De Zwerver JO13-1 - Pelikaan JO13-3

2961AW
KINDERDIJK

🚩 De Zwerver JO13-1 - Pelikaan JO13-3  4-3

Zaterdag 10 december, terwijl de temperatuur nog onder het vriespunt zat, en iedereen nog aan het bijkomen was van de emotionele rollercoaster van de dag daarvoor, moetens onze mannen van JO13 zich alweer klaar maken voor een wedstrijd tegen Pelikaan.
Dat het een zware wedstijd zou worden wisten we van tevoren. Pelikaan stond bovenaan met heel veel doelpunten voor. Bij een overwinning zouden wij de koppositie overnemen. Er was dus alles aan gelegen om fris en energiek aan de wedstrijd te beginnen.
In de eerste minuten van de wedstrijd werden we meteen onder druk gezet, maar we bleven uitermate rustig achterin en dat gaf vertrouwen aan de hele ploeg.
Naarmate de wedstrijd vorderde, namen wij het initiatief en speelde we vooral op de helft van de tegenstander. Dit leidde tot een aantal kleine kansjes. Echter was daar ineens een snelle uitbraak van de tegenstander die dat goed afmaakte en stonden we achter met 0-1.
We pakten de draad weer op en met goed voetbal speelden we goed op de helft van de tegenstander. Ondanks de eerdere waarschuwing van de snelle omschakeling van de tegenstander, gingen we toch iets te aanvallend staan en wederom kon Pelikaan hiervan profiteren 0-2.
Gelukkig raakten we niet in paniek en hadden de avond daarvoor gezien dat het niet onmogelijk is om van een 0-2 achterstand terug te komen.
We bleven goed voetballen. Nu met net iets meer inzet en strijd en al snel konden we de aansluitingstreffer maken. Dit gaf ons vertrouwen en we voelden goed aan dat we nog voor de rust op gelijke hoogte konden komen. Dit lukte ook en met een 2-2 gingen we de rust in.
De tweede helft begon goed al snel wisten we te scoren 3-2. Pelikaan begon nu de overhand te krijgen en moesten we vooral verdedigen, Een paar uitstekende reddingen van onze keeper Frank hield ons op de been. Een aantal keer konden we er goed uitkomen wat helaas niet resulteerde in een doelpunt.
Met nog een halve minuut te gaan stonden we onder grote druk. Tijdens een ultieme poging om verdedigend in te grijpen werd de aanvaller net aangetikt en de scheidsrechter kon niet anders dan naar de penaltystip wijzen. Onze keeper deed er nog alles aan om de speler van Pelikaan te beïnvloeden, maar deze bleef heel cool en schoot de bal helaas prachtig in het doel 3-3.
Met nog een paar seconden te spelen, gingen we vol voor de aanval. De bal kwam terecht bij onze spits en die haalde prachtig uit en schoot zo de winnende erin 4-3
Een mooie zwaarbevochten overwinning waarin we weer lieten zien dat we niet opgeven bij een achterstand. Uitstekende teamprestatie.
Door deze overwinning kunnen we volgende week het kampioenschap binnen halen.🔴⚫️⚽️

📸 Miranda Ducaat