ONDANKS NEDERLAAG GOED SPELEND DE ZWERVER

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse F

23 april 2016 15:00

Pater, G.J. de

Na het teleurstellende spel en resultaat in de vorige wedstrijd moest de Zwerver zaterdag tegen het sterke GJS spelen. Een ploeg die nog om de bovenste plaatsen speelt terwijl de Zwerver weg moet blijven van de directe degradatieplekken. Onder leiding van scheidsrechter Pater uit Zeeland begon de Zwerver direct fanatiek aan de wedstrijd. Trainer Jan Verveer had de felle Dogukan Budak op het middenveld geplaatst (Niels Verloop zat nog steeds geblesseerd aan de kant) en deze liet gelijk van zich spreken. In de 3e minuut was het bijna raak. Een lange bal kwam bij Shagmart Mari terecht en die ging alleen op de keeper af. Op het laatste moment werd hij onreglementair gestopt door een verdediger. Scheids rechter Pater twijfelde tussen een rode of gele kaart (het was nog vroeg in de wedstrijd) en koos voor het laatste. Daarmee kon de verdediger van GJS van geluk spreken. Dat GJS een technisch vaardige ploeg heeft was bekend en de ploeg kreeg dan ook een licht overwicht. Te vroeg in de wedstrijd voor de Zwerver viel al de 0-1. Een vrije trap van GJS plofte in het strafschopgebied van de Zwerver en werd onvoldoende weggewerkt. Sjors Hendriks zag zijn kans schoon en schoot de bal in de hoek binnen, onhoudbaar voor de weer sterk keepende Jordi Lingen. Daarna brak er een periode aan voor de Zwerver. On der aanvoering van Tom van de Linden kwamen er wat kansen. Een uitstekende voorzet van Jort van Meerkerk werd door Shgamar Mari over gekopt. Het werd een open wedstrijd met 2 ploegen die de aanval zochten. Er kwam een grote kans voor Louis Damen maar opnieuw lag Jordi Lingen in de weg. Vanuit het middenveld was het Robbert Kuijpers die een aantal gevaarlijke voorzetten gaf en in de 26e minuut de bal uit een voorzet van Robbin van de Bok gelijk op zijn slof nam, maar de bal zeilde over het GJS doel . De beste kansen voor de rust waren voor GJS. Maar de deze middag sterk spelende achterhoede met Simon van de Rhee en Matthijs Vermaat in het centrum lagen steeds in de weg. Robbin van de Bok had op linksachter de zeer gevaarlijke en snelle Julie Dorrepaal als tegenstander maar kweet zich keurig van zijn taak. Ook kwam hij regelmatig naar voren om de voorhoede te ondersteunen. Na 45 minuten gaf de rustig leidende scheidsrechter het sein voor de rust en kon GJS met een terechte voorsprong gaan rusten. Na de rust werd de licht geblesseerde Stuart Cruden vervangen door Gerard van Drongelen. De Zwerver begon opnieuw sterk aan de 2e helft. Een uitstekende voorzet werd hard ingekopt door Jort van Meerkerk. terwijl de meeste mensen het doelpunt al telde was het keeper Raymond den Haan die met een katachtige reactie de bal uit het kruis tot corner tikte. In de 14e minuut opnieuw een kans voor de Zwerver. Een goede voorzet van Robbert Kuijpers werd door Shagmar Mari ingetikt maar de verdediging van GJS werkte kon de inzet net tot corner verwerken. De Zwerver bleef de gelijkmaker zoeken maar in de 25e minuut kwam het breekpunt van de wedstrijd. Simon van de Rhee liet een bal uit lopen. terwijl iedereen verwachte dat de Zwerver de (terechhte) inworp mocht nemen gooide de ervaren en geslepen Tommy Kant de bal voor GJS in en, terwijl de gehele Zwerver verdediging stil stond, kwam de bal bij de volledig vrijstaande Ruud Bos terecht., Die wist met deze buitenkans wel raad en scoorde de 2-0 voor GJS. Heftige protesten van de Zwerver werden door scheidsrechter Pater weggewoven. Ook het gevraagde advies van de grensrechter was (natuurlijk) niet in het voordeel van de Zwerver. Na deze klap bleef de Zwerver nog wel de aanval zoeken maar de echte overtuiging ontbrak daarna wel. In de 40e minuut was het een vrijste trap van Rob van den Boom die door Louis Damen werd terug gekopt naar de ingevallen Joost Haggenburg. En deze maakte de mooiste goal van deze middag. 3-0 voor GJS. Nadat Jort van Meerkerk nog een vrije trap door keeper Raymonbd den Haan over de lat getikt zag worden blies scheidsrechter Pater voor het einde van de wedstrijd. GJS kon met een verdiende overwinning het veld verlaten maar de Zwerver kon terug zien op een sterke wedstrijd. Als het die instelling de komende wedstrijden vast kan houden zal men het in de nacompetitie het 2e klasse schap veilig moeten stellen. Opstelling : Jordi Lingen , Mark Hendriks, Smon van de Rhee, Matthijs Vermaat, Robbin van der Bok (Dave Burggraeve), Robbert Kuijpers, Gogukan Budak, Jort van Meerkerk, Tom van de Linden, Shagmar Mari, Stuart Cruden (Gerard van Drongelen).