DE ZWERVER SPEELT GELIJK TEGEN DE KOPLOPER.

Arkel 1

30 maart 2019 14:30

P.L.M. (Paul) Verhoeven

Zaterdag trad De Zwerver aan tegen de koploper van de 3e klasse. Dat is Arkel en deze ploeg sloeg de aanval van De Zwerver op de koppositie af.

Het was op een zonovergoten prachtig sportcomplex van Arkel dat De Zwerver aan moest treden zonder de geschorste spits Guido Luiten en de geblesseerde keeper Bas Bijkerk. Ook linksback Mark Hendriks is zwaar geblesseerd en zal nog enige tijd uit de roulatie zijn. Gelukkig is de reeds lang geblesseerde Mathijs Vermaat op de weg terug en had weer plaats genomen op de reservebank.

Trainer Edward Knook had Glenn Weijts op de plaats van Guido L:uiten gezet en Mike Lodder op de linksachter plaats.

Onder leiding van scheidsrechter Verhoeven begonnen de beide ploegen voorzichtig aan de wedstrijd. Het zijn twee voetballende ploegen die via de combinatie probeerden de aanval te zoeken.

Maar ook bij Arkel waren een paar geschorste en geblesseerde spelers. In het veld was dat te merken. Men probeerde elkaar te vinden maar beide ploegen leden regelmatig balverlies.

Het eerste gevaar was voor De Zwerver. In de 7e minuut was het de ijverige Jort van Meerkerk die bal kreeg vanuit een vrije trap maar zijn schot naast zag gaan. Het duurde tot de 19e minuut voordat doelman Michael Warning zijn doel schoon moest houden na een hard schot van Corné van Horik.

Gedurende de wedstrijd waren er een aantal momenten dat er voor hands in het strafschopgebied gefloten had kunnen worden maar scheidsrechter Verhoeven zag het anders.

De grootste kans in de eerste helft was voor Redouan El Akchaoui die een prachtige pass van Jort van Meerkerk net niet onder controle kon krijgen waardoor de verdediging van Arkel de bal kon opruimen.

Daarna was het Arkel dat net voor rust een kans kreeg maar opnieuw kon Corné van Horik net niet bij de bal en zag de bal naast het doel van De Zwerver gaan.

Beide ploegen gingen met een 0-0 ruststand rusten en konden de vele toeschouwers (veel ploegen uit de regio hoefden niet te spelen) genieten op het terras van het heerlijke weer.

In de tweede helft was er meer te genieten. Beide ploegen wilden voor de overwinning gaan.

En na 2 minuten was het raak. Nadat keeper Michael Warning 2 prachtige reddingen had verricht was het uit een corner dat Corné van  Horik de Zwerver verdediging verraste en de 1-0 liet aantekenen.

De Zwerver was echter niet uit het veld geslagen. En onder aanvoering van aanvoerder Tom van der Linden, de sleurende Lukas Adelino en Gauthier Luwawa werd de aanval gezocht. En twee minuten later was het al weer gelijk.

Tijdens een scrimmage voor het doel van Arkel werd de bal hard ingeschoten door Glenn Weijts maar keeper Nick van de Stam kon de inzet keren. Maar uit deze rebound kwam de bal bij Jort van Meerkerk terecht die de bal in de uiterste hoek van het doel van Arkel deponeerde. 1-1.

De Zwerver bleef de aanval zoeken maar moest uitkijken voor de gevaarlijke uitvallen van Arkel. Maar de degelijke achterhoede van De Zwerver met de sobere Simon van der Rhee en de uitstekend invallende Mike Lodder wisten gevaar te voorkomen.

In de 8e minuut was het een steekpasss van Redouan die door Glenn Weijts net over het doel van Arkel werd geschoten.

In de 14e minuut ontstond er de nodige commotie. Een aanval van Arkel werd afgerond met een doelpunt. Maar de assistent scheidsrechter van De Zwerver had voor buitenspel gevlagd. Scheidsrechter Verhoeven die eerst naar de middenstip had gewezen kwam na overleg met zijn assistent terug op zijn beslissing en gaf een vrije trap aan De Zwerver voor buitenspel.

Trainer Edward Knook wisselde daarna Glenn Weijts voor Jorie Bieren in de 20e minuut. Vlak daarna was het de opgekomen back Robert Kuijpers die een verdekt schot losliet op het doel van Arkel maar keeper Nick van de Stam kon de bal uit de hoek wegwerken. In de 25e minuut werd Redouan El Akchaoui na een gele kaart gewisseld voor Daniel Munoz die uitstekend inviel in het laatste gedeelte van de tweede helft. Er kwamen aan beide kanten nog kansen om de overwinning naar zich toe te trekken maar bij De Zwerver was het de uitblinkende doelman Michael Warning die een doelpunt voorkwam en aan de andere kant kon Jorie Bieren  net niet bij een voorzet van Daniel Munoz. Na 90 minuten floot scheidsrechter Verhoeven voor het einde en beide ploegen gingen van het veld met een terecht gelijkspel gezien het spelbeeld.

Opstelling : Michael Warning, Robert Kuijpers, Niels Verloop, Simon van der Rhee, Mike Lodder, Lukas Adelino, Tom van der Linden, Redouan El Akchaoui (Daniel Munoz), Jort van Meerkerk, Glenn Weijts (Jorie Bieren), Gauthier Luwawa.