Goede, simpele overwinning bij de Vogels

VVGZ 3

2 november 2019 12:00

H.J.K. (Hans) Koreman

De verdiende driepunter vorige week tegen Peursum 2 diende voor de Zwerver 2 vandaag een passend vervolg te krijgen. Dit diende te gebeuren in Zwijndrecht tegen VVGZ 3 dat vorige week bij Internos 3 had gewonnen. Op de weg naar sportpark de Noord kreeg ik te maken met hevige regenval maar gelukkig was het bij aankomst droog. Het bleek dat we op veld C, kunstgras, dienden te spelen. De voorbereiding was verre van ideaal. Er kon geen warming-up op het kunstgras gedaan worden omdat dit nog bezet was. Na zonder succes enkele veldjes bestudeerd te hebben, konden we alsnog op veld B, gewoon gras, onze warming-up uitvoeren. Onbegrijpelijk dat men op dit veld gewoon had laten spelen omdat het door en door nat was, de plassen stonden er op ! Maar goed na een korte pass-trap en wat vrije combinaties moesten we snel naar binnen zodat de wedstrijd om 12.00 uur kon beginnen. Dit keer waren er 13 veldspelers en 2 keepers waarbij Collin tussen de palen zou staan en Remco op de bank zou plaats nemen. De spelersgroep was deze week uitgebreid met Damien en Simon die vanuit het keurkorps van de nieuwe hoofdtrainer Michel de Raad minuten dienden te maken. Helaas waren Peter (ziek), Raymond en Jelle (geblesseerd) niet in de spelersgroep van vandaag opgenomen. Matthijs zou met de Zwerver 3 spelen maar meldde zich na een ongelukkige val op de training (schouderblessure) af. Nadat Matthijs niet kon, zou Joeri bij het 3de  minuten gaan maken en hen helpen maar die trof het niet omdat de wedstrijd van 3 op de Schans werd afgekeurd. Weer fijn om te zien was dat Peter, Raymond en Matthijs hun ploegmakkers langs de lijn kwamen ondersteunen.

In de bespreking was aangegeven te waken voor onderschatting en vanaf de eerste minuut er vol in te klappen. De Zwerver 2 kwam met 1 opdracht op bezoek bij de Vogels : de punten meenemen naar Kinderdijk om zo aansluiting naar boven te maken / houden. Men had de opdracht goed begrepen. Rik kwam in de openingsfase direct door op de rechterflank. Rik bood Damien de kans de score te openen maar Damien, op 10 spelend, zag zijn inzet door de keeper gered worden. Toch kwam de openingstreffer snel want in de rebound vond Erik aanvoerder Maurice die koppend voor de 0-1 zorgde. Maus scoorde dit keer wel nadat hij enkele weken achter elkaar slechts tegen de lat had gekopt, goed voor het zelfvertrouwen. Na de 0-1 was het Damien die ruim binnen de beruchte lijnen onreglementair werd gestuit en de scheidsrechter niet anders kon doen dan naar de stip wijzen. Maus nam zijn verantwoording maar zag zijn strafschop door de keeper worden gestopt. Nadat een poging van Rik nog door Maus was geraakt en Appie, na een goede actie, naast schoot, was het tijd voor VVGZ. De thuisclub forceerde enkele corners die gevaarlijk waren maar meer ook niet. Na een half uur spelen lanceerde Bjorn met een prachtige lange bal de diepgaande Frank. De linksachter gaf de bal perfect op Brian die met een intikker voor de 0-2 zorgde. Een aanval uit het boekje die prima werd uitgevoerd en afgerond ! In de 40ste minuut ging Erik goed door en vanwege hands werd weer terecht een strafschop toegekend. Nu was het Appie die plaats nam achter de bal en zelfverzekerd de 0-3 binnen schoot. De 0-4 ruststand kwam van de voet van Damien nadat Brian goed had doorgezet.

Na rust kwam Jan-Willem in de ploeg voor Steven. Na de aftrap was er een misverstand centraal in de verdediging van VVGZ bij een storende Maus. De bal kwam bij Appie die zag dat de keeper ver uit zijn doel was en van afstand simpel voor de 0-5 kon zorgen. Even later ging Frank enthousiast door op de linkerflank maar kreeg last van zijn hamstrings en moest vervangen worden door Robbin. In de 50ste minuut speelde Maus de bal bekeken door naar Brian die alleen voor de keeper uitkomend tegen de doelman aan schoot. Een corner van Bjorn kon vervolgens bij de 1ste paal niet omgezet worden in een goal. Het lukte vervolgens Jan-Willem met zijn maatje Maus net niet om de score hoger te laten oplopen. In de 70ste minuut was er even een verbale oorlog nadat Damien van achter werd geraakt en de referee niet optrad maar e.e.a. kon worden gesust. Tot verwondering van iedereen nam Simon de vrije trap snel, hard en zag dat de keeper ver voor zijn doel stond. Goed gezien en een prima goal van grote afstand, 0-6. Met nog en kwartier te gaan stoomde Bokkie door op links en leek te gaan scoren maar de bal stuitte binnenkant paal er uit. Een pass van Maus naar Damien werd door laatstgenoemde prima afgerond maar de goal werd onterecht vanwege buitenspel afgekeurd want het was het echt niet. De Zwerver wilde een hogere uitslag afdwingen maar was onzorgvuldig in het uitspelen van de mogelijkheden. Bij het slotakkoord kon Maus, na een corner van Bjorn, net niet afronden en bleef het 0-6.
Een goede overwinning die hoger had kunnen oplopen maar de Zwerver 2 kon weer 3 punten bijschrijven en is op de ranglijst gestegen naar plaats 3.

Remy, licht aan de lies geblesseerd, is na overleg niet ingevallen.

De lekkere overwinning kreeg een vervelende bijsmaak voor Collin die aangekomen bij zijn auto op de parkeerplaats van VVGZ een hele kras over de zijkant van zijn auto ontdekte.

Volgende week zaterdag 9 november wordt door de Zwerver 2, als de weergoden en het veld het toelaten, om 12.00 uur op de Schans tegen Oranje Wit 3 gespeeld.