De Zwerver MO17-1 - Oranje Wit MO17-1 3-1

9 november 2019 9:00

R. (Robin) van Herk

De Zwerver MO17-1 - Oranje Wit MO17-1 3-1

Zaterdag 09-11 speelden we onze 4e wedstrijd van de competitie. De tegenstander was ons niet onbekend Oranje Wit, daar hadden we in de beker enkele weken geleden ruim van gewonnen. Omdat zij al 2 wedstrijden meer hadden gespeeld als ons , stonden zij op plek een en wij op plek twee. Er waren bij Oranje Wit wat andere meiden bij die er vorige keer niet bij konden zijn en meestal (ook) al bij de vrouwen mee doen . Na dat ze al geprikkeld waren door de opmerking van onze scheidsrechter dat hij bij 10-0 wel af zou fluiten begon de wedstrijd. Na enkele minuten was het wel duidelijk dat we het zwaarder zouden krijgen als vorige keer. De eerste beste uitbraak van hun zat er dan ook gelijk in , 1-0 achter en dat voor het eerst na 9 wedstrijden dit seizoen. Onze meiden nog erg onwennig op het hobbelende hoofdveld ipv het kunstgras waar we altijd op spelen maar nu door een samenloop van omstandigheden (helaas) niet, waren eindelijk wakker. Nog voor de rust bogen we de achterstand om in een 2-1 voorsprong. Na de rust kwam Oranje Wit er niet meer aan te pas en werden er wel heel veel 100% kansen gemist , zelfs een penalty. Gelukkig wisten we nog wel de 3-1 te maken en was de wedstrijd gespeeld en de koppositie ingenomen. Op naar volgende week tegen ASWH het enige andere team nog zonder puntverlies , duidelijk is dat het dan beter moet als deze wedstrijd om de punten op de Schans te houden .

📸 Miranda Ducaat