OVERWINNING DE ZWERVER DOOR WILSKRACHT.

Woudrichem 1

Mannen zaterdag, 1, 2e klasse/3e klasse 6 nacompetitie

21 mei 2016 14:30

Luitgaarden, M. van de

De Zwerver moest zaterdag in de nacompetitie aantreden tegen Woudrichem. Een oude bekende tegenstander waar in het verleden veel bijzondere wedstrijden tegen zijn gespeeld.  Voor Woudrichem een wedstrijd om te promoveren en voor de Zwerver een laatste kans om niet te degraderen.  Dus voor beide ploegen stond er veel op het spel. En dat was ook te merken.  Vooral in het begin van de wedstrijd stond de Zwerver ploeg stijf van de spanning. Woudrichem speelde onbevangen en zocht gelijk de aanval. Een schot van Danny Schaap ging net naast en de gevaarlijke Dillis de Vries  zag zijn inzet gekeerd worden door de deze middag weer uitstekend op dreef zijnde Jordi Lingen. Daarna kwam de Zwerver wat beter in het spel en zocht de aanval. En tot verbazing van velen viel in het 17e minuut het eerste doelpunt.  Er werd door de Woudrichem verdediging een corner weggegeven.  In eerste instantie kopte verdediger Mark van Bavel de bal via de lat nog het veld in maar daarna was Raymond Hol attent en schoot de bal langs de op het verkeerde been staande doelman Gerard de Joode in het doel.  1-0 voor de Zwerver. Het spel golfde heen en weer en vooral via de lange trap. Vaak werd het middenveld overgeslagen. Raymond Hol had zijn handen vol aan de beweeglijke Dillis de Vries en ook Niek Viveen dook regelmatig voor het doel van de Zwerver op.  Nadat Björn van Ingen  een kans kreeg maar te zacht inschoot was het Jordi Lingen die opnieuw in de 28e minuut een gevaarlijke situatie moest oplossen.  De Zwerver kreeg via Shagmar Mari (kopbal net over de lat) en Tom van de Linden (kopbal ook net over) kansen om de voorsprong uit te breiden. Dat gebeurde in de 34e minuut. Onvoldoende ingrijpen van de keeper van Woudrichem  en de verdediging wist Tom van de Linden uit te buiten. Zijn schot verdween in het doel en de 2-0 voor de Zwerver stond op het scorebord.  Wat in vorige wedstrijden niet lukte was nu een feit. Een voorsprong voor de Zwerver en het benutten van kansen.  Het was geen goed spel maar de wilskracht en de wil om te winnen was duidelijk aanwezig. Voor iedere bal werd gevochten in deze sportieve wedstrijd. Vlak na de 2-0 was het opnieuw Jordi Lingen die zijn doel schoon wist te houden bij een gevaarlijke aanval van Woudrichem. Scheidsrechter Luitgaarden en de neutrale assistenten hadden hun handen vol om de wedstrijd die vol spanning stond in de hand te houden.

Na 45 minuten gingen de ploegen rusten en konden de toeschouwers op het gezellige sportcomplex bijkomen van een boeiende 1e helft. Geen goed voetbal maar volop strijd.

De 2e helft begon met een opnieuw aanvallend Woudrichem dat probeerde de aansluitingstreffer te maken.  En dat gebeurde al vroeg in de tweede helft. In de 7e minuut kreeg  Woudrichem  een corner. In het gewoel voor het doel van Jordi Lingen zag scheidsrechter Luitgaarden een overtreding van Simon van de Rhee en legde de bal op de stip. In eerste instantie keerde keeper Jordi Lingen de ingeschoten strafschop uitstekend maar in de rebound schoot de speler van Woudrichem alsnog raak. Na het doelpunt werd de wedstrijd er niet beter op. Via lange ballen werden de aanvallen gezocht en voor beide doelen ontstonden hachelijke momenten. Maar de Zwerver verdediging met Matthijs Vermaat en Robert Kuijpers in het centrum bleven overeind. Ook de beide backs Simon van de Rhee en Raymond Hol hielden hun tegenstanders in bedwang. Aan de andere kant kwamen er kansen voor Niels Verloop (ingevallen voor Tom van de Linden) en Jort van Meerkerk.  Maar met kunst en vliegwerk wist de Woudrichem verdediging stand te houden. In de 10e minuut van de blessuretijd kreeg Woudrichem nog een vrije schop. Met alle spelers van Woudrichem in het strafschopgebied van de Zwerver werd de bal uitstekend weggewerkt.  De Zwerver kwam er razendsnel uit met 4 spelers tegen 2 verdedigers. Maar midden in de aanval blies de scheidsrechter tot teleurstelling van de Zwerver af voor het einde van de wedstrijd. De Zwerver stapte met een 2-1 overwinning van het veld en dat was meer waar veel mensen met rekening hadden gehouden. A.s. dinsdag zal de Zwerver ploeg van Jan Verveer het af moeten maken in de thuiswedstrijd.

Opstelling ; Jordi Lingen, Simon van de Rhee, Robert Kuijpers, Matthijs Vermaat, Raymond Hol, Jort van Meerkerk, Tom van de Linden (Niels Verloop), Budak Dogukan, Björn van Ingen,  Robbin van der Bok (Max de Jong), Shagmar Mari (Stuart Cruden)

Er zijn fotos in het album geplaatst en zijn hier te bekijken,

De foto's zijn gemaakt door Arnold van Meerkerk