GEEN KANS VOOR DE ZWERVER BIJ KAMPIOENSKANDIDAAT

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

17 oktober 2015 14:30

Dijk, M.P. van

Op het Nieuwendijkse kunstgras was De Zwerver niet opgewassen tegen de ijzersterke promovendus Altena.. De Kinderdijkers konden simpelweg geen vuist maken tegen de geroutineerde en goed op elkaar ingespeelde tegenstander.  Het is ook duidelijk dat De Zwerver het dit seizoen niet moet hebben van dit soort tegenstanders maar de punten moet halen van de ploegen uit het rechterrijtje. Altena gaf vanaf het begin vol gas en omdat De Zwerver vanuit een versterkte achterhoede met geconcentreerd spel overeind kon blijven ontstond er een snelle maar ook zeer aantrekkelijke wedstrijd. Na een kwartier kon De Zwerver uit een vrije trap van Robbin vd Bok voor gevaar zorgen maar meer dan een corner kon er niet worden uitgehaald. De steeds prima meelopende Brabantse arbiter van Dijk liet De Zwerver even later schrikken toen Jordi Lingen zich voor de voeten van Tim van Maastrigt gooide maar het fluitsignaal gold voor buitenspel. Nauwelijks een minuut later was dit weer het geval toen Richard de Laat de bal in het doel deponeerde. De Zwerver bleef met moeite overeind  en kon slechts door de spelverplaatsingen van Robbin vd Bok enigszins onder de druk uitspelen. Bij een volgende uitval over de rechterflank zag Richard de Laat kans vanaf 2 m nog te missen en Jordi Lingen moest even later bij een hoge bal met de vuist redden. Het gretige Altena spaarde de tegenstander vooralsnog door elkaar bij een vrije kopkans weg te drukken. Vijf minuten voor rust leek Remon Duijzer  dan toch de score te openen maar wederom werd de goal wegens buitenspel afgekeurd. De Zwerver kon nog een keer uitbreken met Robbin vd Bok en Jort van Meerkerk maar het leverde geen resultaat op. Na rust was er sprake van hetzelfde spelbeeld maar Altena deed het wat rustiger aan en De Zwerver leek daardoor optisch wat gelijkwaardiger. In de 65e minuut viel toch de haast onvermijdelijke goal. Raymon Hol vergreep zich aan zijn technisch vaardige kwelgeest Dennis van Munster en uit de knappe vrije trap liet aanvoerder Remon Duijzer Jordi Lingen kansloos 1-0. Vreemd genoeg liep een oppermachtig Altena  daarna in korte tijd twee keer tegen een gele kaart op. De Zwerver probeerde nog wel wat het kon maar in feite was de wedstrijd gespeeld. In de 72e minuut werd wederom een goal van de thuisclub afgekeurd . Het was uitstel van executie want twee minuten later zette Tim van Maastrigt  Robert Kuijpers op het verkeerde been en scoorde beheerst 2-0. Vlak hiervoor waren Niels Verloop en Dave Burggraeve in het veld gekomen voor Jort van Meerkerk en Shagmard Mari. Jordi van Lingen moest in de 80e minuut met een reflex redding brengen toen Mari de Laat vlak voor hem opdook maar in de 82e minuut moest hij zich toch gewonnen geven toen hij eerst met de voet nog redding bracht op de inzet van de opgerukte Julian Geelhoedt maar de rebound van invaller Gidy de Leeuw niet kon keren 3-0. In de 85e minuut leek Wesley Kassels de eer nog te gaan redden maar zijn inzet werd door keeper Bas Visser met de voet gekeerd. Voor Robert Kuijpers was dit voorlopig de laatste wedstrijd want hij vertrok direct na de wedstrijd voor een maand naar Australie. A.s. zaterdag is er een inhaal/beker weekend. Op 31 oktober komt Hardinxveld op bezoek en dan zullen de punten wel gehaald moeten worden. A.s. dinsdagavond wordt er voor de Kontaktbokaal om 20.00 uur thuis gespeeld tegen 1e klasser WNC uit Waardenburg. Opstelling Lingen-Kuijpers, Hol, vd Rhee , vdBok- vMeerkerk (Verloop) , vd Linden, Vermaat, vIngen (Ulusoy)- Kassels, Mari (Burggraeve)

Het album van de wedstrijd zijn HIER te zien
De foto's zijn aangeleverd door Arnold van Meerkerk