Verdiende zege glipt alsnog door vingers

Groot-Ammers 2

16 november 2019 14:30

G.A.J. (Geoffrey) Twiss

Op deze frisse zaterdag halverwege november diende de Zwerver 2 in en tegen Groot-Ammers te spelen. Een tegenstander die vorig seizoen zorgde dat de nacompetitie voor de Zwerver 2 voortijdig werd beëindigd en nu slechts één puntje minder op de ranglijst had. Een belangrijke wedstrijd mede omdat de nummers 1 en 2 op de ranglijst ook tegen elkaar speelden. Na afloop bleek dat IFC en Nieuw-Lekkerland de punten gedeeld hadden na een 2-2 gelijkspel. De wedstrijd zou plaatsvinden op het kunstgrasveld en stond onder leiding van de heer Twiss die geen problemen kende in deze sportieve wedstrijd.

Na de aftrap om 14.30 uur kreeg Groot-Ammers een terechte strafschop nadat Raymond onnodig hands maakte bij een corner. De penalty werd koelbloedig verzilverd en de Zwerver keek na 7 minuten tegen een 1-0 achterstand aan. Na een actie van Erik waarschuwden de bezoekers even later met een puntertje van Jelle. Na een kwartier had Appie op de vleugel een actie zonder goed vervolg. Robbin nam even later initiatief en speelde Jelle goed aan. Jelle aarzelde niet en zette de 1-1 op het scorebord, een ‘schitterende zaaier’ zo werd aan de kant gezegd. De Zwerver was meer in balbezit en combineerde wat gemakkelijker dan de thuisploeg. Toch kregen de geel-zwarten kansjes. Na een corner verdween een kopbal over en na een uitval moest keeper Collin redding brengen. Weer was het Bokkie die halverwege de eerste helft aan de basis stond van een aanvalsopzet van de Zwerver. De bal kwam bij Appie die Maurice in stelling bracht. Helaas schoot Maus tegen de lange doelman van de Mourik-boys op. Een voorzet van Bokkie werd later door Appie op waarde geschat maar Appie’s kopbal werd gered. Ook een poging van Maus werd gekeerd. Vlak voor de thee werd een onnodige vrije trap weggegeven maar deze werd simpel door Collin geneutraliseerd.

Na rust belandde een vrije trap van Jelle in de muur. Remy probeerde vervolgens van afstand met een pegel de rebound in een treffer om te zetten. Helaas bracht de goalie van de gastheren redding. Aan de andere kant moest Collin een uitval onschadelijk maken. De Zwerver wilde kostte wat het kost voor de overwinning gaan. Na een kleine 70 minuten kwamen Brian en Peter als verse krachten in de ploeg voor Jelle en Erik om te trachten wat te forceren. Het eerst volgende wapenfeit kwam van Maus die draaide en van afstand op doel schoot maar helaas .. Bij een counter schrok de Zwerver nadat de thuisploeg van afstand pardoes de bal boven Collin op de lat schoot. Met nog een kwartier te gaan leek Brian de matchwinnaar te worden. Steven, weer enorm hard werkend, zette Brian in een 1 tegen 1 voor de keeper waarna de ingevallen Brian overtuigend de goalie verschalkte en de verdiende 1-2 op het bord liet noteren. Joeri kwam in de ploeg voor Maus om de opbouw van de thuisploeg te verstoren. Na een counter van Groot-Ammers kwam Collin uit zijn doel en bracht een tegenstander buiten het strafschopgebied ten val om een tegendoelpunt te voorkomen. De scheidsrechter was onverbiddelijk en toonde Collin voor het eerst in zijn carrière de rode kaart. Appie nam zijn handschoenen over en nam plaats tussen de palen en onder de lat. De toegekende vrije trap werd geneutraliseerd. Later was een poging van afstand een simpele prooi voor gelegenheidskeeper Appie. De tijd schreed voort en bij de 1-2 stand in het voordeel van de Zwerver. Tot zijn verbazing kreeg aanvoerder Remy geel voor geschoteld nadat hij volgens de leidsman te lang treuzelde bij het nemen van een ingooi. Helaas ging het mis in de 94ste minuut. Groot-Ammers nam een corner en die viel met enig fortuin op de knie van een geel-zwarte aanvaller en was het 2-2. Ontlading bij de thuisploeg en teleurstelling bij de Zwerver. In extremis probeerde de Zwerver alsnog de volle winst te pakken. Bokkie en Brian trokken mee ten aanval waarna Joeri de winnende op zijn schoen had. Aangegeven moet worden dat Joeri zich in een moeilijke positie bevond. Het fluitsignaal van de wedstrijd klonk na bijna 100 minuten spelen. Het gelijke spel voelde voor de Zwerver als een nederlaag en 2 verloren punten.

Na afloop was de teleurstelling bij de Zwerver groot. Men was zo dichtbij de winst geweest maar zag deze in blessuretijd alsnog door de vingers glippen. Men had redelijk gespeeld maar te weinig echte kansen afgedwongen tegen een opponent die veelal de lange bal hanteerde maar vocht voor wat het waard was. De Zwerver was meer in balbezit geweest, had het betere van het spel maar daar worden nog steeds geen punten voor uitgedeeld.

Om 19.30 uur zijn de spelers en begeleiding van de Zwerver 2 in Papendrecht bij Dragon Chen onbeperkt wezen wokken en drinken. De meeste spelers waren met elkaar op de fiets gekomen zodat ze na het eten met elkaar naar Tijdloos konden uitbuiken. Het was erg gezellig en duurde tot in de late uurtjes, gezelligheid kent namelijk geen tijd. De belangstelling was groot want er waren 20 personen aanwezig, leuk als er wat geregeld wordt. Wat mij betreft voor herhaling vatbaar. Zoals dan zo vaak vermeld wordt ‘het bleef lang onrustig’ dit keer in Papendrecht. Het initiatief voor dit geslaagde teamuitje was genomen door Jan-Willem en aanvoerder Remy waarbij laatst genoemde gekscherend ’s morgens om 10.45 uur meldde ‘ik ben inmiddels ook thuis aangekomen’. Na al deze inspanningen op zaterdag of ook nog op zondag hoop ik dat komende dinsdag iedereen weer gezond en wel op de training aanwezig is….

Zaterdag 23 november zal de Zwerver 2 om 13.30 in Etten-Leur tegen Internos 3 spelen.