DE ZWERVER RAAKT OP STOOM.

SVS 1

2e klasse D

8 februari 2020 14:00

R. (Ron) Wolf

De Zwerver speelde zaterdag de wedstrijd uit tegen SVS. Thuis was de wedstrijd nipt verloren zoals zoveel wedstrijden dit seizoen maar na de moeizame overwinning in de vorige wedstrijd lijkt de weg omhoog ingeslagen.

Na een altijd indrukwekkende minuut stilte voor een overleden oud jeugdleider van de thuisploeg begon de wedstrijd onder leiding van scheidsrechter Wolf uitstekend voor De Zwerver. Er werd vanaf het begin druk gezet en onder aanvoering van de steeds beter spelende Glenn Weijts werd het doel van SVS gezocht. In de 2e minuut was het ten kostte van een corner dat Glenn kon worden gestopt. In de 5e minuut was het een uitstekende voorzet van Glenn Weijts die door Guido Luiten gelijk werd in geschoten maar zijn schot ging net naast. Pas in de 10e minuut zorgde SVS voor het eerste gevaar via de bewegelijke Jonathan Linger. Vlak daarna was het een andere uitblinker bij De Zwerver Robin Lodder die een goede voorzet gaf die net door Glenn Weijts werd gemist. Zo bleef het De Zwerver dat in het eerste kwartier volledig domineerde. Het enige wat ontbrak waren doelpunten. Ook laatste man Mark Hendriks kwam soms gevaarlijk op zoals in de 12e minuut hij  Guido Luiten met een steekpas aan het werk zette. Maar zijn schot kon net door keeper Bart de Keijzer tot corner worden verwerkt. Voor de thuisploeg kwam, in de 17e minuut de grootste kans. De volledig vrijstaande Joery Kaashoek kopte een voorzet van Raymon Lingen gelukkig voor De Zwerver naast.

Het middenveld van De Zwerver bleef de thuisploeg de baas. Met een sleurende Gauthier Luwawa en Lucas Adelino kwam de thuisploeg niet aan aanvallen toe. En in laatste instantie zorgde een degelijke achterhoede met Mathijs Vermaat en Mark Hendriks in het centrum dat keeper Bas Bijkerk een rustige eerste helft beleefde.

De supporters van De Zwerver stonden te wachten op een doelpunt en kwamen in de 34e minuut aan hun trekken. Een vrije trap op het middenveld werd uitstekend genomen door Jeffrey Gelderblom. De bal belande op het hoofd van Guido Luiten  die de bal doorkopte naar de vrijstaande Glenn Weijts. En die had geen moeite om te scoren. 0-1 voor De Zwerver verscheen op het scorebord. Een volledig verdiende voorsprong voor De Zwerver. De ploeg bleef zoeken naar verdere uitbreiding van de voorspong maar de rust brak aan met de 0-1 stand.

Na de rust een ander beeld. SVS begon sterk aan de tweede helft door meer druk te zetten op De Zwerver en deze kwamen in het eerste kwartier niet echt aan aanvallen toe. Maar tot echt gevaarlijke aanvallen kwam SVS niet toe. Tot de 16 meter combineerde men er op los maar daarna ontbrak het bij de thuisploeg aan stootkracht. Pas in de 65e minuut was het een hard schot van Jonathan Linger dat door keeper Bas Bijkerk onschadelijk kon worden gemaakt. De Zwerver werd na 20 minuten gevaarlijker via een aantal uitvallen waarbij Glenn Weijts zijn tegenstander regelmatig te snel afwas. Maar de scherpte ontbrak bij de aanvaller om de voorsprong uit te breiden. Coach Michel de Raad spoorde van de zijlijn zijn ploeg aan om meer druk te zetten. Hij wisselde in de 71e minuut Stef Verloop voor Redouan El Akchaoui en De Zwerver kreeg meer vat op het spel. Mede omdat SVS er niet meer in geloofde. In de 85e minuut kwam de verlossende 0-2 op het scorebord. Glenn Weijts zette van rechts voor en spits Guido Luiten kon zijn kwaliteit laten zien. Met een prachtige voetbeweging passeerde hij keeper Bart de Keijzer met een boogbal. Scheidsrechter Ron Wolf floot een uitstekende wedstrijd. In plaats van veel gele kaarten kon hij het meestal met zijn mond af om de wedstrijd in goede banen te leiden.

Na 90 minuten stapte een gelukkig De Zwerver van het veld. Het heeft de aansluiting met de middenmoot veroverd en kan in de komende wedstijden die plaats verstevigen. A.s. zaterdag de wedstrijd tegen Alexandria..

Op[stelling :

Bas Bijkerk, Robert Kuijpers, Mathijs Vermaat, Mark Hendriks, Robin Lodder, Lucas Adelino, Gauthier Luwawa, Stef Verloop (Redouan El Akchaoui), Jeffrey Gelderblom, Guido Luiten, Glenn Weijts