ONGELUKKIGE NEDERLAAG VOOR DE ZWERVER NA WINTERSTOP.

Strijen 1

25 januari 2020 14:30

R.C. (Ralph) Majenburg

Na een lange winterstop (zonder winter) was het op zaterdag 25 januari weer een competitiewedstrijd voor De Zwerver.  De eerste competitie wedstrijd in het nieuwe jaar 2020.

Het werd een uitwedstrijd tegen Strijen.

Strijen begon sterk aan de wedstrijd. Het was in de 3e minuut dat Robert Kuijpers een gevaarlijke aanval onschadelijk moest maken.  Ook een aantal corners werden door De Zwerver achterhoede weggewerkt.

Af en toe kwam De Zwerver aan aanvallen toe. In de 23e minuut kwam spits Guido Luiten, (afgelopen week vader geworden) net te kort om een goede voorzet af te werken.

Vlak daarna was het wel Strijen dat de score opende. Na voorbereidend werk van Karam Bensedjed wist Colin van den Berg keeper Bas Bijkerk van De Zwerver te passeren. 1-0 voor Strijen. Het was bijna rust toen De Zwerver nog een aanval opzette. Mike Lodder zette scherp voor en de goed spelende Glenn Weijts wist de gelijkmaker te scoren. Zo gingen beide ploegen met een 1-1 stand rusten.

In de rust moest scheidsrechter Majenburg zich wegens een blessure laten vervangen. Gelukkig was er een andere scheidsrechter (Spaans) op het sportpark aanwezig zodat de wedstrijd na een korte onderbreking kon worden voortgezet.

Bij De Zwerver was Tom van der Linden na de rust in de ploeg gekomen voor de geblesseerde Mark Hendriks.

Het spel van beide ploegen bleef niet goed met af en toe een goede actie.

Nadat in de 53e minuut Strijen een kans had gemist om op voorsprong te komen was het vlak daarna wel raak. Door miscommunicatie in De Zwerver achterhoede kopte Mathijs Vermaat de bal in het eigen doel langs de uitgekomen keeper Bas Bijkerk.

Trainer Michel de Raad probeerde de bakens te verzetten door het inbrengen van Gauthier Luwawa voor Robert Kuijpers en Damien de Jong voor Redouan El Akchaoui. Maar het spel verbeterde niet. Strijen bleef iets gevaarlijker maar voor de toeschouwers was er deze middag weinig te genieten.

De wedstrijd verdiende geen winnaar en bijna aan het eind van de wedstrijd had De Zwerver de gelijkmaker kunnen scoren. Een goed genomen corner door Jeffrey Gelderblom werd via de paal van de lijn gehaald door een verdediger van Strijen. Bij deze actie raakte Tom van der Linden geblesseerd en moest De Zwerver de laatste minuten de wedstrijd met 10 man uitspelen.

Toen scheidsrechter Spaans voor de laatste maal blies had de gelukkigste ploeg gewonnen.

Door deze nederlaag is De Zwerver één na laatste in de competitie en heeft een achterstand van 4 punten op Strijen en 6 punten op de aansluiting bij de middenmoot.

In de 2e helft van de competitie zullen er wedstrijden moeten worden gewonnen om te ontkomen aan de na competitie. Maar in deze afdeling zijn er voldoende mogelijkheden om dat voor elkaar te krijgen gelet op de eerste ehflt waarin veel wedstrijden net op door pech werden verloren.

Komende week speelt met tegen Binnenmaas en gelet op de uitwedstrijd moeten er kansen zijn om de punten op de Schans te laten.

Opstelling : Bas Bijkerk, Robert Kuijpers (Gauthier Luwawa), Mathijs Vermaat, Mark Hendriks (Tom van der Linden), Mike Lodder,  Redouan El Akchaoui (Damien de Jong), Jeffrey Gelderblom, Lucas Adelino, Stef Verloop, Guido Luiten, Glenn Weijts