DE ZWERVER KAN GEEN VUIST MAKEN TEGEN KOPLOPER

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

23 januari 2016 15:00

Piket, D.

Zwerver thuis niet de minste tegenstander. Vooraf werden de kansen tegen de sterke koploper Almkerk dan ook al niet hoog ingeschat. Temeer daar een aantal mensen werd gemist. Zo was vd Linden geschorst en waren vd Rhee, Hol en Kevenaer geblesseerd. Toen kort voor het begin ook nog van Cruden en vDrongelen moest worden afgezien was het weer eens puzzelen geblazen voor trainer Verveer. Met Paardekooper in de spits en Kamerling en Tukker in de verdediging werd begonnen tegen een compleet Almkerk. In de eerste minuten ontsnapten de Kinderdijkers al twee keer aan een treffer. Dirven miste al na 2 minuten in vrije positie en vd Meijden zag 5 minuten later zijn inzet door doelman Lingen tot corner worden verwerkt. Na een kwartier kwamen de bezoekers toch aan de leiding maar ze hadden daar wel een strafschop voor nodig. De opgekomen rechtsback Hakkers werd door Tukker net binnen de zestien aangetikt en scheidsrechter Piket wees gedecideerd naar de stip. Spelmaker Dirven schoot de strafschop vervolgens prima binnen 0-1. De uitstekend keepende Lingen lag na 20 min weer in de weg bij een scherpe inzet van de linkerspits Hofstede die Kamerling een moeilijke middag bezorgde. Ondanks het zware veld liet Almkerk soms knappe combinaties zien. De Zwerver beperkte zich voor rust met de krappe achterstand in de rug slechts tot het ontregelen van de aanvallen van de tegenstander. Dit kostte enerzijds veel energie en bracht anderzijds aanvallend niets teweeg. Na rust werd er uit een ander vaatje getapt en werd direct de aanval gezocht. Zo mocht in de 52e minuut de eerste Kinderdijkse corner worden verwelkomd. Na 10 minuten in de tweede helft leek de aanvallende taktiek resultaat op te leveren. Helaas stuitte de inzet van vMeerkerk terug van de kruising en kon de instormende Vermaat de rebound niet benutten. Na een kwartier ebde de aanvalskracht van de thuisclub weg en nam Almkerk de wedstrijd weer in handen. Na balverlies op het middenveld kon Sjoerd Boons van dichtbij vrij aanleggen maar hij mikte te hoog. Met Smidt voor Paardekooper bracht trainer Verveer zijn eerste wissel in. Voordat de wisselspits iets kon laten zien lag de bal aan de andere kant in het net. Een vrije trap werd door Dirven zo knap in de verre hoek gekopt dat de voor vd Meijden ingevallen Marinissen het laatste tikje niet meer hoefde te geven 0-2. Hiermee was de wedstirjd gespeeld. Al was vMeerkerk nog dicht bij de aansluitingstreffer toen keeper van vWijk  zijn vrije trap uit het doel bokste. De pijp was leeg voor de thuisclub en het middenveld  werd steeds eenvoudiger overlopen met een hoofdrol voor de technisch begaafde broertjes Rick en Sjoerd Boons. Het was de laatste die na zwak verdedigen en na een eerste redding van doelman Lingen in de rebound de 0-3 aantekende . Met het oog op de  wedstrijd tegen Wilhelmina 26 haalde trainer Verveer nog 2 spelers naar de kant.  Voor Kuijpers kwam vd Oever en voor vd Bok (met al geel op zak)  B junior De Bruijn . Met nog een kleine 10 minuten op de klok mocht de uitblinkende Dirven ongehinderd door de verdediging wandelen maar weer keerde Lingen in eerste instantie.  Marinissen legde  in de rebound de eindstand vast 0-4. A.s. zaterdag wacht de uiterst belangrijke thuiswedstrijd tegen Wilhelnmina 26 dat net onder De Zwerver op de ranglijst staat. Opstelling:Lingen-Kamerling,Vermaat,Tukker,Hendriks-Kuijpers(vdOever), Verloop, vMeerkerk, vIngen,vdBok (De Bruijn) -Paatrdekooper (Smidt)

Het Album is hier te zien. De foto's zijn aangeleverd door Arnold van Meerkerk.