DE ZWERVER VERLIEST VAN STERKER NIVO SPARTA

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

3 oktober 2015 14:30

Klerks, M.H.A.M.

DE ZWERVER VERLIEST VAN STERKER NIVO SPARTA. De Zwerver moest zaterdag aantreden tegen Nivo Sparta uit Zaltbommel. Een tegenstander waar al vele malen tegen is gespeeld. Steeds met wisselend succes. Trainer Jan Verveer moest improviseren met zijn team. Door een aantal oorzaken waaronder blessures waren er 4 basisspelers niet aanwezig. Gevolg was o.a. dat junior Geerten Foks zijn 1e wedstrijd in ons eerste speelde. Dit naast Matthijs Vermaat in de verdediging. En dat ging hem goed af en hij speelde een goede partij. Naast Geerten Foks speelde Simon van de Rhee en Dogukan Budak, terwijl Robbin van de Bok in de punt van de aanval speelde. Het begin van de wedstrijd was een aftasten door beide ploegen. Raymon Visser zorgde in de 10e minuut voor verwarring door een ongelukkige terugspeelbal op keeper Jordi Lingen te geven maar met een katachtige reactie voorkwam deze een doelpunt. Vlak daarna kwam een vrije trap van Robbin van der Bok bij Tom van de Linde terecht en zijn schot werd door de verdediging van Nivo Sparta tot corner verwerkt. Ging de eerste 20 minuten gelijk op, daarna kwam Nivo Sparta beter in het spel en zette de Zwerver onder druk. Een afstandsschot van Stefan Blom ging nog naast het doel terwijl bij een volgende aanval Jordi de Wit op de paal schoot. Een doelpunt hing in de lucht en in de 35e minuut kwam die er ook. Een onnodige vrije trap werd door Jordi de Wit strak voorgegeven en Bas van de Sar kopte de bal onhoudbaar voor keeper Jordi Lingen in het doel. 1-0 voor Nivo Sparta. De Zwerver probeerde de bakens te verzetten maar kwam niet echt aan aanvallen toe. Het bleef bij wat afstandsschoten terwijl de verdediging heel attent moest blijven om niet op grotere achterstand te komen. Met een 1-0 achterstand ging de ploegen rusten. Na de rust een ander beeld. De Zwerver begon agressief aan de tweede helft. Nivo Sparta kwam er niet echt uit. Een afstandsschot van Tom van de Linden ging naast en ook actie van Wesley Kassels, die een sterkere 2e helft speelde, werd op het laatste moment gestopt door de Nivo Sparta verdediging. In de 14e minuut was het Nivo Sparta dat een grote kans kreeg maar Bas van de Sar schoot voor open doel over. Het spel werd wat onvriendelijker en scheidsrechter Klerks moest optreden met een aantal gele kaarten. De Zwerver ging onrustiger spelen en Nivo Sparta loerde op een kans om de 2-0 aan te laten tekenen. Dat gebeurde dan ook in de laatste 20 minuten. Eerst was het een vloeiende combinatie die door Jordi de Wit keurig werd afgerond. Daarna was het in de 35e minuut dat een verre bal vanuit de verdediging van Nivo Sparta die bij Bas van de Sar terecht kwam. De Zwerver verdedigers grepen niet in en keeper Jordi Lingen was kansloos. Trainer Jan Verveer wisselde een aantal spelers maar deze konden ook niet meer het spel doen keren. Hoewel de Zwerver het bleef proberen was het geloof weg. In de 40e minuut was het een verdediger van de Zwerver die probeerde een schot te keren maar de bal verdween in het doel. 4-0. Nivo Sparta won verdiend en de Zwerver had gedurende de wedstrijd geen goede kansen gehad om een doelpunt te maken. Daarvoor was de verdediging van Nivo Sparta te sterk. Komende week zal de Zwerver in de thuiswedstrijd tegen Amstelwijck moeten proberen om de punten te pakken om weg te blijven van de onderste plekken. Hopelijk kan trainer Jan Verveer dan weer beschikbare op een fitte selectie. Opstelling : Jordi Lingen, Raymon Visser, Geerten Foks, Matthijs Vermaat, Simon van de Rhee (Raymond Kamerling) , Jort van Meerkerk, Tom van de Linden, Niels Verloop (Sander van Rijswijk), Dogukan Budak (Maurice Paardekooper) , Robbin van der Bok, Wesley Kassels.

Hier staan de foto's

Deze zijn aangeleverd door Arnold van Meerkerrk