BOEIEND VOETBALGEVECHT TEGEN MEERKERK

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

26 september 2015 15:00

Piket, D.

De Zwerver speelde zaterdag de competitiewedstrijd tegen Meerkerk. Een tegenstander waar in het verleden vele malen tegen werd gespeeld en wat altijd boeiende wedstrijden opleverde. Vaak trok De Zwerver aan het langste eind maar deze zaterdag lag dat anders.

De Zwerver begon fel aan de wedstrijd. In de 4e minuut was het al bijna raak toen een steekpass van

Niels Verloop door Jort van Meerkerk hard werd ingeschoten maar keeper Klaas jan van Zessen net corner kon worden getikt. De Zwerver behield het beste van het spel maar moest oppassen voor de counters van Meerkerk. In de 8e minuut was het keeper Jordi Lingen die de gevaarlijke spits Floren Streefkerk van scoren afhield. Toy de25e minuut was het de Zwerver dat de overhand had maar langzaam nam Meerkerk het spel over en probeerde met verzorgd voetbal de spitsen aan het werk te zetten. In de 30-e minuut dacht de Zwerver op voorspong te komen. Een hard schot van Wesley Kassels werd door de keeper van Meerkerk uit het doel gehaald ten koste van een corner. Uit de corner kwam de bal bij Jort van Meerkerk die een voorzet gaf die door Matthijs Vermaat net over de lat werd geklopt. Daarna was het de beurt aan Meerkerk. Floren Streefkerk stelde in de 40e minuut keeper Jordi Lingen op de proef en in de 44e minuut was het wel raak. De Zwerver verspeelde de bal op het middenveld en de toen de gevaarlijke Patrick Vuurens aan de bal kwam was zijn harde schot in de uiterste hoek voor keeper Jordi Lingen onhoudbaar. 0-1 voor Meerkerk. IN de laatste minuut van de 1e helft werd een inzet van Meerkerk door Niels Verloop nog op de doellijn uit het doel gehaald. Vlak daarna floot de uitstekend fluitende jonge scheidsrechter Piket voor de rust.

Na de rust was het andersom. Eerst had Meerkerk een overwicht en daarna de Zwerver. In de 2e minuut was het Jordi Lingen die handelend moest optreden bij een hard schot van Youri van Blanken terwijl in de 10e minuut een hard schot van Floren Streefkerk tot corner kon worden gewerkt. Vlak daarna opnieuw een intikker van dezelfde speler maar de keeper van de Zwerver  (die een goede wedstrijd speelde) keerde de bal. In de 15e minuut kwam er een grote kans voor de Zwerver. Een goede aanval kwam bij Shagmard Mari terecht en zijn harde schot kwam via de keeper van Meerkerk

Voor de voeten van Niels Verloop die zijn schot over zag gaan. Het spel golfde heen en weer met aan beide zijden mogelijkheden voor scoren. Doordat Meerkerk er geen 2-0 van maakte bleef het spannend. De Zwerver ging vol op de aanval spelen. Voorzetten van Robert Kuypers en Robbin van de Bok werden echter door de stevige verdedigers van Meerkerk onschadelijk gemaakt. Een vrije trap van Jort van Meerkerk ging net naast het doel en een voorzet van Robert Kuypers in de 35e minuut werd door Wesley Kassels uitstekend ingekopt maar keeper Klaas Jan van Zessen wist ook deze bal te stoppen. Het spel werd iets harder en scheidsrechter Piket kon er niet om heen om een aantal gele kaarten te geven. Trainer jan Verveer bracht als extra  spits Maurice Paardekooper in het veld voor Raymond Visser en ook laatste man Matthijs Vermaat  ging in de aanval spelen. Meerkerk wist echter het doel schoon te houden en toen in de 50e minuut een afgeslagen bal bij spits Patrick Vuurens kwam kon die alleen op doelman Jordi Lingen kon afstevenen en koelbloedig de 2-0 voor Meerkerk op het scorebord zetten. Na de aftrap floot scheidsrechter Piket voor het einde. Vlak voor tijd had hij nog wel Floren Streefkerk met 2 gele kaarten naar de kleedkamer gestuurd.

Het 2e elftal wist met 4-1 te winnen van Heukelom in een goede wedstrijd.

Opstelling : Jordi Lingen, Raymond Visser (Maurice Paardekooper), Raymond Hol, Matthijs Vermaat, Robert Kuypers, Niels Verloop, Jort van Meerkerk en Tom van de Linden, Wesley Kassels, Shagmard Mari en Robbin van der Bok.

Hier staan meer fotos.