GOEDE OVERWINNING DE ZWERVER.

Leerdam Sp.'55 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

14 november 2015 14:30

Ngoumout, J.

Het was al weer een aantal weken geleden dat de Zwerver een overwinning kon bijschrijven maar zaterdag 14 november was de opluchting groot na afloop. Vooral tegen het ook laaggeplaatste Leerdam Sport was het belangrijk de punten in huis te houden.

Klik hier om de fotos te bekijken

De Zwerver begon met Matthijs Vermaat op het middenveld en Raymond Hol en Simon van de Rhee in het hart van de verdediging. Over de eerste helft is weinig te vertellen. De strijd speelde zich voornamelijk af op het middenveld met af en toe een kans voor een aanval van beide ploegen. Het was in de 17e minuut dat Tom van de Linden de bal doorgaf aan middenvelder Niels Verloop. Zijn voorzet kon net door de verdediging van Leerdam Sport worden weggewerkt. Daarna kwam er aan beide kanten nog een gevaarlijk moment. In de 28e minuut was het Robbin van der Bok die vanaf links een hard schot losliet. Het schot ketste af op het lichaam van keeper Petrus Kerkhof  af zonder dat hij het in de gaten had. Aan der andere kant was het Marek Verwey die de bal op 25 meter van het doel van keeper Jordi Lingen kreeg aangespeeld en een hard schot los liet dat via de paal achter ging.

Na 45 minuten blies de uitstekend fluitende scheidsrechter Ngoumout uit Zeeland   voor de rust en gingen beide ploegen met een 0-0 stand de kleedkamer in.

Gelukkig kregen de toeschouwers in de tweede helft een aantrekkelijker wedstrijd te zien. De Zwerver kwam goed de kleedkamer uit en nadat in de 2e minuut Robbin van der Bok net kon worden afgestopt in het strafschopgebied was het in de 4e minuut wel raak. De terriër Niels Verloop veroverde de bal op het middenveld en gaf direct mee met de opkomende back Björn van Ingen die Robbin bereikte. Deze zette zijn verdediger op het verkeerde been en zijn harde schot was onhoudbaar voor keeper Petrus Kerkhof. 1-0 voor de Zwerver.  Met de na rust ingevallen Wesley Kassels kwam er meer vaart in het spel. Robbin van der Bok viel helaas uit met een blessure maar werd goed vervangen door de jonge Sander van Rijswijk. De Zwerver liet zich na het doelpunt terugzakken en kwam daardoor in de problemen. Gelukkig bleef keeper Jordi  Lingen attent maar had in de 18e minuut het geluk aan zijn zijde om zijn doel schoon te houden. Een vrije trap net buiten de 16 meter werd door Marek Verwey hard in geschoten. Via de handen van keeper Jordi Lingen en de lat werd het een corner. De corner werd hard in gekopt maar door Niels Verloop uit het doel gehouden. Het zat de Zwerver deze keer mee. Vlak daarna in de 24e minuut was het Matthijs Vermaat (steeds beter in de 2e helft) die de bal op het middenveld veroverde en Wesley Kassels aan het werkt zette. Deze zag de keeper van Leerdam Sport te ver voor zijn doel staan. En vanaf 40 meter verdween zijn schot langs de keeper van Leerdam Sport in de uiterste hoek. 2-0 voor de Zwerver.  De supporters haalde opgelucht adem want men verwachtte eerder een doelpunt aan de andere kant.  De sleurende Tom van der Linden zag daarna zijn schot gestopt door de keeper terwijl aan de andere kant Yat-Wing Law een vrije trap net langs de paal zag gaan. Het slotakkoord was voor de Zwerver.  En het was spits Tom van der Linden die eindelijk zijn doelpunt kreeg. In het strafschopgebied  zette hij zijn tegenstander op het verkeerde been en zijn schot verdween in de 43e minuut in het doel.  Vlak daarna floot de scheidsrechter af en kon de ploeg met een 3-0 overwinning van het veld stappen.

Het 2e elftal behaalde een uitstekend gelijkspel tegen de koploper LRC uit Leerdam.

Opstelling :Jordi Lingen, Björn van Ingen (Raymon Kamerling), Raymond Hol, Simon van der Rhee, Robbin van der Bok (Sander van Rijswijk), Matthijs Vermaat, Mark Hendriks, Niels Verloop, Jort van Meerkerk, Dave Burggraeve (Wesley Kassels), Tom van der Linden