De Zwerver 2 oefent en wint bij Lekkerkerk 2

Lekkerkerk 2

10 september 2019 20:00

Na de nederlaag afgelopen zaterdag bij Alblasserdam (1-0) was voor de Zwerver 2 op dinsdagavond 10 september een oefenwedstrijd georganiseerd. Wedstrijdsecretaris Martin van Drongelen had een tegenstander in de buurt gevonden, namelijk Lekkerkerk. Op het kunstgrasveld aan de andere kant van de Lek diende de Zwerver 2 te spelen zonder oa. Rik en Remy (beiden ziek), Maus (hamstrings), Wilan (elleboog), Steven (marinier op de Bahama’s). Maar het gaat niet om de spelers die afwezig waren maar juist om die er wel waren.

Vandaag zou Remco het doel verdedigen. Jorrin en Collin zouden trainingsarbeid met keeperstrainer Ronald van Holten verrichten.
Er wordt niet vaak tegen Lekkerkerk gespeeld en hun 2de elftal speelt volgens mij een klasje lager dan de Zwerver 2 (in dezelfde klasse als eerdere oefenpartner Dilettant 2).

De Zwerver liet vanaf het begin de bal goed rond gaan en speelde op balbezit. Het zag er beter uit dan zaterdag, al mag het tempo wel wat omhoog. Het eerste wapenfeit kwam van de voet van Joeri maar bij diens inzet ontbrak kracht en overtuiging. Na 10 minuten waarschuwde Lekkerkerk met een counter die naast het door Remco verdedigde doel verdween. De Zwerver had de bal veel in bezit maar het was Lekkerkerk dat de score open brak. Bij een voorzet was de bal in het 5-meter gebied niet voor Remco en Matthijs liet een tegenstander voor zich komen en die kopte de 1-0 tegen de touwen. Beide spelers zouden zich in verloop van de wedstrijd herstellen en zeker Remco speelde een niet onverdienstelijke partij. Na een voorzet van Joeri kreeg Erik een kopkans en was het vervolg niet aan Appie besteed. In de 43ste minuut kregen de bezoekers een vrije trap na een overtreding op Brian maar Appie schoot de bal net over. Op slag van rust moest Remco gestrekt naar de hoek om de eerdere doelpuntenmaker van een volgend succes af te houden.

Na de thee kwamen Jelle en Luuk in de ploeg voor Erik en Frank. Bij Bokkie speelden zijn hamstrings hem parten en werd aan de kant gehouden. Falko zou zijn warming-up starten om even later minuten te maken.

In de 50ste minuut gaf aanvoerder Jan Willem een mooi steekpass op Appie maar die schoot tegen de keeper. Brian was ter plaatse om de 1-1 tegen de touwen te schieten. Na een vrije trap van Luuk zorgde JW dat Brian even later weer in stelling werd gebracht. Gelukkig was Brian dit keer goed scherp, won het duel om de bal en de 1-2 was een feit. Raymond stond met een prachtige diepe bal aan de basis van de 1-3 die Appie maakte. Na een uur kwam Falko in de ploeg voor Joeri. Eric kwam later ook weer binnen de lijnen en loste JW af. Een steekbal van Jelle op Appie kreeg jammer genoeg geen goed vervolg. Uit een counter scoorde Lekkerkerk 2-3 en zette verder aan maar kreeg geen echte kansen meer. Er kwam nog wel een bal op de lat boven Remco maar de stand veranderde niet meer, ook niet nadat Appie de allerlaatste mogelijkheid niet om kon zetten in een treffer.

Een zinvolle, leerzame, sportieve oefenpartij onder leiding van een prima, jonge scheidsrechter. De Zwerver voetbalde echt en liet het balletje goed rond gaan waardoor Lekkerkerk veel achter de bal aan moest. Natuurlijk kan het allemaal beter, moet het beter maar ten opzichte van afgelopen zaterdag was verbetering duidelijk zichtbaar. Het scheppen van echte kansen viel nog wat tegen waardoor men (te) weinig tot daadwerkelijk afronden kwam, mede doordat de scherpte er niet altijd was.

De wedstrijd voor de KNVB-beker die komende zaterdag 14 september voor de Zwerver 2 om 12.30 op de Schans gepland stond tegen Nieuw Lekkerland 3 gaat niet door.

De Zwerver 2 hoopt dat er nog een tegenstander te vinden is die vriendschappelijk wil spelen maar dit zal moeilijk worden.