FC Dordrecht Amateurs JO8-1 - De Zwerver JO8-1

3312LE
DORDRECHT

FC Dordtecht Amateurs JO8-1 - De Zwerver JO8-1

Afgelopen zaterdag was dan de dag om de krachten te meten met een echte BVO organisatie. Het volgende slachtoffer van het successeizoen moest FC Dordrecht worden. Naar de uitwedstrijd aan de Krommedijk werd de hele week al uitgekeken. Een vol uitvak moest onze 7e man worden. In de kleedkamer was de spanning zichtbaar, maar het vertrouwen was groot.
En het bleek niet onterecht te zijn. Het trainen op hoog druk zetten blijkt nu echt zijn vruchten af te werpen. Bij balverlies wordt de tegenstander direct onder druk gezet. De wedstrijd gaat dan ook gelijk op. We krijgen kans op kans, maar de keeper van FC Dordrecht blijkt van uitzonderlijke klasse te zijn.
Helaas bleek een oude voetbalwet ook voor ons te gelden. Binnen een paar minuten krijgen we de 1-0 tegen. Vlak daarna scoort de keeper van FC Dordrecht de bal direct vanuit een uittrap en werd de score verdubbeld. Maar de koppies gingen niet naar beneden en na 3 gemiste kansen maakte Devon de anschlusstreffer.
Met 2-1 gingen we de rust in.
Ook de tweede helft ging gelijk op met een stuk minder kansen. Helaas 1 momentje van onachtzaamheid zorgde voor de 3-1. Met nog een paar minuten te spelen werd het een moeilijke uitdaging. Na een mooie rush op links scoorde Abel nog en schitterende 3-2. Deze kwam echter te laat om nog een gelijkspel eruit te slepen.
Een beter resultaat had erin gezeten, maar we waren trots op het getoonde spel. Het applaus van het uitvak deed ons dan ook goed.
Nog drie wedstrijden te gaan en dan is het seizoen helaas alweer voorbij.
Volgende week de nieuwe clash tegen IFC thuis om 08:30 op de Schans. 🔴⚫️⚽️

📸 Miranda Ducaat