Teleurstelling na nederlaag in Old Firm reserve-teams

Nieuw Lekkerland 2

19 oktober 2019 12:30

P.C. (Piet) Zijdemans

Vorige week zaterdag won de Zwerver 2 knap in Dordrecht bij DFC 2 (-3). Vandaag was op de Schans Nieuw Lekkerland 2 de tegenstander. Bij onze buren loopt het momenteel lekker getuige de 100% winst die zowel NL 1 als NL 2 in competitieverband behaalden. De Zwerver 2 wilde proberen om de ploeg van trainer Henk Donga een nederlaag toe te brengen en wist dat men dan tot het gaatje zou moeten gaan. In het praatje vooraf tussen beide trainers bleek dat beiden momenteel een erg grote spelersgroep hebben en volop keuze. Zo had Henk 5 spelers thuis gelaten omdat het 3de niet speelde. De wedstrijd stond onder leiding van scheidsrechter Zijdemans die geen problemen met de ‘old firm’ van de reserve-elftallen had. De leidsman leidde van afstand, liet veel toe maar floot prima en consequent.

In de openingsfase was het even zoeken en aftasten tussen beide teams. Na 12 minuten speelde Eric de bal naar Maurice maar het werd hem net niet. Even later moest keeper Jorrin in een onoverzichtelijke situatie redding brengen, daar waar de bezoekers appelleerden voor een strafschop die terecht niet gegeven werd. Na een kwartier had Nieuw Lekkerland een uitgespeelde aanval gevolgd door een voorzet die met een kopbal op de paal eindigde. De Zwerver kroop door het oog van de naald. Het bleek uitstel van executie want uit de navolgende corner werd de bal ongehinderd snoeihard binnen gekopt, 0-1. De Zwerver had het lastig waarbij niet iedereen zijn nivo haalde. Toch was het na 25 minuten Jorie die een voorzet gaf waarna Brian zijn kopbal gered zag worden door de onzeker ogende sluitpost. Vervolgens was het weer alle hens aan dek voor het doel van Jorrin die NL niet meer dan een corner opleverde. Maar juist vandaag bleken de standaard-situaties zoals corners lastig nadat aanvallers van de tegenpartij soms voor onze verdedigers kwamen. Na het inspelen van Jorie op Brian bleek diens inzet een prooi voor de keeper. De Zwerver kwam inmiddels wat beter in de wedstrijd. Een vrije trap van Eric werd door de keeper gelost en Brian schoot de rebound net voorlangs. Vlak voor rust nam Jelle een vrije trap en de inzet van Maus belandde op de lat, jammer maar weer net niet. Ook een vrije trap van Eric had geen positief resultaat nadat de keeper de bal weer los liet.

In het begin van de 2de helft kregen beide ploegen slechts halve kansjes. In de 55ste minuut speelde Jorrin de bal naar Raymond die wat aarzelde en de bal verloor. Een Lekkerlandse aanvaller probeerde het van afstand maar diens lob ging gelukkig over. De Zwerver zat nog volop in de wedstrijd. Na een uur spelen leverde Jorie een voorzet naar Maus die zijn inzet in het zijnet zag verdwijnen. Brian werd (te) grof aangepakt door zijn tegenstander, werd behandeld maar kon door. Later, na goed doorgaan van dezelfde Brian op de vleugel, werd Maus net niet bereikt, zonde. Na ruim 65 minuten spelen kwam Appie in de ploeg voor Brian. Toen Maus een bal goed terug lag, verdween de knal van Appie naast het vijandelijke doel. Raymond verdraaide zijn knie en werd vervangen door Matthijs en even later kwam Joeri in de ploeg voor Rick. De Zwerver kwam het laatste kwartier verder in de moeilijkheden. Keeper Jorrin moest een keer redden en ook een inzet verdween voorlangs. In de 77ste minuut kwam bij een corner een aanvaller voor de man en kon met zijn voet bij de 1ste paal de 0-2 voor NL aantekenen, weer een goal tegen uit een standaard-situatie. In de slotfase leek de score nog verder op te gaan lopen maar goede reddingen van Jorrin en prima ingrepen van Frank hielden de schade beperkt. Ook de goed spelende Remy kwam met de schrik vrij nadat een ongelukkig geraakte bal over het eigen doel ging. De bezoekers zagen een uitval nog op de paal belanden. De wedstrijd was afgelopen nadat Matthijs een grove overtreding maakte en de scheids affloot.

Zaterdag 26 oktober staat op de Schans om 12.30 uur de competitiewedstrijd de Zwerver 2 tegen Peursum 2 op het programma.