De Zwerver 2 komt eerste kwartier niet meer te boven

Sportlust '46 2

14 september 2019 12:30

Jan Gouman

Na afgelopen dinsdag bij Lekkerkerk 2 in een leuk vriendschappelijk duel te hebben gewonnen (2-3), had wedstrijdsecretaris Martin van Drongelen op het laatste moment een oefentegenstander kunnen regelen. Dit kwam doordat de geplande bekerwedstrijd tegen Nieuw Lekkerland 3 niet doorging. Onder een lekker nazomers zonnetje kwam Sportlust’46 2 uit Woerden op bezoek. Een team wat uitkomt in de reserve 1ste klasse en dit jaar veel jonge spelers herbergt die vorig jaar nog 4de divisie speelden. Een sterke tegenstander dus waar mogelijk veel leermomenten aan de dag zouden komen. Materiaalman / assistent-scheidsrechter Paul was vandaag bij de wedstrijd afwezig maar had nog wel tijd gehad om de spullen voor het team te regelen en klaar te leggen. Klasse Paul ! Als vervanger had Paul Bram Roodnat bereid gevonden om de vlag te hanteren, Bram bedankt. De laatste test voordat de competitie start, stond onder leiding van scheidsrechter Jan Gouman die geen problemen kende in deze uiterst sportieve partij.
Het eerste kwartier bracht een duidelijk krachtsverschil aan het licht. Sportlust’46 2 overklaste / overdonderde de Zwerver en al binnen het kwartier stond er een 0-3 tussenstand op het scorebord. De eerste treffer kon al na 3 minuten genoteerd worden toen de bezoekers een corner promoveerden tot doelpunt. Het volgende doelpunt ontstond uit een counter waarbij de verdedigers van de Zwerver niet ingrepen. De 0-3 ontstond na weer een counter waarbij een mislukte voorzet (of was het toch een bewussie ?) in de uiterste verre hoek / kruising boven keeper Collin verdween. Bij de Zwerver werd er tactisch wat omgezet om te proberen de schade te beperken en zelf aan voetballen toe te komen. Na een pass van Appie op Rik ging onze snelle vleugelverdediger er vandoor en bracht Brian in stelling maar helaas ging diens poging over. Na ruim een half uur spelen verschalkte een bezoekende aanvaller meerdere verdedigers maar Collin bracht redding. Inmiddels liep het allemaal na de omzettingen wat beter bij de Zwerver en was men meer dan de speelbal van Sportlust’46. De Zwerver deed weer volop mee in de wedstrijd en Rik schakelde zich aanvallend weer in. Dit keer was aanvoerder Jan Willem het eindstation maar zijn inzet werd gekeerd. Ook een afstandsschot van Frank kon de bezoekers niet echt verontrusten.

Na rust kwamen Joeri en Wilan in de ploeg voor Jelle en Frank. Peter had last van zijn kuiten en werd vervangen door Matthijs. Inmiddels was de wedstrijd gelijk opgaand en waren er op dat moment nauwelijks kansen. Collin moest zich na een botsing met een pijnlijke knie laten vervangen door Remco die eerder bij JO19 op de kist had gestaan en afgelopen dinsdag niet onverdienstelijk had gespeeld. In deze laatste oefenpot werd er veel gewisseld. Brian en Raymond werden vervangen door Remy en Bokkie. Een goede diepe bal van Wilan belandde bij Bokkie. Met zijn snelheid liet Bokkie de tegenstander zijn rugnummer zien en gaf Appie een uitgelezen mogelijkheid om een doelpunt te maken. Helaas bleef het bij een kans die niet verzilverd werd. Even later bracht Jan Willem Bokkie zelf in kansrijke positie voor de goal. Bokkie liet de bal iets te ver doorlopen waardoor hij voor zijn rechter kwam …  Een corner van Eric was erg scherp genomen maar de uitstekende keeper van Sportlust tikte de bal uit de kruising. Bij een uitval van Sportlust, aan  de andere kant dus, schoot de Zwerver de bal niet uit en profiteerde men door de 0-4 aan te tekenen, leermomentje. Een steekbal van Joeri op Bokkie werd door de uitkomende keeper op het laatste moment geneutraliseerd. De Zwerver beging op de rand of net binnen het strafschopgebied een overtreding waarbij een strafschop gegeven had kunnen worden maar de leidsman liet verder gaan. Met Frank voor JW en Jelle voor Eric werd het laatste kwartier ingegaan. Rik ging nog een keer mee naar het front maar in de slotfase ontbrak het hem aan overzicht. Rik ging nu voor eigen glorie en had Appie niet gezien die klaar stond voor een intikker, jammer. In de slotfase rondde Joeri nog een keer te zacht af en moest de ingevallen keeper Remco bij een uitval een grotere nederlaag voorkomen.

Een leerzame wedstrijd die in het eerste kwartier werd beslist. Aanvankelijk was de opbouw erg matig en was ook het vervolg niet goed maar dat ging gaandeweg de wedstrijd steeds beter. We hebben ondervonden dat nadat we tactisch wat omgezet hadden, we meer grip kregen en aan voetballen toekwamen, weer een leermoment.

Eric speelde een prima wedstrijd en moest na 80 minuten totaal leeg gespeeld vervangen worden. Eric de complimenten en nu op naar de 90 minuten.

Komende zaterdag 21 september start de competitie 2019-2020. De Zwerver 2 gaat om 12.15 uur bij IFC 2 op bezoek