De Zwerver MO13-1 - Sleeuwijk MO13-1

2961AW
KINDERDIJK

🚩 De Zwerver MO13 - Sleeuwijk MO13

De 3e wedstrijd van ons MO13 team op het hele veld was een wedstrijd thuis tegen de meiden van Sleeuwijk. Na een paar weken wisselende begeleiding gehad te hebben was het vaste leidersteam afgelopen zaterdag weer volledig aanwezig. Het was fris in de ochtend, de kou stond nog op het veld, maar het was uitermate lekker voetbalweer. Ons team heeft in deze wedstrijd 2 extra meiden erbij :  Levina (uit Jo12)  dank voor het meedoen en Yasmina (sinds afgelopen week lid), waarmee we de wedstrijd zijn aangevangen. De Zwerver en Sleeuwijk speelden de eerste helft allebei leuk voetbal. De wedstrijd ging gelijk op, zonder echte grote kansen. Een 0-0 ruststand bood perspectief op een spannende 2e helft.
In de 2e helft ging Sleeuwijk gelijk goed in de aanvalsmodus. Dit leidde tot een aantal goede aanvallen, maar nog niet gelijk tot doelpunten. In de loop van de 2e helft kwamen deze doelpunten er uiteindelijk wel. Onze meiden werden tot 2x toe verrast door een situatie uit een hoekschop van Sleeuwijk. Helaas een 2-0 achterstand. Maar zoals al vaker gaven we ook nu niet op. Door wat meer te richten op de aanval namen we achterin wat meer risico. Dit pakte goed uit. Door een combinatie opzet vanaf de rechterkant wist Tess de spanning terug te brengen 1-2. Het eerste doelpunt van MO13 op groot veld was een feit. Met nog 5 minuten te spelen was er nog een sprankje hoop en gingen we nog 1x ten aanval. Helaas heeft dit niet meer geleid tot een doelpunt. Met het niet opgeven, het als team spelend met goed samenspel en combinaties werd deze wedstrijd afgesloten. Sleeuwijk is met de 3 punten naar huis gegaan. De meiden van De Zwerver en Sleeuwijk hebben beide prima gespeeld. Dit biedt voor ons MO13 team veel perspectief voor de komende weken. Volgende week komt de koploper Kozakken Boys langs op De Schans. We zullen er weer staan!

📸 Miranda Ducaat