INVALLER KEEPER MICHAEL WARNING HEEFT WERELDREDDING.

SVW 1

9 maart 2019 15:00

J. Bos

Op een stormachtig en nat de Schans ging de wedstrijd tussen beide ploegen op de Schans ergens over. Aansluiting houden bij de koploper Arkel. En in de wedstrijd bleek dat ook. Beide ploegen maakten er een boeiend spektakel van waar alle ingrediënten inzaten. Doelpunten, kaarten, emotie (voor en na de wedstrijd!) en een uitstekende scheidsrechter Jeroen Bos die in het veld de emoties onder controle kon houden en een foutloze wedstrijd floot.

De Zwerver moest aantreden zonder keeper Bas Bijkerk (gebroken vinger tijdens training) en daarom stond Michael Warning onder de lat bij De Zwerver.

Het werd een wedstrijd met twee verschillende helften. Een eerste helft waarin De Zwerver oppermachtig was en een tweede helft waarin SVW een licht overwicht had en De Zwerver onder druk kon zetten.

Net zoals in de vorige wedstrijden probeerde De Zwerver op het moeilijke veld toch de combinatie te zoeken en niet de lange bal te hanteren. En dat resulteerde in een overwicht. Er werden diverse corners afgedwongen en  voor het doel van keeper Angelo Perini ontstonden een aantal gevaarlijke scrimmages. In de 18e minuut was het raak. Opnieuw werd een gevaarlijke voorzet van Guido Luiten tot corner verwerkt waarna de opgekomen back Mark Hendriks uit de corner de bal voor zijn voeten kreeg en rustig scoorde. Een verdiende 1-0 voorsprong voor de thuisploeg. De Zwerver bleef aanvallen en nadat een vrije trap van Jort van Meerkerk naast ging was het een minuut later weer raak. Redouan El Akchaoui schoot in de 25e minuut hard in en via een been van een verdediger verdween de bal in het doel van SVW. De 2-0 stand verscheen op het scorebord. Een enkele keer kwam SVW aan aanvallen toe. In de 26e minuut was het de beste man van SVW Hicham Farhou die een hard schot tot corner zag worden verwerkt door keeper Warning. De Zwerver bleef kansen krijgen en Simon van der Rhee zag een hard schot uit een spatten op de voeten van keeper Perini.

In de 41e minuut legde scheidsrechter Bos het spel stil i.v.m. een hevige onweersbui en gaf de spelers gelijk rust.

Na de rust kwam Tom van der Linden in het veld voor Robin Lodder en ging De Zwerver op dezelfde voet verder. Een combinatie tussen Redouan en Guido Luiten eindigde net naast de goal. Maar dat SVW in de rust de zaken had proberen recht te zetten bleek vlak daarna. Een hard afstandsschot werd door keeper Warning wel gekeerd maar uit de rebound schoot Musab Abdiahman hard op de paal en kwam De Zwerver goed weg.  Maar SVW rook kansen en bleef gevaarlijk op zoek naar een treffer. In de 20e minuut werd die ook gescoord. Uitblinker Hicham Farhou schoot van 30 meter hard via de onderkant van de lat de aansluitingstreffer binnen. 2-1.

De licht geblesseerde Gauthier Luwawa werd vervangen door Daniel Munoz en De Zwerver probeerde de aanvalsdrift van SVW te ontregelen. Het spel werd wat rommeliger en er was (mede door de omstandigheden) veel balverlies. SVW was al vaker in wedstrijden teruggekomen van een achterstand en de Zwerver supporters hadden er geen gerust gevoel bij. Toen kwam het moment van keeper Michael Warning. In de 30e minuut was het een harde vrije trap van Farhou die in het kruis van het doel van Sw Zwerver dreigde te belanden maar met een katachtige redding tikte Michael de bal uit het doel. De Zwerver haalde opgelucht adem dat de gelijkmaker niet werd gescoord. Het was een beslissend moment in de wedstrijd.

Vlak na deze redding  was het De Zwerver die de opgerukte verdediging van SVW uitspeelde. Daniel Munoz passeerde keeper Perini en Jort van Meerkerk gleed de bal in het doel.  3-1 voor De Zwerver. Toch gaf SVW zich niet gewonnen en scoorde in de 40e minuut opnieuw via een kopbal van Youssef Boudou.  Redouan El Akchaoui moest de verdediging nog een keer bijstaan met een redding op de lijn maar in de 42e minuut maakte Guido Luiten een einde aan de aspiraties van SVW. Met een prachtig diagonaal schot uit de draai maakte hij de 4-2 voor de thuisploeg. Mede door een rode kaart voor een SVW speler kwam De Zwerver niet meer in gevaar en kon met een verdiende overwinning van het veld stappen.

Opstellinbg Michael Warning, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Simon van der Rhee, Mark Hendriks, Redouan El Akchaoui, Lucas Adelino, Robin Lodder (Tom van der Linden), Guido Luiten, Jort van Meerkerk, Gauthier Luwawa (Daniel Munoz)