VEEL STRIJD OP DE SCHANS.

Wieldrecht 1

Mannen zaterdag, 1, 3e klasse C

1 oktober 2016 15:00

Zwan (Sr.), P. van der

De Zwerver trad zaterdag aan tegen het nog zonder puntverlies op bezoek komende Wieldrecht.

Het werd een wedstrijd met veel strijd en de toeschouwers bleven tot het eind genieten van een spannende strijd.

Trainer Jan Verveer moest opnieuw puzzelen met de opstelling door de vele blessures. Tom van de Linden was weer hersteld maar begon op de bank. Daarnaast waren er nog vijf basis spelers die door blessures aan de kant stonden.

Maar aan het begin van de wedstrijd was er weinig van te merken. De Zwerver begon geconcentreerd en vanaf het begin werd Wieldrecht onder druk  gezet. Het resulteerde in een vroege goal. Een  goede aanval via Shagmar Mari en Redouan Akchaoui werd door Shagmar doeltreffend afgerond. En in de 6e minuut kwam de Zwerver op een 1-0 voorsprong. De Zwerver bleef gedreven en een goed doorlopende Dogukan Budak zag zijn schot over het doel van keeper Frank Groeneweg van Wieldrecht gaan. Maar na het eerste kwartier kwam Wieldrecht beter in de wedstrijd. Keeper Karsten de Graaf bracht redding op een schot van de gevaarlijke Ferhat Kemaldar. Ook Mark van Agteren kreeg een open kans maar schoot de bal naast.

Op het middenveld was het Gauthier Luwawa die een belangrijke rol voor zich opeiste. Zowel verdedigend als aanvallend stimuleerde hij de andere Zwerver spelers.

De wedstrijd kantelde en Wieldrecht kreeg eerst via Luuk van de Berg een grote kans (gered door Karsten de Graaf) maar dezelfde speler bracht in de 31e minuut Wieldrecht op 1-1. Een vrije trap ging via de muur onhoudbaar voor keeper Karsten de Graaf in het doel. Toch ontpopte keeper Karsten de Graaf zich vele malen als de betrouwbare sluitpost van de Zwerver en redde op een aantal gevaarlijk inzetten. Toen scheidsrechter van der Zwan voor de rust floot hadden de toeschouwers een aantrekkelijke 1e helft gezien.

In de 2e helft bleef het beeld hetzelfde. De Zwerver verdediging had het soms moeilijk met de gevaarlijk aanvallers van Wieldrecht maar speelde degelijk met in het centrum Mark van Kerkhoven en Mark Hendriks. Alain van de Oever had het als rechtsback moeilijk tegen de bewegelijke en snelle Mark van Agteren maar kon die toch goed in bedwang houden. Aan de andere klant speelde Raymond Visser een degelijke partij. In de 7e minuut werd de bal door de Wieldrecht verdedigers van de lijn gehaald na een corner door Redouan Akchadoui, terwijl een paar minuten later keeper Karsten de Graaf redding molest brengen bij een doorgebroken Luuk van den Berg.

Dezelfde speler kopte in de 17e minuut via de paal naast het doel van de Zwerver.

Het spel golfde op en neer en beide ploegen kregen kansen op de overwinning. Scheidsrechter van der Zwan moest wel een aantal malen een gele kaart trekken maar het bleef een sportieve wedstrijd met veel strijd.

Trainer Jan Verveer bracht nog een aantal wissels aan maar dat veranderde niets aan het spelbeeld. Via goed combinatie voetbal bleef de Zwerver de aanval zoeken terwijl ook Wieldrecht met de winst weg wilde gaan van de Schans.

In de laatste minuut was het Shagmar Mari die bij een uitbraak de bal over de keeper van Wieldrecht in het doel schoot maar deze goal werd (onterecht??) voor buitenspel afgekeurd.

Toen de scheidsrechter afblies konden beide ploegen tevreden zijn met het gelijkspel en hadden de toeschouwers zich niet verveeld.

De komende week speelt de Zwerver opnieuw tegen een koploper namelijk Ameide. Een gevaarlijke ploeg en hopen dat er een aantal blessures zullen zijn genezen.

Opstelling

Karsten de Graaf, Alain van de Oever, Mark Kerkhoven, Mark Hendriks, Raymond Visser, Robert Kuypers (Bennie Reuvers), Gauthier Luwawa, Dogukan Budak, Max de Jong (Felle Smidt), Redouan Akchadoui (Tom van de Linden) Shagmar Mari.