ZWAKKE START BREEKT DE ZWERVER OP.

Altena 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

12 maart 2016 15:00

Jong, H.E. de

Na de goede overwinning op Amstelwijck begon de Zwerver in de wedstrijd tegen Altena met goede moed. Maar een zwak begin bleek aan het einde van de wedstrijd beslissend te zijn.
Altena, een van de koplopers in de 2e klas, heeft een fysiek sterk en technisch vaardig team.
Het begin van de wedstrijd begon rommelig. Veel balverlies bij beide ploegen en daardoor kwam de verdediging van de Zwerver  onder druk te staan.
Door onvoldoende ingrijpen was er in de 8e minuut een voorzet die bij de volledig vrijstaande Francois Tonen kwam en die wist daar wel raad mee. 1-0 voor bezoekers.  En binnen 2 minuten was het opnieuw raak. Een verre uittrap van keeper Albert Klop kwam bij Dennis van Munster terecht en deze wist onhoudbaar voor keeper Jordi Lingen de 2-0 in de touwen te werken.  De vele supporters keken verbaast naar het team dat in de vorige wedstrijd weinig kansen weg gaf. Maar onder aanvoering van Tom van de Linden en Matthijs Vermaat herpakte de Zwerver zich. Trainer Jan Verveer had Stuart Cruden in de spits geplaats en deze bleek een goed aanspeelpunt. Met zijn lengte wist hij de bal door te koppen en ook vast te houden. In de 15e minuut had Stuart Cruden de aansluitingstreffer op zijn schoen nadat hij vrij voor de keeper kwam. Maar de uitstekende keeper van Altena wist het gevaar te keren.
De Zwerver verdediging moest op haar tellen passen want de gevaarlijk aanvoerder en spits Remon Duijzer stichtte regelmatig gevaar. Maar de beide backs Raymon Hol en Mark Hendriks wisten hun tegenstanders steeds beter in bedwang te houden.  Het spel golfde heen en weer en de toeschouwers zagen een boeiende wedstrijd met kansen aan beide kanten.  Uitblinker in deze wedstrijd was de keeper van Altena Alberto Klop. Steeds stond hij op de goede plek en wist zekere doelpunten te voorkomen. Zo ook in de 32e minuut. Een voorzet van Robbert Kuypers werd door Cruden naar Niels Verloop gekopt maar de keeper redde opnieuw. Er kwamen nog kansen voor Jort van Meerkerk en aan de andere kant voor Richard de Laat maar na 45 minuten blies scheidsrechter de Jong voor de rust en kon Altena met een 2-0 voorsprong de kleedkamer opzoeken.
Na de rust een zelfde beeld. Beide ploegen die wilden aanvallen, waarbij Altena fysiek en technisch sterker was maar de Zwerver door wilskracht probeerde de bakens te verzetten.
Helaas ging het al snel in de 2e helft opnieuw fout. Een zwakke uittrap van de goed keepende Jordi va  Lingen kwam terecht bij se slimme spits Remon Duijzer en die passeerde de keeper van de Zwerver opnieuw. 3-0 voor de Altena en de wedstrijd was gespeeld.  Trainer Jan Verveer probeerde met een aantal wissels nog wel de bakens te verzetten. Regelmatig kwam Robert Kuypers via de rechtervleugel op en probeerde spits Stuart Cruden te bereiken maar de verdediging van Altena gaf geen krimp. Ook de routine van een aantal spelers van Altena gaf de doorslag. Positief was dat de Zwerver bleef proberen om een treffer te maken en er kwamen ook wel kansen maar de sterke verdediging van Altena wist telkens weer het gevaar te keren.
De rustig leidende scheidsrechter de Jong floot na 90 minuten af en Altena keerde met 3 punten naar huis terug.  Helaas waren de eerste 10 minuten voor de Zwerver fataal gebleken.
Komende zaterdag is er de belangrijke wedstrijd tegen Hardinxveld. Mede kandidaat voor de onderste plekken. Bij winst heeft de Zwerver nog alle kansen om weg te komen uit de onderste plekken.
Opstelling : Jordi Lingen, Mark Hendriks (Robin van de Bok), Matthijs Vermaat, Simon van de Rhee, Raymond Hol, Björn van Ingen (Jelle Smidt), Niels Verloop , Robert Kuypers, Jort van Meerkerk, Tom van de Linden, Stuart Cruden (Gerard van Drongelen)

Foto's van de wedstrijd de Zwerver Altena
uitslag 0-3
foto's van Arnold van Meerkerk