De Zwerver 2 revancheert zich tegen Dubbeldam 2

2e klasse C

28 september 2019 12:30

J.W. (Jan) van Mersbergen

Na het teleurstellende verlies vorige week bij IFC 2 (3-1) wilde de Zwerver 2 zich vandaag revancheren. Tegenstander was het gepromoveerde Dubbeldam 2 dat vorige week knap DFC 2 had verslagen. Deze week is er veel regen gevallen maar gelukkig was het hoofdveld op sportpark de Schans in een dusdanige staat dat er gespeeld kon worden. Bij de Zwerver 2 was men gebrand op een zege om zo niet te ver achterop te geraken.
De wedstrijd stond vandaag onder leiding van scheidsrechter van Mersbergen die de partij tot een goed einde zou brengen en om 12.30 uur floot voor het begin. De Zwerver toonde vanaf minuut 1 hun intenties. Men dook er vol op en nadat Erik Frank diep stuurde was de eerste mogelijkheid voor Jorie die net niet bij de bal kon. Even later speelde Robbin, in de volksmond Bokkie, Erik aan waarna Frank een kansje kreeg. Helaas bleef het scorebord op 0-0 staan, ook toen Frank diep werd gestuurd en alleen voor de keeper de bal over schoot. Toch diende het bord na 10 minuten spelen bediend te worden. Linksachter Bokkie ging mee naar front en met zijn rechter schoot hij de bal achter de verbouwereerde keeper van Dubbeldam, 1-0. Enkele minuten later gaf Bokkie een goede voorzet maar oa. Maurice kon het net niet voor een 2de keer doen bollen. Na een gele kaart voor Rik was de toegekende vrije trap het eerste echte wapenfeit van de bezoekers. De bal ging via de muur over de doellijn waarna een corner verder niets voor Dubbeldam opleverde. Na 25 minuten zorgde Jorie dat Frank de 2de treffer voor de  Zwerver kon scoren, 2-0. Toch kwamen de gasten snel terug in de wedstrijd. Dubbeldam had daarbij de hulp van de Zwerver nodig. Onnodig en knullig balverlies leidde de 2-1 in en even later werd er geaarzeld in de achterhoede en kon zelfs de 2-2 genoteerd worden. Een enorme tik voor het jonge de Zwerver dat foutjes maakte door oa. soms een gebrek aan concentratie. Bij een verdedigend duel moest aanvoerder Remy de strijd staken. Had hij eerder last van zijn kuiten, nu was het de val van een tegenstander op zijn heup die zorgde voor een vroegtijdig einde van zijn partij. Frank Stam was de vervanger van Remy en nam de positie centraal achterin waar. Na een uitval van de thuisploeg lukte het Frank Hendriks niet om de uit zijn doel gekomen sluitpost te verschalken. Even later was daar bijna een identieke situatie waarbij Frank en dus ook de Zwerver 2 niet kon profiteren. Vlak voor rust zorgde de hardwerkende Peter dat Maus, inmiddels aanvoerder, in stelling werd gebracht maar Maus schoot de bal tegen de keeper. In minuut 45 kreeg de Zwerver de mogelijkheid om met een voorsprong naar de kleedkamer te gaan. Weer werd Frank diep gestuurd en kwam alleen voor de keeper. Frank had de mee gesnelde Jan-Willem niet gezien. Een balletje breed had een simpele intikker kunnen zijn. Jammer maar met 2-2 werd naar de thee gegaan, wetende dat er kansen voldoende werden gecreëerd, nu het afronden ervan nog.

Na rust was het Michael die een poging van Dubbeldam onschadelijk moest maken. Een prachtige diepe bal van Bokkie naar Frank was de inleiding voor een mogelijkheid van Jan-Willem maar helaas ... Uit een corner van Bokkie kopte Jorie over. Frank Stam speelde de bal even later diep op Maus die Frank Hendriks bediende maar wederom kwam de bal tegen de keeper. Een combinatie tussen Frank en Jorie eindigde na een geblokt schot via de lat over. Na een uur spelen kwam Jelle in de ploeg voor Bokkie. Vanuit een moeilijke situatie knalde de mee naar voren gekomen Rik op de goalie van Dubbeldam waardoor de score nog steeds onveranderd bleef. Toch kon een volgende treffer niet uitblijven. Een poging van Erik was voor de keeper die de bal loste maar Frank was ter plaatse en rondde nu wel doeltreffend af, 3-2. Het beste was er bij Dubbeldam ondertussen vanaf. Bij de Zwerver loste een frisse, snelle aanvaller in de persoon van Brian Jorie af. Het eerste balcontact van Brian betekende vanuit een counter direct de 4-2. Peter zorgde later dat Maus binnen het strafschopgebied de bal kreeg. Maus kapte maar ook hij vond de keeper op zijn weg. Het laatste kwartier kwam Joeri in de ploeg voor Maus. In de 80ste minuut ging een kopbal van Brian over. Een aanvalsopzet tussen Erik en Brian belandde bij Joeri maar diens poging ging voorlangs. Joeri gaf even later een leep balletje binnendoor naar Brian waarna Peter een 100% kans kreeg maar de 4-2 tussenstand veranderde niet meer. Frank zorgde dat Brian nog een kans kreeg maar de keeper redde met zijn voet. In de slotminuut teisterde Peter met een vrije trap de paal. Jan-Willem, inmiddels onze 3de captain, leek de eindstand te bepalen maar zijn treffer werd vanwege vermeend buitenspel, zoals dat zo mooi heet, afgekeurd. JW had zijn bedenkingen ..

Een verdiende zege waarbij erg veel kansen werden gecreeerd maar er te weinig werden verzilverd. De winst geeft vertrouwen voor de toekomst.

Komende zaterdag staat, als de weergoden het toelaten, de derby de Zwerver 2 – Nieuw Lekkerland 2 om 12.30 uur op het programma.