn Weits een hard schot naast zag gaan en ook keeper Bas Bijkerk nog alert moest reageren op schoten van de SVW aanvallers brak de rust aan met een 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. De toeschouwers hadden een uitstekende eerste helft gezien.

Na de rust bracht trainer Edward Knook Lucas Adelino in het veld voor Robin Lodder om te trachten weer de controle op het middenveld te krijgen.

Gedurende de eerste 10 minuten probeerde beide teams weer hun combinaties uit te voeren maar mislukte diverse passes en daardoor werd het wat rommeliger. In de 55e minuut was er een kans voor Hicham Farhou van SVW maar zijn schot ging voorlangs. Vlak daarna speelde Glen Weits zich goed vrij maar vlak bij het strafschopgebied maakte een verdediger van SVW  hands. De harde vrije trap werd door keeper Angelo Perini uit de hoek gehaald ten kostte van een corner.

Frank Hendriks kwam in het veld voor Dani Munoz om meer snelheid te krijgen in de aanvallen van De Zwerver. Nadat een schot van een SVW aanvaller net naast was gegaan was het opnieuw Glen Weits die zich op rechts goed vrijspeelde maar zijn voorzet via de lat achter zag gaan.,

Het spel golfde heen en weer. En ondanks dat het spel wat minder was dan in de eerste helft bleef het een spannende strijd. Mede doordat de stand maar 1-0 bleef. Nadat in de 81e minuut keeper Bas Bijkerk opnieuw handelend moest optreden was het toch De Zwerver dat in de 85e minuut tot scoren kwam. Een strakke voorzet van aanvoerder Robert Kuijpers werd niet goed verwerkt door de SVW verdediging. De bal kwam bij Redouan El Akchaoui terecht die de bal in het lege doel kon koppen. De vreugde was groot bij De Zwerver ploeg.

En hoewel beide ploegen probeerde om in de laatste minuten de winst naar zich toe te trekken bleef de stand 1-1. De toeschouwers hadden een goede wedstrijd gezien en een terechte uitslag.

Opstelling

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Mathijs Vermaat, Niels Verloop, Mark Hendriks, Redouan El Akchaoui, Robin Lodder (Lucas Adelino), Jort van Meerkerk, Dani Munoz, (Frank Hendriks,) Glenn Weits, Guido Luiten.